Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dt start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61689 - dt start niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xarow 21-5-2010 18:14 Print topicpost
Posts: 59
hoi,

mijn dt wilt niet starten. als ik hem wilt aankikken of wil aanlopen dan start hij niet. je hoort wel dat hij begint te lopen maar hij start net niet. Volgens mij verzuipt hij, omdat als ik hem aanloop met gas vol open dan hoor je zo'n bleuh geluid eruit komen.

mijn dt 50 mx is helemaal origineel met sproeier 84 en volgens mij een 21 mm carburateur maar dat weet ik niet zeker.

 

kenny77 21-5-2010 18:38 Print reply

Posts: 29286
Wanneer is dit gekomen?
Vonkt hij?
Krijgt hij benzine?

is de carburateur goed afgesteld?
Zijn de contactpunten goed afgesteld?

21mm op standaard dt cilinder is erg groot, kan je beter 16mm nemen, stelt veel fijner af.

Als je het zeker wilt weten , kan je een paar (duidelijke) foto's maken, dan kunnen wij zien welke spullen je hebt.
 
kpotmake 21-5-2010 18:41 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xarow
hoi,

mijn dt wilt niet starten. als ik hem wilt aankikken of wil aanlopen dan start hij niet. je hoort wel dat hij begint te lopen maar hij start net niet. Volgens mij verzuipt hij, omdat als ik hem aanloop met gas vol open dan hoor je zo'n bleuh geluid eruit komen.

mijn dt 50 mx is helemaal origineel met sproeier 84 en volgens mij een 21 mm carburateur maar dat weet ik niet zeker.


dat ie bleuh doet als je gas geeft tijdens het aanlopen wil natuurlijk niet zeggenn dat ie verzuipt he waar haal je dat nou weer vandaan??

geef eens wat meer info:

heeft ie hiervoor gelopen?

heb je vonk?

krijgt ie benzien?

heft ie compressie?

anders kunnen er wel een miljoen dingen zijn waardoor die niet loopt
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
xarow 21-5-2010 18:50 Print reply
Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wanneer is dit gekomen?
Vonkt hij?
Krijgt hij benzine?

is de carburateur goed afgesteld?
Zijn de contactpunten goed afgesteld?

21mm op standaard dt cilinder is erg groot, kan je beter 16mm nemen, stelt veel fijner af.

Als je het zeker wilt weten , kan je een paar (duidelijke) foto's maken, dan kunnen wij zien welke spullen je hebt.


hij vonkt gewoon, en hij krijgt benzine. De contactpuntjes zijn ook gewoon goed afgesteld. Dit probleem is al een tijdje aan de gang. het kan trouwens ook zijn dat het een 16mm carb is maar hoe kom ik hierachter??
 
kenny77 21-5-2010 18:53 Print reply

Posts: 29286
foto's.

Carburateur en luchtvilter schoon?
 
xarow 21-5-2010 18:56 Print reply
Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
foto's.

Carburateur en luchtvilter schoon?


De carb en luchtfilter zijn goed schoon. de foto's kan ik nu niet maken want ik heb geen camera. ik zou morgen wel even een aantal foto's posten.
 
kenny77 21-5-2010 18:59 Print reply

Posts: 29286
Als hij vonkt, de carburateur schoon is, de luchtvilter schoon is, de contactpunten goed staan afgesteld (en niet zijn in gebrand) ,hij benzine krijgt.

Dan is er niks aan de hand.

Wanneer heb je alles voor het laatst nagekeken?

hoeveel mm gaan de contactpunten maximaal open.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-5-2010 om 19:00 uur.
 
xarow 21-5-2010 19:03 Print reply
Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als hij vonkt, de carburateur schoon is, de luchtvilter schoon is, de contactpunten goed staan afgesteld (en niet zijn in gebrand) ,hij benzine krijgt.

Dan is er niks aan de hand.

