Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NSR start niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 630 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61660 - NSR start niet meer
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 4-6-2010 15:46 Print reply

Posts: 2356
Hele kabel boom nogmaals nagelopen, geen breuk/slechte verbinding meer te vinden. Ook op aanraden van de brommerzaak eens geprobeerd om het zwart/witte stekkertje bij je contactslot eruit te trekken, dan kan je hem inderdaad starten zonder sleutel want hij blijft dan gewoon vonken. Maar helaas het lag dus ook niet aan mijn contactslot. Verder nog 5 verschillende CDI's geprobeerd maar vonkte met allemaal mooi netjes maar wilde nog steeds niet starten. Dus aan de CDI ligt het ook niet, ben ik eigenlijk wel blij om want dat betekent dan dat de MPS300 niet naar de k..ker is. Zou het misschien aan de omvormer of lichtweerstand kunnen liggen?

EDIT: Denk dat ik ook ergens maar eens een MBX ontsteking vandaan moet gaan halen om die uit te proberen.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 4-6-2010 om 15:47 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 5-6-2010 16:24 Print reply

Posts: 2356
Net een nieuwe ori honda ontsteking gehaald met bijbehorend nieuw vliegwiel. Dit zodat ik uit kan sluiten dat het aan mijn ontsteking lag. De brommerboer (Jansen uit Baarle-Nasau) vertelde mij dat ik eens een andere ontsteking moest proberen. Er zou namelijke een of andere spoel er in wel eens kapot kunnen zijn. En aangezien ik radeloos was heb ik er naar eentje gehaald.

Dit was het helaas dus ook niet. Heb precies het zelfde effect als met de andere ontsteking.

Ik ben op dit moment aardig radeloos wat het nog meer zou kunnen zijn..
Iemand tips?? Ik wil gvd weer rijden!
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
JB1 5-6-2010 16:27 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Net een nieuwe ori honda ontsteking gehaald met bijbehorend nieuw vliegwiel. Dit zodat ik uit kan sluiten dat het aan mijn ontsteking lag. De brommerboer (Jansen uit Baarle-Nasau) vertelde mij dat ik eens een andere ontsteking moest proberen. Er zou namelijke een of andere spoel er in wel eens kapot kunnen zijn. En aangezien ik radeloos was heb ik er naar eentje gehaald.

Dit was het helaas dus ook niet. Heb precies het zelfde effect als met de andere ontsteking.

Ik ben op dit moment aardig radeloos wat het nog meer zou kunnen zijn..
Iemand tips?? Ik wil gvd weer rijden!


Klinkt misschien dom, maar heb je nog wel benzine in de tank?
Hoe staat ie met het membraan?
Zuigerveren?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Voetentje 5-6-2010 16:29 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Klinkt misschien dom, maar heb je nog wel benzine in de tank?
Hoe staat ie met het membraan?
Zuigerveren?


Allang allemaal gecheckt. Is nog goed in orde.
Cilinder er ook al af geweest en zag er allemaal spik en span uit.
Membraan laat geen licht door (door de spleetjes).
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
JB1 5-6-2010 16:31 Print reply

Posts: 14881
Okee, hoe staat ie met je krukaskeerring?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
berenburg1976 5-6-2010 16:43 Print reply
Posts: 7
nieuwe bougie kabel en dop
(zelf ook eens gehad)
 
Voetentje 5-6-2010 17:46 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Okee, hoe staat ie met je krukaskeerring?


Blokje is nog geen 500km geleden gereviseerd door een Honda specialist.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: berenburg1976
nieuwe bougie kabel en dop
(zelf ook eens gehad)


Dan moet hij toch niet/slecht vonken? Hij vonkt nu mooi.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
berenburg1976 5-6-2010 17:49 Print reply
Posts: 7
daarom wil het nog wel mooi lijken maar niet mooi zijn
 
Voetentje 5-6-2010 17:59 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: berenburg1976
daarom wil het nog wel mooi lijken maar niet mooi zijn


Maar het rare is dat ik precies het zelfde probleem had met mn oude blok en nu weer. Dus het kan wel aan de bougie dop liggen maar het lijkt me sterk.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Pixl 5-6-2010 18:02 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Maar het rare is dat ik precies het zelfde probleem had met mn oude blok en nu weer. Dus het kan wel aan de bougie dop liggen maar het lijkt me sterk.


als je een ander blok hebt, is dat dan ook andere bobine / cdi / bougiekabel / bougiedop? want als daar het probleem ligt heb je natuurlijk met een ander blok ook die problemen.
 
So fuckin' what!?
berenburg1976 5-6-2010 18:06 Print reply
Posts: 7
en wie niet waagt die niet wint..... is de cab. niet verstopt of oid

Dit bericht is gewijzigd door berenburg1976 op 5-6-2010 om 18:07 uur.
 
knoffy 5-6-2010 18:09 Print reply
Posts: 610
als je bougie kabel niet goed meer is springt de lading gelijk door naar je frame en is de vonk er wel maar niet sterk. dus die zou je kunnen vervangen
 
Voetentje 5-6-2010 18:14 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


als je een ander blok hebt, is dat dan ook andere bobine / cdi / bougiekabel / bougiedop? want als daar het probleem ligt heb je natuurlijk met een ander blok ook die problemen.


Nee alleen blok en CDI. CDI is het niet al 5 verschillende uitgeprobeerd. Kan het wel proberen maar dan moet ik er weer eentje gaan halen.

Zou mischien iemand kunnen verklaren wat het volgende kan betekenen:
Toen hij net uitgevallen was en ik hem aan probeerde te duwen kwam er af en toe een flinke knal uit de uitlaat, nou ja niet echt een knal maar alsof er een keer keer een gigantische hoeveelheid lucht uit komt.
Dit had ik bij de vorige keer dat hij zo deed ook.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: berenburg1976
en wie niet waagt die niet wint..... is de cab. niet verstopt of oid

Dit bericht is gewijzigd door berenburg1976 op 5-6-2010 om 18:07 uur.


Nogmaals.. NEE heb ik al lang na gekeken, en dan zou hij wel moeten starten met remreiniger.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 5-6-2010 om 18:15 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
JB1 5-6-2010 18:26 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Blokje is nog geen 500km geleden gereviseerd door een Honda specialist.




Kan zijn, maar kijk 'm toch maar even na. alles uitsluiten dus
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Pixl 5-6-2010 18:34 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Nee alleen blok en CDI. CDI is het niet al 5 verschillende uitgeprobeerd. Kan het wel proberen maar dan moet ik er weer eentje gaan halen.

Zou mischien iemand kunnen verklaren wat het volgende kan betekenen:
Toen hij net uitgevallen was en ik hem aan probeerde te duwen kwam er af en toe een flinke knal uit de uitlaat, nou ja niet echt een knal maar alsof er een keer keer een gigantische hoeveelheid lucht uit komt.
Dit had ik bij de vorige keer dat hij zo deed ook.

[...]


Nogmaals.. NEE heb ik al lang na gekeken, en dan zou hij wel moeten starten met remreiniger.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 5-6-2010 om 18:15 uur.


Dus je bobine, bougiekabel en dop zijn nog 'tzelfde? vervang eerst de kabel en dop maar eens, anders de bobine toch eens vervangen of een vervangende proberen eerst
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 6090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved