Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha dt 125??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61673 - Yamaha dt 125??
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Apenzoon 20-5-2010 21:01 Print reply

Posts: 303
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nee, is niet zo.

Constructie, materiaalkeuze en laskwaliteit spelen ook nog een zeer grote rol

wat een onzin dan, zit je met een vet zwaar frame dat niet eens sterk is

 
Derbi-Olaf 20-5-2010 21:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apenzoon
[...]

wat een onzin dan, zit je met een vet zwaar frame dat niet eens sterk is


klopt. Maar het oog wil ook wat... dingen zijn nu eenmaal maar gemaakt op 90 te lopen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Maup 20-5-2010 21:04 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Dan moet je sterkere lasnaden zetten

waarom zouden ze dat gaan doen? Bij normaal gebruik scheuren die lasnaden niet. Als je er een 125 blok in hangt wel blijkbaar. daar is dat hele ding ook niet op gebouwd.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
puch dexter 20-5-2010 23:56 Print reply

Posts: 3011
Ja, das wel true. Met een dikker blok rij ik de rest van mn brommer weer kapot.
Ik heb nu mn blok uit me frame liggen, miss kan ik maar beter mn ori blok een beetje up krikken en nog ff 1,5 jaartje wachten op een motor *snik*

Of als ik nog wat geld heb een MT'tje met 125 cc erbij kope ofzo.


Of weet iemand een leuk 80/125 blokje voor onder mn senda, en eerlijk gezecht ben ik niet zo op zoek naar cross motorblokken want voor de weg zijn die veel te fel en onderhoudsintensief.

Ik weet wel dat er 125 viertakt senda's zijn. Dat zou wel gaaf zijn als ik aan zon blok kon komen en dat het dan zou kunne passen... Maar heb nog niks gevonden.
 
JB1 20-5-2010 23:58 Print reply

Posts: 14881
Een MT 125cc blok?
Of een NSR "125cc"
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 21-5-2010 0:00 Print reply

Posts: 29286
dt80 lc blok met 55mm polini wil geloof ik ook wel.

of mbx80 blok aanpassen is ook niet zo duur en gaat ook wel goed.

(maarja met een andere cilinder en uitlaat op je huidige blok zal je wel even snel gaan)
 
puch dexter 21-5-2010 0:07 Print reply

Posts: 3011
ja als ik maar niet alles gelijk kapot rijd
we zullen zien, es ff kijken wat ik tegenkom.
 
RubenMTX 21-5-2010 0:28 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dt80 lc blok met 55mm polini wil geloof ik ook wel.

of mbx80 blok aanpassen is ook niet zo duur en gaat ook wel goed.

(maarja met een andere cilinder en uitlaat op je huidige blok zal je wel even snel gaan)


Even snel wel, maar ik denk als je uit gaat rekenen wat het allemaal kost, dat je met een mbx80 blokje beter uit bent. Moet je het alleen wel pas maken.

Op het derbi blokje zou je geloof ik de cilinder, carb, uitlaat, krukas en koppeling moeten vervangen?
Met een mbx blokje hoef je alleen een mooie cilinder, carb en uitlaat te hebben. Als je dan een mbx80 cilinder laat tunen (20 euro cilinder + 80 euro tunen + 70 voor honen en nieuwe zuiger) met ongeveer een 30mm (50? euro) en een proma (50? euro)/opmaat uitlaatje... ga je hard, en kost veel minder dan derbi lijkt me?
 
mr200r 21-5-2010 2:01 Print reply
Posts: 5122
Kun je niet beter een motor kopen alleen voor te stunten?is denk ik het makkelijkst/voordeligste
 
mr200r

Dit topic is 3003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved