Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vlindercarburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61652 - Vlindercarburateur
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tobias Verhoef 19-5-2010 13:10 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


hoe zit het dan als je zo'n ding in een boom zet?

de toeren zakken dan toch redelijk lijkt mij...


Als hij in toeren zakt dan is of doe je iets fout.
Keeting is bot of je duwt te hard
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
tsxhunter 19-5-2010 13:11 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Als hij in toeren zakt dan is of doe je iets fout.
Keeting is bot of je duwt te hard


idd, je hoeft niet te hoeven duwen
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Royal Club 19-5-2010 13:12 Print reply

Posts: 60390
tis bij een kettingzaag dus de bedoeling dat je 'm zo bedient dat t toerental niet teveel zakt kettingzaag moet t van de snelheid van de ketting hebben, niet de kracht die erachter zit.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paultje Pils 19-5-2010 13:19 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
tis bij een kettingzaag dus de bedoeling dat je 'm zo bedient dat t toerental niet teveel zakt kettingzaag moet t van de snelheid van de ketting hebben, niet de kracht die erachter zit.


Inderdaad, je varieert hoe hard je drukt, om het toerental ongeveer gelijk te houden. Zakt het toerental, minder hard drukken.
 
If you can't dodge it, ram it.
-TS50-sciter 19-5-2010 18:12 Print reply

Posts: 458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Als hij in toeren zakt dan is of doe je iets fout.
Keeting is bot of je duwt te hard

Als je ketting bot is doet ie het gewoon niet.. meestal zakken de toeren dan niet echt.
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
.luuk 19-5-2010 19:54 Print reply

Posts: 1483
ketting bot --> je gaat harder douwen --> toerental zakt

maarja dit heeft vrij weinig met dat diafragma te maken
 
ChielTZR 19-5-2010 19:56 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
ketting bot --> je gaat harder douwen --> toerental zakt

maarja dit heeft vrij weinig met dat diafragma te maken


Als de ketting bot is kun je drukken wat je wilt, maar dan zakt het toerental nauwelijks. en je schiet er verder geen hol mee op.

Verder ga ik eens kijken of is zon rubbertje uit de vs hier kan krijgen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
.luuk 19-5-2010 21:58 Print reply

Posts: 1483
heb je mn eerste post niet gelezen dan?

in de modelbouw worden dus ook zulke carbs gebruikt, dit lijkt me een stuk makkelijker dan een ori uit de vs te halen.

''the pistop-shop'' is bv een webshop met dit soort spul
 
ChielTZR 19-5-2010 22:03 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
heb je mn eerste post niet gelezen dan?

in de modelbouw worden dus ook zulke carbs gebruikt, dit lijkt me een stuk makkelijker dan een ori uit de vs te halen.

''the pistop-shop'' is bv een webshop met dit soort spul


Ik kan me zo moeilijk voorstellen wat jij met modelbouw bedoelt.
Als ik zon ding probeer te regelen uit de vs heb ik in ieder geval een rubber dat speciaal gemaakt is voor de carb.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Maup 19-5-2010 22:08 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Ik kan me zo moeilijk voorstellen wat jij met modelbouw bedoelt.
Als ik zon ding probeer te regelen uit de vs heb ik in ieder geval een rubber dat speciaal gemaakt is voor de carb.

Hij bedoeld dat er op van die bestuurbare modelauto's dezelfde carb zit dus dat je het wellicht ook bij zo'n zaak kan halen
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
.luuk 19-5-2010 22:09 Print reply

Posts: 1483
pff, ik zei dus dat ik een schaal 1 op 5 benzine aangedreven 35cc bestuurbare auto heb gehad, waar ze ook gebruik maken van dit soort carburateurs. en hier in nl dus ook aan deze parts te komen is.

maar als jij het makkelijker vindt om um uit de vs te laten komen, moet je dat doen.
 
guido-honda 21-5-2010 10:34 Print reply
Posts: 621
Spul is gewoon nieuw te koop, toevallig heb ik maand terug ofzo ook zo'n membraan en nog wat ander spul voor onze dolmar besteld

Wij hebben een 153, maar ik dacht datie voor de meeste types het wel had.

40e voor zo'n membraan, vlottersetje en nog wat dingetjes.

Doe maar een berichtje als het het nr/mail adres van die man wil Staat een advertentie op marktplaats geloof ik...

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 21-5-2010 om 10:35 uur.
 
gekke henkie 21-5-2010 12:01 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als ik het goed weet gaat dat membraan bewegen door de drukveranderingen in de inlaat. daardoor pompt t ding benzine op en jaagt t de carb in.



Klopt, en het zit er juist op omdat je hiermee de carburateur kunt bewegen.

Een carb met vlotterschaal moet altijd vlak blijven, vanwege je benzinevoorraad die erin zit.

Bij een membraancarb wordt, door dat membraan, benzine aangezogen en verplaatst, aangestuurd door de onder- en overdruk in je carter. Hierdoor heb je dus geen vlotterbak meer nodig, want je hebt hiermee in principe een pompje, die de benzine rechtstreeks uit je tank haalt.

Een ander groot voordeel van een membraancarburateur, is dat de benzinetank niet meer boven de carburateur hoeft te zitten. Door de aanzuigwerking van het membraan heb je de zwaartekracht niet meer nodig om benzine uit de tank te krijgen.


Op karts zie je ze inderdaad erg veel, dit omdat karts geen vering hebben, en dus erg hobbelen. Hierdoor zou (bij een carb met vlotter) je benzine in je vlotterkamer gaan klotsen, en kan er lucht in komen, en dan valt je motor stil. Dit wil je natuurlijk niet.
Ook zit bij een kart de brandstoftank meestal tussen de knieën van de rijder, en loopt de benzineslang over de bodemplaat van de kart. De benzine moet dus weer omhoog om de carb in te komen, en hier komt dat membraan weer goed van pas.

Ik weet niet wat voor merk carb je hebt, maar ik gok een Walbro...

Hier een link naar een PDF over de werking van de membraancarb, en de walbro in het byzonder. Het is een stukje over paramotoren.

Klik

Voor onderdelen kun je zeker wel bij een tuinmachinespecialist terecht, die werken bijna alleen maar met zulke carburateurs.

 
Ga toch krassen!

Dit topic is 4836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved