Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NSR start niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 635 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61660 - NSR start niet meer
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RubenMTX 19-5-2010 23:52 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Komt een deze dagen toch een MBX80 blokje onder dus dan moet dat dan maar wat eerder gebeuren.


Oow idd, dat is helemaal gemakkelijk En leuk natuurlijk
 
Voetentje 1-6-2010 12:58 Print reply

Posts: 2356
Nu het MBX80 blokje eronder liggen maar na een paar keer rijden gebeurt echt PRECIES het zelfde heb nu ook alle dingen geprobeerd om hem aan de gang te krijgen:

Nieuwe bougie vonkte net zoals de oude mooi helder blauw
Remreiniger in de carburateur gespoten
Hand voor het luchtfilter gehouden
Carburateur schoongemaakt
Benzine traject na gekeken
Geprobeert te starten zonder luchtfilter
Cillinder eraf gehad was prima in orde
Membraan was in orde
Zekering was in orde (zit er nog eentje behalve bij de accu?)
Ontsteking na gekeken

Ik heb echt geen ideeën meer wat ik zou kunnen proberen.

Je zou eigenlijk zeggen dat het niet aan het blok licht maar ergens aan de kabelboom. Helaas is elektronica nou niet echt mijn sterkste punt.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
XDr4g0nX 1-6-2010 15:12 Print reply

Posts: 3526
Waar is de aarde van je ontsteking aangesloten?
Die van mij zit op dezelfde bout als waar mijn spanningsregelaar aan zit en dat gaat perfect. Hiervoor zat hij niet goed vast en had ik hetzelfde als jouw.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Frysk 1-6-2010 16:04 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Nu het MBX80 blokje eronder liggen maar na een paar keer rijden gebeurt echt PRECIES het zelfde heb nu ook alle dingen geprobeerd om hem aan de gang te krijgen:

Nieuwe bougie vonkte net zoals de oude mooi helder blauw
Remreiniger in de carburateur gespoten
Hand voor het luchtfilter gehouden
Carburateur schoongemaakt
Benzine traject na gekeken
Geprobeert te starten zonder luchtfilter
Cillinder eraf gehad was prima in orde
Membraan was in orde
Zekering was in orde (zit er nog eentje behalve bij de accu?)
Ontsteking na gekeken

Ik heb echt geen ideeën meer wat ik zou kunnen proberen.

Je zou eigenlijk zeggen dat het niet aan het blok licht maar ergens aan de kabelboom. Helaas is elektronica nou niet echt mijn sterkste punt.




we kunnen elkaar de hand schudden

maargoed, sluit de ontsteking eens alleen aan.. dus ontsteking --> CDI --> Bobine --> bougie

als het goed is moet hij dan lopen
 
giggitybyte
Voetentje 1-6-2010 22:13 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Waar is de aarde van je ontsteking aangesloten?
Die van mij zit op dezelfde bout als waar mijn spanningsregelaar aan zit en dat gaat perfect. Hiervoor zat hij niet goed vast en had ik hetzelfde als jouw.


Daar zit die van mij ook, ik heb die er dus al af gehaald en roest/corrosie vrij geschuurd. Verder heb ik ook de lokale brom/motor/grasmaaier zaak gebeld en zei ook meteen dat ik mijn massa eens na moest kijken.

Maarja morgen een verder kijken, dan heb ik lekker de hele dag de tijd om te gaan sleutelen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



we kunnen elkaar de hand schudden

maargoed, sluit de ontsteking eens alleen aan.. dus ontsteking --> CDI --> Bobine --> bougie

als het goed is moet hij dan lopen


Goed om te horen dat ik niet de enigste ben met de balle verstand ervan

Maar je bedoelt dus dat ik het licht enz. moet afsluiten?

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 1-6-2010 om 22:16 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Frysk 1-6-2010 22:24 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Daar zit die van mij ook, ik heb die er dus al af gehaald en roest/corrosie vrij geschuurd. Verder heb ik ook de lokale brom/motor/grasmaaier zaak gebeld en zei ook meteen dat ik mijn massa eens na moest kijken.

Maarja morgen een verder kijken, dan heb ik lekker de hele dag de tijd om te gaan sleutelen.

[...]


Goed om te horen dat ik niet de enigste ben met de balle verstand ervan

Maar je bedoelt dus dat ik het licht enz. moet afsluiten?

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 1-6-2010 om 22:16 uur.


mhoa gewoon alleen de onsteking uiteindelijk aansluiten, dus hele kabelboom eraf en alleen aansluiten wat nodig is.
dat ga ik iig morgen proberen..
 
giggitybyte
Voetentje 1-6-2010 22:27 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


mhoa gewoon alleen de onsteking uiteindelijk aansluiten, dus hele kabelboom eraf en alleen aansluiten wat nodig is.
dat ga ik iig morgen proberen..


Het leuke is dat de vorige eigenaar de kabelboom zo goed mogelijk in getaped heeft, ik kan dus bijna bij geen enkele draad komen of hem nalopen.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Tim-gpr99 1-6-2010 22:28 Print reply

Posts: 841
ja maar dat kan dus het probleem zijn, misschien was die kabelboom wel zo verrot dat hij hem dicht moest tapen zodat hij niet helemaal scheurde, en zit hij nu telkens kortsluiting of slechte aarding te maken... nalopen dus
 
GPR50 '99 streetfightert
Pixl 1-6-2010 22:30 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
ja maar dat kan dus het probleem zijn, misschien was die kabelboom wel zo verrot dat hij hem dicht moest tapen zodat hij niet helemaal scheurde, en zit hij nu telkens kortsluiting of slechte aarding te maken... nalopen dus



of gewoon een leuke 2e hands scoren op marktplaats, kosten ook zoveel niet toch?
 
So fuckin' what!?
XDr4g0nX 1-6-2010 22:48 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]



of gewoon een leuke 2e hands scoren op marktplaats, kosten ook zoveel niet toch?

¤25 bij motoimport, dus dat valt mee.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Voetentje 1-6-2010 22:50 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

¤25 bij motoimport, dus dat valt mee.


Daar ben ik afgelopen week ook al geweest en mn pa heeft geen zin om nog een keer te rijden denk ik. Maar eerst morgen maar eens zien in wat voor staat de kabel boom is.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Chicken 1-6-2010 23:26 Print reply
Posts: 56
Ik had begrepen dat je verlichting het nu ineens het niet doet als je trapt, dan zit et em denk ik of in je spanningsregelaar, maar dan zou ie wel moeten vonken, of in je ontsteking (als ie daar de stroom voor de verlichting vandaan haalt) Inieder geval de bedrading na kijken, gewoon doormeten waar je doormeten kan, en massa nalopen ja.
 
Voetentje 3-6-2010 0:38 Print reply

Posts: 2356
Probleem waarschijnlijk gevonden:

De vorige eigenaar kwam op het geniale idee om de compleet kabelboom in te tapen. Ik liep die ene dikke draad dus eens een beetje na en zag een beschadeging. Denk bij mezelf "het is het proberen waard", dus na een kilo aan tape eraf hebben te lopen prutsen (gvd wat plakt dat spul) ben ik tot de conclusie gekomen dat op een plek 4 kabels tot 1 zijn gesmolten.

Dit kan wel eens verklaren waarom hij niet echt bepaald wilde lopen
Dus morgen dat maar eens proberen te fixen.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 4-6-2010 0:03 Print reply

Posts: 2356
UPDATE:

De kabelboom maar eens even opgeknapt en alle verbindingen nagelopen en zo nodig vervangen. Ik denk dat hij met die 2 draden in elkaar gesmolten af en toe kortsluiting maakte. Dit kan ook verklaren waarom ik nu met het nieuwe blok opeens het zelfde probleem heb. Mijn theorie is dat hij met die kortsluiting mn CDI verneukte en dat ik even kon rijden met het nieuwe blok omdat ik toen ook gelijk een MPS300 CDI erop heb gezet. Morgen dus even een CDI van een vriend lenen en kijken wat hij doet. Als mijn theorie klopt dat is het wel een beetje zonde van mn MPS300
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
XDr4g0nX 4-6-2010 0:09 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
UPDATE:

De kabelboom maar eens even opgeknapt en alle verbindingen nagelopen en zo nodig vervangen. Ik denk dat hij met die 2 draden in elkaar gesmolten af en toe kortsluiting maakte. Dit kan ook verklaren waarom ik nu met het nieuwe blok opeens het zelfde probleem heb. Mijn theorie is dat hij met die kortsluiting mn CDI verneukte en dat ik even kon rijden met het nieuwe blok omdat ik toen ook gelijk een MPS300 CDI erop heb gezet. Morgen dus even een CDI van een vriend lenen en kijken wat hij doet. Als mijn theorie klopt dat is het wel een beetje zonde van mn MPS300

Hoop voor je dat het probleem in je kabelboom ligt, die is redelijk makkelijk te vervangen.
En het zou idd jammer zijn dat er een MPS-300 naar de .... is
 
Signature: [==||========] 20% complete

Dit topic is 6089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved