Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vlindercarburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61652 - Vlindercarburateur
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 18-5-2010 22:39 Print topicpost

Posts: 6016
Hallo allemaal,

Ik weet dat het eigenlijk hier niet thuis hoort, maar onze oude kettingzaag heeft de geest gegeven, en nu wil ik deze proberen (zonder er veel aan uit te geven) te fixen.

Het betreft een Sachs&Dolmar 108 kettingzaag, welke mijn vader al tot de krukas heeft nagekeken. Na een hoop gezoek waar het probleem, afslaan onder bepaalde hoeken, maar soms ook gewoon op een random moment, heb ik waarschijnlijk het probleem gevonden.

door meestal afslaan als je hem onder een hoek houdt verdachten wij al een carburatieprobleem. Nu heb ik de carb eens losgehaald, een Wallbro WA series.

Nu bleek dat een rubber, welke in het engels Metering Diaphragm wordt genoemd, gescheurd was. Het gaat om het rubber achter het aluminium klepje:



Dus dit Metering Diaphragm


Kan iemand mij de werking vertellen van dit rubber?
Kan mij iemand zowiezo meer vertellen over de werking van deze carbs?

Met vriendelijke groet, Chiel


Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 18-5-2010 om 22:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 18-5-2010 om 22:40 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Joel_koningslust 18-5-2010 22:41 Print reply

Posts: 14514
is dat een constant vacuum carburateur?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ChielTZR 18-5-2010 22:41 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
is dat een constant vacuum carburateur?


Een watte?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
.luuk 18-5-2010 22:42 Print reply

Posts: 1483
zon soort klepje/ding zat ook in de carb van mn 1:5 auto

ik weet niet waar dit voor dient.
maar als je niet/ moelijk aan onderdelen,
voor zulke carbs kunt komen,

kun je ook eens in de modelbouw zoeken
 
popiv 18-5-2010 23:06 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
is dat een constant vacuum carburateur?


als joel gelijk heeft dan zal dat rubber er wel voor dienen dat er een constant vacuüm ontstaat. En ik heb geen flauw idee of ik gelijk heb maar zo'n vacuüm carb zal er wel voor zorgen dat je onder alle hoeken gewoon door kan zagen omdat hij de brandstof blijft aanzuigen door dat vacuüm

 
Smoking can reveal hidden lasertraps
ChielTZR 18-5-2010 23:08 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


als joel gelijk heeft dan zal dat rubber er wel voor dienen dat er een constant vacuüm ontstaat. En ik heb geen flauw idee of ik gelijk heb maar zo'n vacuüm carb zal er wel voor zorgen dat je onder alle hoeken gewoon door kan zagen omdat hij de brandstof blijft aanzuigen door dat vacuüm



en valt er nog iets zelf te fabriceren?
Als het dan beter loopt weten we in ieder geval zeker dat dat het probleem is.

en is het slim om zon rubber over te laten vanuit vs?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Joel_koningslust 18-5-2010 23:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


en valt er nog iets zelf te fabriceren?
Als het dan beter loopt weten we in ieder geval zeker dat dat het probleem is.

en is het slim om zon rubber over te laten vanuit vs?



wss is het goedkoper een andere kettingzaag te kopen dan zon ding laten komen uit de vs
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Maup 18-5-2010 23:10 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


en valt er nog iets zelf te fabriceren?
Als het dan beter loopt weten we in ieder geval zeker dat dat het probleem is.

en is het slim om zon rubber over te laten vanuit vs?

al bij de plaatselijke tuin en machineonderhoudsboer geweest?
Wij hebben hier zo'n zaak, die hebben echt alles van grasmaaiers, kettingzagen, buitenboordmotoren enzovoorts.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
ChielTZR 18-5-2010 23:12 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



wss is het goedkoper een andere kettingzaag te kopen dan zon ding laten komen uit de vs


we hebben al een andere..
maar vanuit beunhaastechnisch oogpunt willen we deze proberen te fixen.

@ maup:
Ik zou geen zaak weten die dit spul heeft. de smeden hier in de buurt zijn niet zo gespecialiseerd op dit gebied, en verder weet ik geen zaak die uberhaupt dit spul heeft.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
De Schout 18-5-2010 23:13 Print reply
Posts: 5327
als ik het goed weet gaat dat membraan bewegen door de drukveranderingen in de inlaat. daardoor pompt t ding benzine op en jaagt t de carb in.

om te testen: plakken met seconde lijm.
 
tune tweak fiddle bang bummer
konterbonker 18-5-2010 23:16 Print reply
Posts: 460
bij de (wedstrijd)karting worden zulke carbs (bijna) altijd gebruikt.. of dat nu nog steeds is weet ik niet maarja..

Waarom deze carbs niet gebruikt wordt bij de scooter sprints en sobw weet ik eigelijk niet.. bij de karting was die rubbere flens volgens mij onderhoudsgevoelig..
 
ChielTZR 18-5-2010 23:16 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als ik het goed weet gaat dat membraan bewegen door de drukveranderingen in de inlaat. daardoor pompt t ding benzine op en jaagt t de carb in.

om te testen: plakken met seconde lijm.


Oke, ik had al geprobeerd met een klein stukje rubber op dat membraan te doen enzo. Maar eigenlijk wist ik al wel dat dat niet ging werken. verde is het echt een takke werk om die zaag uit elkaar te halen, allemaal zo compact gebouwd. Mja, dit zijn nu mijn problemen en ik zal ophouden met klagen.

Dan zal ik binnen een paar dagen eens kijken of ik dat kan lijmen en testen. Verder neem ik aan dat die lijm niet echt langdurig tegen benzine kan? (oplossen oid)

alvast bedankt voor de reacties.

@konterbonker:
ik vraag me ook af waarom zulke carbs niet op brommers gezet worden?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 18-5-2010 om 23:17 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
tsxhunter 18-5-2010 23:17 Print reply

Posts: 9332
klein beetje vloeibare pakking wil niet?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
ChielTZR 18-5-2010 23:21 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
klein beetje vloeibare pakking wil niet?


heb ik niet
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Maup 18-5-2010 23:24 Print reply

Posts: 4353
als je al een nieuwe hebt, waarom mik je die er dan niet gewoon in??

ow, donders, ik lees het verkeerd.
Je hebt al een andere kettingzaag, ik dacht een ander rubbertje. Mijn fout.

Nja, dan zal ik toch maar zo'n nieuw rubbertje gaan zoeken. Die zaak die hier zit heeft het 90% zeker. Wellicht dat er ook zo'n zaak bij jou ergens in de buurt zit.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 18-5-2010 om 23:26 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
konterbonker 18-5-2010 23:25 Print reply
Posts: 460
ik wilde het op me racer zetten maar hij raadde het af.

dacht dat hij zei dat het erg moeilijk aftestellen is en dat er wat meer gebreken waren? Maar zover ik weet zal een motor zo wel beter moeten presteren..
 

Dit topic is 4835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved