Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - dinli dl601-50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 797 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61648 - dinli dl601-50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

anneke 18-5-2010 21:54 Print topicpost
Posts: 2
Ik heb juist een quad gekocht voor mijn zoon.Hij is tweedehands, maar met nog maar 500 km. Het optrekken gaat bijzonder traag, is dit normaal en kan je er iets aan doen.Eens op snelheid is er geen probleem.Maar in los zand of in hogere gras duurt dit echt een tiental seconde en soms moet je echt vooruit gaan liggen om helm in gang te krijgen.
Ik ken er totaal niks van. Alvast bedankt!!
 

Saknet 18-5-2010 22:14 Print reply

Posts: 10355
http://www.dinlisales.com/parts/

hier staat de handleiding wel
http://www.dinlisale...Service%20Manual.pdf

met een vertaalmachine zoals yahoo babelfish

www.yahoo.com

wordt je misschien al iets wijzer.


tis dus een apparaat uit taiwan

het is een automaat?

laat me raden hij maakt wel toeren maar geen snelheid.

ik denk aan slippende v-snaar (aandrijving vd achterwielen)

dan moet je even kijken naar een langwerpig stuk motor wat midden tussen de achterwielen zit. daar zitten dan wat schroefjes voor en daarachter zit een rubberen "snaar". dan moet je de poelie's verwijderen (pulley). Daarvoor heb je enige handigheid e/o creativiteit nodig op relevant gebied.. Die dingen willen namenlijk meedraaien, en zul je moeten blokkeren met speciaal gereedschap..


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-5-2010 om 22:14 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Stiffmeister 18-5-2010 23:34 Print reply

Posts: 1582
Als je er weinig verstand van hebt, zou je hem natuurlijk ook kunnen wegbrengen, maar dit gaat veel geld kosten (meestal)

Of mensen erbij halen die er verstand van hebben ?
(mensen die scooterblokjes goed kennen, en deze er aan laten sleutelen)

Hij wil hij niet op toeren komen onderin?,
(dan zal het aan de afstelling en rollen liggen, de rollen zijn de gewichtjes binnen in je variateur)
Of maakt hij veel toeren en komt dan slecht vooruit?
(dat heb je last van slippende v-snaar)

het is denk ik voordat je gaat "sleutelen" wel verstandig dat je op internet wat dingen door zoekt/kijkt over de werking van een scooter/vario blok , dat scheelt een boel.
(edit: het gaat volgens het service manual van 'Saknet' over een AC scooterblok, dit staat voor "Air Cooled", dacht mischien verkleint dat je "zoekgebied" )

Succes ermee

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 18-5-2010 om 23:36 uur.

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 18-5-2010 om 23:36 uur.
 
.. Retro Active
anneke 19-5-2010 21:27 Print reply
Posts: 2
Alvast bedankt!

Ben er vandaag terug mee naar de winkel gereden en die zeggen dat het normaal is dat hij trager optrekt, ligt aan de standaard vario??
Heb er vandaag zelf een paar keer mee gereden en op de baan heeft hij het probleem niet, enkel waar het zwaarder wordt en hij hard moet trekken. Ik vraag mij dus af of hij de berg wel op geraakt in los zand?
De winkel had ook gezegd dat je hem kon begrenzen door de vijs aan de handgas in te draaien, maar dat lukt toch ook niet. In het begin loopt hij trager, maar eens op toeren rijdt hij nog 50. Zijn er nog oplossingen voor?
 
antonhonda 19-5-2010 21:31 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: anneke
Alvast bedankt!

Ben er vandaag terug mee naar de winkel gereden en die zeggen dat het normaal is dat hij trager optrekt, ligt aan de standaard vario??
Heb er vandaag zelf een paar keer mee gereden en op de baan heeft hij het probleem niet, enkel waar het zwaarder wordt en hij hard moet trekken. Ik vraag mij dus af of hij de berg wel op geraakt in los zand?
De winkel had ook gezegd dat je hem kon begrenzen door de vijs aan de handgas in te draaien, maar dat lukt toch ook niet. In het begin loopt hij trager, maar eens op toeren rijdt hij nog 50. Zijn er nog oplossingen voor?


vragen ofze opvoer setjes verkopen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
zundappchef 19-5-2010 21:32 Print reply

Posts: 4082
moet je gvk racing vragen die hebben ervaring met quads

www.gvkracing.nl
 
1000 v twin rotax biatch

Dit topic is 2363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved