Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - problemen 125cc eurocilndro

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61694 - problemen 125cc eurocilndro
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rabarber 22-5-2010 7:42 Print topicpost

Posts: 169
mijn mb heeft sinds gisteren de volgende setup:

125cc eurocilindro
28mm mikuni rondschuif
4kleps membraam
twin-air
proma uitlaat

nou is het probleem dat als ik hem stationair laat lopen dat hij af en toe als een gek in toeren begint te klimmen. net of de gas bovenin blijft hangen. dit is echter niet het geval. en als ik dan het contactslot omdraai blijft hij draaien totdat ik hem in de versnelling uitzet.

en het andere probleem is de versnellingsbak die heeft soms dat als ik hem opschakel naar zijn 5 hij met geen mogelijkheid meer terug kan. dan moet ik de koppelingskap eraf halen, de schakelarm eruit trekken en er opnieuw indoen.

graag hoor ik een oplossing op deze problemen. zou er erg mee geholpen zijn.


 

JB1 22-5-2010 9:16 Print reply

Posts: 14881
Voor je versnellingsbak moet je 'm even nakijken in het blok zelf.
En qua toeren, kijk even of je geen valse lucht heb, en kijk de zwart/witte draad na die uit je CDI komt om te kijken of je contact slot werkt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Saknet 22-5-2010 9:23 Print reply

Posts: 10355
carburateur demonteren + reinigen
benzinekraan vd tank demonteren + reinigen
versnbak her-monteren, uitshimmen, exploded view (tekening) ernaast en ditmaal geen bier van te voren nemen

draadschema opzoeken (hint: KB)
multimeter kopen en op weerstand (ohm) meten

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 22-5-2010 om 9:23 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
yamahadt1986 22-5-2010 9:58 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rabarber
mijn mb heeft sinds gisteren de volgende setup:

125cc eurocilindro
28mm mikuni rondschuif
4kleps membraam
twin-air
proma uitlaat

nou is het probleem dat als ik hem stationair laat lopen dat hij af en toe als een gek in toeren begint te klimmen. net of de gas bovenin blijft hangen. dit is echter niet het geval. en als ik dan het contactslot omdraai blijft hij draaien totdat ik hem in de versnelling uitzet.

en het andere probleem is de versnellingsbak die heeft soms dat als ik hem opschakel naar zijn 5 hij met geen mogelijkheid meer terug kan. dan moet ik de koppelingskap eraf halen, de schakelarm eruit trekken en er opnieuw indoen.

graag hoor ik een oplossing op deze problemen. zou er erg mee geholpen zijn.





zoals ik dit hoor dat jij je contactslot uit doet. dat de motor dan blijft lopen.
dan denk ik dat die aan het detoneren is. dan blijft die soms net als een diesel motor gewoon doorlopen.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
rabarber 22-5-2010 15:15 Print reply

Posts: 169
contactslot werkt wel gewoon. want kan hem niet starten als hij uit staat.

detoneren dacht ik ook aan maar hij doet het bij koude motor ook.

en vernellingsbak moet toch goed zitten? als het te verhelpen is door een keer de sschakelarm eruit te trekken en er opnieuw in te zetten? vind het maar vreemd.


 
RubenMTX 22-5-2010 15:35 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rabarber
contactslot werkt wel gewoon. want kan hem niet starten als hij uit staat.

detoneren dacht ik ook aan maar hij doet het bij koude motor ook.

en vernellingsbak moet toch goed zitten? als het te verhelpen is door een keer de sschakelarm eruit te trekken en er opnieuw in te zetten? vind het maar vreemd.




Misschien wordt ie gewoon veel te heet en gaat de bougie gloeien. Verklaard waarom ie door loopt als je hem uitzet, en waarom ie oploopt in toeren met de koppeling in.


En de versnellingsbak zit dus niet goed blijkbaar, waarom blijft ie anders hangen in zn 5?
 
rabarber 22-5-2010 22:22 Print reply

Posts: 169
versnellings probleem is opgelost. er was een stukje carter afgebroken tijdens het rijden. aan de binnenkant wat de as tegenhield waar je schakelvorken aanhangen. deze kwam dus naar buiten tegen de schakelarm. dus carter vervangen en werkt weer.


nu nog het toerenprobleem
 

Dit topic is 1002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved