Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Inlaatrestrictie uitboren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61677 - Inlaatrestrictie uitboren
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Waballa 20-5-2010 21:04 Print reply

Posts: 259
Helaas heb ik geen vijl die klein genoeg is hiervoor
Mss dat ik er morgen een ga halen, maar ik denk dat ik toch langs ga bij die machinefabriek zodat het helemaal netjes en precies gebeurd

De lucht/benzine verhouding zou inderdaad niet moeten veranderen, en omdat ik de timing niet verander zou die dus ook niet te rijk kunnen lopen! Dat word dus op naar de 10mm morgen
En daarna natuurlijk netjes afstellen, ook vooral omdat er een nieuw zuigertje in zit.

Bedankt voor de reacties, ik laat morgen wel even weten hoe het is afgelopen, en wat de resultaten zijn

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 20-5-2010 om 21:06 uur.
 
BenjaminDG 20-5-2010 21:20 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Helaas heb ik geen vijl die klein genoeg is hiervoor
Mss dat ik er morgen een ga halen, maar ik denk dat ik toch langs ga bij die machinefabriek zodat het helemaal netjes en precies gebeurd

De lucht/benzine verhouding zou inderdaad niet moeten veranderen, en omdat ik de timing niet verander zou die dus ook niet te rijk kunnen lopen! Dat word dus op naar de 10mm morgen
En daarna natuurlijk netjes afstellen, ook vooral omdat er een nieuw zuigertje in zit.

Bedankt voor de reacties, ik laat morgen wel even weten hoe het is afgelopen, en wat de resultaten zijn

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 20-5-2010 om 21:06 uur.


Wat ook de levensduur van je zuigerveren kan bevorden is om alle scherpe randen van je poorten breken, maak ze een beetje schuin.

Ook moet je je zuiger is in het B.D.P zetten en kijken naar de spoelpoorten van je cilinder en de spoeldoorgang van de zuiger.

Deze moeten ook evengroot zijn wil je betere prestaties halen.

Meestal moet je dan wat in je zuiger vijlen.
 
Vlaanderen vrij!
Waballa 20-5-2010 21:43 Print reply

Posts: 259
Dat van die scherpe randjes weghalen ga ik waarschijnlijk morgen ook wel even doen met een vijltje. Dit vooral omdat een van mijn zuigerveren gebroken was (zie dit topic)
Hierdoor zijn de randjes van de poorten een beetje ruw geworden...

Ik snap dat er meer prestaties uit deze cilinder te halen zijn door o.a. in de zuiger te gaan vijlen zoals jij zegt. Maar het was nooit echt mijn bedoeling om echt te gaan tunen.
Ik heb al wel veel gelezen over tunen, en het lijkt me echt vet om een keertje te gaan experimenteren hiermee, maar dit wil ik niet met deze puch gaan doen


Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 20-5-2010 om 21:44 uur.
 
Waballa 21-5-2010 17:13 Print reply

Posts: 259
Ik ben vanochtend naar die machinefabriek geweest, en die hebben de inlaatrestrictie voor me uitgeboord.
Het was nog een heel gedoe, want het was echt superhard materiaal...
Met een gewoon metaalboortje kwamen we er niet doorheen, de boortjes zelf sleten namelijk helemaal kapot
Gelukkig had een van die mannen daar een geniaal idee om een betonboortje te gebruiken, en daarmee kwamen we er (met moeite) wel doorheen
Het gat is nu precies 10mm!



Ik heb trouwens ook nog voorzichtig de scherpe randjes van de poorten weggewerkt en ze een heel klein beetje schuin gemaakt.

Ik ga nu de cilinder monteren, ik ben benieuwd naar de resultaten!

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 21-5-2010 om 17:15 uur.
 
Waballa 21-5-2010 19:21 Print reply

Posts: 259
triple post, maarja anders word het zo onoverzichtelijk

Net de cilinder+nieuwe zuiger+nieuwe bougie erop gezet met nieuwe pakkingen.
Starte meteen, ik heb hem even 1 minuutje stationair laten lopen, af laten koelen, en dit een paar keer herhaald. Dit vanwege de nieuwe zuiger. Stationair looptie in ieder geval weer goed!

Nu ben ik net een klein stukje gaan rijden, en ik moet zeggen dat ik echt een stuk meer power heb!
Hij trekt vlotter op, pakt beter op, en ik heb ook het gevoel dat hij ietsje harder gaat, maar ik heb geen km teller.
Op top kreeg hij wel iets te weinig benzine, dus dat word zowieso een sproeiertje groter.

Zoals het er nu uitziet is dit zeker een geslaagd experiment en een aanrader voor andere snor puchjes, maar ik wil eerst even wat meer ''road testen'' en even kijken of hij wel goed af te stellen is

EDIT: net 2 maatjes grotere sproeier erin gestoken, hij houd nu niet meer in als ik het gas helemaal opendraai.
De puch loopt nu trouwens 35 op gps. Dit was eerst 35 op de teller van een andere scoot dus de top is ook ietsje omhoog gegaan.

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 21-5-2010 om 21:22 uur.
 

Dit topic is 5919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved