Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dtr warmlopers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61697 - yamaha dtr warmlopers
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1194 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

antonhonda 22-5-2010 16:44 Print topicpost

Posts: 3616
Ik heb yamaha dtr liep altijd goed alleen afentoe viel die in ene weg.
Nou heb ik cilinder enzo los gehaald zie ik dit:

Zitten vegen bij in en uitlaatpoort.(niet heel goed te zien op foto)
http://img18.imagesh.../2623/uutlaat061.jpg
Inlaat poort gehapt
http://img441.images.../1295/uutlaat065.jpg
Zuiger
http://img180.images.../4179/uutlaat059.jpg

Zou het door de carb komen ? is officieel niet voor dt/dtr (filter is ook hobby ding ja)
http://img72.imagesh.../9273/uutlaat063.jpg

Ik zou zeggen te kleine sproeier maar die was naar mijn idee goed want hij liep helemaal goed en rookte en bougie zwart/bruin.
Of gewoon slecht afwerking nieuwe bobotech (imi) cilinder ? cilinder zit er ook pas 50 km op.

of is het nog wat anders ?


 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud

HRC-Rimmer 22-5-2010 17:06 Print reply
Posts: 7
Niet goed ingereden denkik
 
antonhonda 23-5-2010 13:04 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HRC-Rimmer
Niet goed ingereden denkik


nou ik heb 50 km heel rustig gereden enzo dus kan het eigelijk niet wezen maar wat dan wel
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
tsxhunter 23-5-2010 13:05 Print reply

Posts: 9332
je moet 200 km ongeveer in rijden he
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
antonhonda 24-5-2010 10:21 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
je moet 200 km ongeveer in rijden he



ja snap ik maar ik heb pas 50 km gereden en nu dit al
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
R i c k 24-5-2010 11:06 Print reply

Posts: 346
mischien niet goed ingereden.
te veel het gas open getrokken.

grtzz
 
echte junks blowen 2 takt
Rocket Rico 27-5-2010 16:21 Print reply

Posts: 478
wel goed gesmeerd?

Nu de cil er toch af is controleer gelijk ff het big-end en het naaldlager.

Als je een nieuwe cilinder er op zet draai dan de kopbouten niet als een malle vast (denk trouwens niet dat het hier de oorzaak van is). Kan ook warmloopsporen in je cilinder veroorzaken, dus vast is vast (mooiste is natuurlijk om het met een momentsleutel te doen). Ik kan het weten heb die fout ook wel is gemaakt
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
dirktimmer 27-5-2010 16:47 Print reply

Posts: 1737
als ik die gebeunde carb zie dnek ik valse lucht.

 
dirktimmer 27-5-2010 16:52 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rocket Rico
wel goed gesmeerd?

Nu de cil er toch af is controleer gelijk ff het big-end en het naaldlager.

Als je een nieuwe cilinder er op zet draai dan de kopbouten niet als een malle vast (denk trouwens niet dat het hier de oorzaak van is). Kan ook warmloopsporen in je cilinder veroorzaken, dus vast is vast (mooiste is natuurlijk om het met een momentsleutel te doen). Ik kan het weten heb die fout ook wel is gemaakt


het is een gietijzeren (en dik wandige) cilinder, dus dat aandraaiverhaal is onzin
 
Wauter 27-5-2010 16:56 Print reply
Posts: 229
Misschien is je drijfstang krom, had ik ook met m'n puch cilinder.
 
-Tom- 27-5-2010 18:24 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
[...]


het is een gietijzeren (en dik wandige) cilinder, dus dat aandraaiverhaal is onzin

Geef je brommer maar aan mij, draai ik de kopmoeren wel vast, wedden dat 'ie vast loopt
 
FTS Member
antonhonda 27-5-2010 18:51 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rocket Rico
wel goed gesmeerd?

Nu de cil er toch af is controleer gelijk ff het big-end en het naaldlager.

Als je een nieuwe cilinder er op zet draai dan de kopbouten niet als een malle vast (denk trouwens niet dat het hier de oorzaak van is). Kan ook warmloopsporen in je cilinder veroorzaken, dus vast is vast (mooiste is natuurlijk om het met een momentsleutel te doen). Ik kan het weten heb die fout ook wel is gemaakt


ja 1 op 45 gesmeert
naaldlagers enzo zijn gelukkig nog goed
draai altijd kruilings vast en niet dom vast ofzo

@ Wauter

drijfstang krom lijkt recht en krom lijkt me sterk want met vorige cilinder ging het goed alleen die was gewoon versleten





@dirktimmer

te veel lucht ? of hoe valse lucht ? bij gewoon valse lucht loopt die tog ook niet goed en schiet die stationer omhoog in toeren?
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud

Dit topic is 1194 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved