Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #61686 - Vreemd stotter probleem
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1456 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
FreakyRik |
21-5-2010 10:50 |
Posts: 338 |
Goedendag!
Ik heb onlangs mijn brommer weer netjes draaiende gekregen, voor een groot deel dankzij Niek.
bedankt daarvoor.
maar nog steeds stotterde hij heel erg op de 7000 toeren. en kwam ook niet hoger. Ik snapte niet wat er nou aan de hand was, maar ik moest naar de bromboer, voor wat remblokjes, pakking en andere zooi, en ik dacht kom laat ik gelijk gewoon een nieuwe bougie meenemen, draai die erin en hij trekt gelijk naar hoge toeren toe. ik denk mooi ook weer opgelost (aangezien deze bougie toch oud was en nog van voor die kapot was gegaan)
Maar nu reed ik gister avond met een vriend van mij nog even een rondje, begon die spontaan weer een beetje te stotteren, en hoe langer ik reed hoe meer die stotterde. dus ik had al wel het idee dat de bougie vies was geworden.
thuis eruit getrokken, kreeg ik dit te zien:
opzich niet zon heel vies, na wat schoonmaak was er dit:
wat wel opvalt is dat de bougie maar aan 1 kant kleurt, aan de andere kant niet, hij zit er nog maar 30km in maar dit viel ook op bij de vorige bougie, die was (roestig)bruin aan 1 kant, en aan de andere kant zwart.
Ik zou zelf denken dat hij te rijk loopt, omdat hij vies wordt, maar hij kleurt ook niet zo gek hard (en maar aan 1 kant), dus nu snap ik em even niet meer xD
iemand een idee?
Setup: lekker standaard
50cc ori
14mm carb Sproeier 94
uitlaat ontgrenst
luchtfilter ontgrenst
twv 13-53
squish nu netjes 0.7
Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 21-5-2010 om 10:51 uur.
Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 21-5-2010 om 10:54 uur.
|
|
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it! |
|
swieber |
21-5-2010 11:11 |
Posts: 82 |
valse lucht (ergens pakking verrot? )??
doe ff de deotest !
|
|
|
|
koen007 |
21-5-2010 11:15 |
Posts: 414 |
Het kleuren van je bougie heeft wel wat tijd nodig,
Bij mij duurde het in iedergeval meer als 30 km voordat hij bruinig werd,
|
|
|
|
ikkejw |
21-5-2010 13:23 |
Posts: 9886 |
bougiekleur moet je niet naar kijken, dat zegt 8 van de 10 keer niks. hij moet gewoon goed lopen, daar gaat het toch om?
als je bougie stuk gaat betekent dat ie niet goed op temperatuur komt. vanaf een bepaalde temperatuur brandt hij zichzelf namelijk schoon.
kan zijn dat je hittegraad te hoog is, of je hebt een iets te grote sproeier. probeer eerst de sproeier, als je er een te lage hittegraad in draait fik je zo een gat in je zuiger.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
R i c k |
21-5-2010 16:52 |
Posts: 346 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
bougiekleur moet je niet naar kijken, dat zegt 8 van de 10 keer niks. hij moet gewoon goed lopen, daar gaat het toch om?
als je bougie stuk gaat betekent dat ie niet goed op temperatuur komt. vanaf een bepaalde temperatuur brandt hij zichzelf namelijk schoon.
kan zijn dat je hittegraad te hoog is, of je hebt een iets te grote sproeier. probeer eerst de sproeier, als je er een te lage hittegraad in draait fik je zo een gat in je zuiger.
als je hittegraad te hoog is is het niet extreem erg het is niet optimaal maar met iets hoog gaat wel, ik reed in het begin ook te hoog. niet ideaal maar het ging redelijk. oja hou oud is je bougie
|
|
echte junks blowen 2 takt |
|
FreakyRik |
22-5-2010 2:53 |
Posts: 338 |
alright mensen, even een update;
ik was ergens rond 23:15 klaar met mijn werk, collega die in lelystad woont, vroeg of ik hem wilde brengen, ik gelijk tuurlijk! ik vind rijden ten slotte leuk. afijn de afstand bedraagde iets van 30km dus dat is niet zo gek veel. wij stappen op de brommer, ten eerste kreeg ik em moeilijk aan, veel pruttelen, choke erop, nog steeds pruttelen maar minder, totdat ie gewoon goed liep. dus wij rijden Dronten uit en net buiten dronten, begon hij terug in toeren te zakken, ik mn koppeling in en Bam! motor stond stil. je kon wel raden dat dat een warmloper was, dus we hebben em tijd gegeven om te laten koelen. weer aangezet en zijn laagtoerig door gereden naar mijn huis (ligt tussen de 2 plaatsen in dus jah). wij em op de bok gezet. ik dacht dat er misschien niet genoeg KVS in zat, maar die zat bijna op de max. misschien de waterpomp, die opengedraait, maar die deed het nog goed! alles weer in elkaar gezet, en ook had ik de luchtfilter begrenser-dop er weer terug in gezet, voor het geval dat.
toen heb ik em verder gebracht naar huis, en ben terug gereden maar dat ging allemaal mooi, wederom laagtoerig maarja. en op het laatste stukje heb ik em weer opengetrokken (wat hij makkelijk wou), maar van een warm loper of iets dergelijks geen sprake.
Conclusie: Mijn brommer heeft een warmloper gehad, terwijl alles vol zat;
-olie
-KVS
-Kvs pomp werkt
-oliepomp werkt
-Bougie B8ES
Iemand een idee waarom dit kan gebeuren?
Morgen (vandaag) haal ik mijn cilinder er maar weer af, sowieso om te kijken of mijn zuiger enige schade heeft opgelopen (cilinder wand maak ik me niet zo druk om, hij heeft er nou al 5 gehad, en nog steeds geeft die nicasil laag geen krimp) en omdat hij nog een klein beetje KVS naar buiten lekt.
Ik hoor het graag van jullie, kga nu pitten morgen weer werken bij de AH
|
|
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it! |
|
Saknet |
22-5-2010 6:02 |
Posts: 10355 |
misschien trek je iets te vroeg conclusies met name mbt het warmloper gedeelte.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Dit topic is 1456 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|