Wanneer heb je alles voor het laatst nagekeken?

hoeveel mm gaan de contactpunten maximaal open.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-5-2010 om 19:00 uur.

dus dan moet het gewoon aan de afstelling van mijn carb liggen?? en zo uit mijn hoofd is het tussen de 0.5 en 0.7 dat de contactpuntjes open moesten ( net even gekeken en die gaan 0.3 mm open)

Dit bericht is gewijzigd door xarow op 21-5-2010 om 19:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door xarow op 21-5-2010 om 19:20 uur.
 
kenny77 21-5-2010 19:20 Print reply

Posts: 29286
Weet je zeker dat alles goed is en dat je alles heb gecontroleerd?

De contactpunten moet 0.4mm openen op de maximale stand.

Kan aan de carburateur liggen.
Heb je wel nog met deze setup combinatie gereden?
 
xarow 21-5-2010 19:24 Print reply
Posts: 59
ja ik heb een beetje ongeveer gemeten dus het was zo tussen de 0.3 en 0.6 mm in. Dat is een keer door een bromboer afgesteld dus dat hoort goed te zitten en ik heb hiermee wel eens gereden ja en toen had ik ook al dat hij het niet goed deed (wel beter dan eerst) en toen wou hij ook al niet goed starten. en ook als ik dan rijd dan stotert hij nogal.
 
kenny77 21-5-2010 19:28 Print reply

Posts: 29286
heb je voeler maatjes?

De contactpunten moeten regelmatig gecontroleerd owrden en opnieuw worden afgesteld.

Immi contactpunten vaak om de 100 km al!

Ik denk dat het dan toch aan de carburateur zal liggen.
Als je echt de standaard 50cc hebt en voor de rest ook standaard, dan zou ik de carburateur eraf halen en ruilen voor een 16mm.
Dit is alleen maar onnodig benzine verbruik en rijd ook nog eens niet goed.

Met deze hulp: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187, zo je al eens kunnen kijken of je de carburateur in dien nodig eens wat beter af kunt stellen.

Nog een vraagje als hij eenmaal loopt, vonkt hij dan tussen de contactpunten?
 
xarow 21-5-2010 19:31 Print reply
Posts: 59
okay ik zal in het weekend de carb opnieuw proberen af te stellen en ook gelijk kijken of hij vonkt tussen de contactpunten. bedankt voor je hulp en als het niet lukt dan zie je dat wel weer.

edit:
nee ik heb jammer genoeg geen voelermaatjes

Dit bericht is gewijzigd door xarow op 21-5-2010 om 19:31 uur.
 
kenny77 21-5-2010 19:31 Print reply

Posts: 29286
Doen we dat.

Ik wacht dan ook de foto's af.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xarow
nee ik heb jammer genoeg geen voelermaatjes




Die zijn wel een must als je een dt hebt met contactpunten.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-5-2010 om 19:34 uur.
 
R i c k 21-5-2010 19:53 Print reply

Posts: 346
had zelfde probleem, 16mm drop en hij liep (op heeeeeeeeeeeel wat afstel werk na).

grtzzz
 
echte junks blowen 2 takt
xarow 23-5-2010 18:49 Print reply
Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Doen we dat.

Ik wacht dan ook de foto's af.

[...]



De foto's staan nu in de gallery. Ik heb gewoon een 16mm carb op mijn dt en hij starte vanochtend ook gewoon na wat afstelwerk. Alleen net wou ik hem aankicken en toen hoorde ik uit mijn blok aan de kant van de kickstart een piepend geluid. Als ik hem aanloop en de koppeling indruk hoor je niks maar als ik dan koppeling loslaat begint het te piepen. Ik heb in het blok gekeken maar heb niks kunnen vinden.

Zou dit kunnen komen doordat ik vanochtend een klein rondje heb gereden zonder olie in het blok?

Xander

Dit bericht is gewijzigd door xarow op 23-5-2010 om 18:49 uur.
 
kenny77 23-5-2010 19:01 Print reply

Posts: 29286
Mhh waarom ga je rijden zonder blok olie?

Kan ook nog zijn dat het piepen (fluiten) vanuit de koppakking komt?
Dan is hij kapot , dicht niet goed af of de kop zit los.
Dan start hij ook slecht.

je hebt ook een luhao rond uitlaat , geen originele.
 

Dit topic is 2185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved