Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommervakantie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 682 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61646 - Brommervakantie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wauter 18-5-2010 19:09 Print topicpost
Posts: 229

Ik ben van plan deze zomer op brommervakantie te gaan richting zweden, finland en st. petersburg en nou was mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met politie en brommers in het buitenland. Ik zit namelijk nog te twijfelen of ik met m'n mb met een 70cc athena blokje ga rijden of op een standaard 80 (qua duurzaamheid). Mijn 70cc blokje heeft nu een topsnelheid van 95 en ik vraag me af of ze in het buitenland net zo streng zijn met rollerbanken als in Nederland. Ik weet dat Duitsland ook wel veel achter opgevoerde scooters aanzit maar van de rest heb ik geen idee. Ik ga vooral over verlaten wegen rijden maar de grote steden ga ik natuurlijk niet ontlopen.

kortom, wat zijn jullie ervaringen met buitenlandse politie en opgevoerde brommers?
 

st.nyksterdriver 18-5-2010 19:11 Print reply
Posts: 3376
ik raad je aan ori 80 te rijden in plaats van hoog toeren beuken 70
en politie buiten land heb ik geen er varing
 
BenjaminDG 18-5-2010 19:11 Print reply

Posts: 4605
Maak je maar eerst zorgen over je brommer en genoeg reserve onderdelen/sleutels!




 
Vlaanderen vrij!
WestlandMB 18-5-2010 19:13 Print reply

Posts: 1338
Ik zou met vrienden dit jaar een toch doen door: Frankrijk, Nederland, Engeland, Belgie, wij hadden een vuistregel: 50km/u MAXIMAAL of met een begrenzer, + extra ketting, schakels meenemen, gereedschapset, extra olie meenemen, extra pakkingset, zuiger en cilinder. Aangezien we allemaal oldtimer rijden en de helft rijdt kreidler heeft iemand altijd wel een cilinder over voor het geval van en vastloper. Alhouwel dit eigenlijk maar onzin is.

Wat ik wel heb gehoordt is dat in Engeland ze je brommer gelijk innemen. Zorg ook voor een beetje een stille uitlaat, niet alleen prettig voor jezelf maar ook voor de politie
 
davidoznl 18-5-2010 19:17 Print reply

Posts: 85
In Denemarken, waar je waarschijnlijk doorheen rijdt, hoef je je eigenlijk amper zorgen te maken over politie.
Toen ik daar op vakantie was, heb ik daar slecht 1 politie auto gezien terwijl ik daar 2 weken was

 
Mijn naam is haas.. Beunhaas
BenjaminDG 18-5-2010 19:17 Print reply

Posts: 4605
Inderdaad, doe eerst maar een tocht door nederland, vlaanderen, duitsland, frankrijk of zo. Als je dan miserie hebt kan er iemand toch nog reserve onderdelen brengen of je komen halen.

Als je in st peterbrug staat heb je wel dikke miserie
 
Vlaanderen vrij!
Pizza501 18-5-2010 19:25 Print reply

Posts: 308
neem veel duct-tape en tie-wraps mee!
en oefen je beun skils
ik zou gewoon met een standaard 50cc gaan rijden, of zorgen voor een goede tijdelijke begrenzer, als je daar je brommer kwijtraakt heb je een groot probleem
 
Alfa Romeo 8C Competizione
BenjaminDG 18-5-2010 19:28 Print reply

Posts: 4605
jullie raden hem echt aan om richting finland/rusland te rijden met een 30 jaar oude honda mb?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-5-2010 om 19:30 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Tobias Verhoef 18-5-2010 19:38 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
jullie raden hem echt aan om richting finland/rusland te rijden met een 30 jaar oude honda mb?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-5-2010 om 19:30 uur.


Ik weet niet hoor, als jij liever met een nieuwe derbi die ontgrenst is daar naartoe rijdt.

Ik zou veel liever met een oude brommer rijden die zijn teminste betrouwbaar en een 80cc blok is standaard echt onverwoestbaar.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
JB1 18-5-2010 19:40 Print reply

Posts: 14881
80cc Ori. Makkelijk zat
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 18-5-2010 19:41 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Ik weet niet hoor, als jij liever met een nieuwe derbi die ontgrenst is daar naartoe rijdt.

Ik zou veel liever met een oude brommer rijden die zijn teminste betrouwbaar en een 80cc blok is standaard echt onverwoestbaar.


Ik zou zelfs met geen enkele brommer daar naar toe rijden.

Probeer maar eerst hier in west europa eens een paar 100 km aan een stuk te rijden zonder problemen.
 
Vlaanderen vrij!
RBN 18-5-2010 19:42 Print reply

Posts: 858
Ik ben ook van plan om dit jaar die kant op te rijden.

Kopenhagen is het eerste doel, misschien door naar zweden.

Deze week van utrecht naar assen gereden. En geen enkel probleem ondervonden.

Volgens mij geld als je brommer eenmaal goed is blijft hij goed en zal er niet zomaar iets ernstigs voorkomen zoals een vastloper.

Denk eerder aan brekende kabels, ketting en tandwielen, bougie, carb/luchtfilter verstopt. Lekke band, verlichting die doorbrand.

Blok olie van te vooren vernieuwen is ook slim.

Wel heb ik een maximale snelheid van ongeveer 55 aangehouden, ik reed ook met anderen.

Dit zorgt er voor dat je erg zuinig rijdt en dat je inderdaad minder opvalt voor de politie. Ook is het voor je brommer veel minder zwaar en zal hij dus minder snel kapot gaan.

Dat vind ik zonder meer een aanrader.

Als je brommer een tijdland goed rijdt zou ik me geen zorgen maken. Bougie + blokolie vernieuwen.

Wat extra onderdelen en gereedschap mee en vooral gaan!
 
Drumsan 18-5-2010 19:56 Print reply

Posts: 1223
Ik zou zelf nooit zo ver gaan met een brommer.
Ik vind brommers daar niet betrouwbaar genoeg voor.
Kijk maar eens hoe druk brommerzaken het hebben met kapotte brommers (en daar komen de mensen die het zelf fixen nog bij)
 
RBN 18-5-2010 19:58 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Ik zou zelf nooit zo ver gaan met een brommer.
Ik vind brommers daar niet betrouwbaar genoeg voor.
Kijk maar eens hoe druk brommerzaken het hebben met kapotte brommers (en daar komen de mensen die het zelf fixen nog bij)


Ik heb ook een honda scoopy die het altijd heeft gedaan.

Als je je brommer gewoon in orde hebt en niet verbeund kan hij echt wel betrouwbaar zijn.

Hij is toch ook gebouwd om een bepaald aantal km's te kunnen rijden.
 
Drumsan 18-5-2010 20:01 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


Ik heb ook een honda scoopy die het altijd heeft gedaan.

Als je je brommer gewoon in orde hebt en niet verbeund kan hij echt wel betrouwbaar zijn.

Hij is toch ook gebouwd om een bepaald aantal km's te kunnen rijden.


Wellicht zou ik het met een geheel originele en pas nieuwe brommer wel doen ja.
Maar hoe lang ben je dan bezig om er te komen?
 
Wauter 18-5-2010 20:06 Print reply
Posts: 229
Ik ben al vaker naar belgie en frankrijk gereden, heb zeker wel ervaring met brommervakanties en dergelijke.

Het lijkt mij ook het verstandigst om met een orgineel 80blok te rijden aangezien ik die ook lekker stil kan maken. De homoet special die ik nu onder m'n 70 heb maakt een mooi geluidje maar klinkt behoorlijk opgevoerd

Verder ga ik met 2 anderen die op een tomos gaan dus een snelheid van 55 max is prima te doen. Ik neem geen standaard 50cc omdat dat mij domweg te langzaam gaat. Ik heb opzich nog wel een compleet standaard 50 blok die ook die snelheid gaat dus het kan wel maar heb liever een 80 blok.

Tenzij ze in zweden erg moeilijk zijn, daar waren mt's volgens mij ook wel populair. Weet alleen niet hoe het nu zit met de politie. Ik ga maar eens op wat internationale fora kijken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
jullie raden hem echt aan om richting finland/rusland te rijden met een 30 jaar oude honda mb?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-5-2010 om 19:30 uur.


Mijn Mb ken ik intussen door en door en voel meteen aan hoe hij rijdt en klinkt of er iets mis is. Zeker de originele hondablokken zijn prima en kunnen heel wat kilometers aan. Ik ga liever met m'n eigen Honda waar ik alles aan kan repareren dan met een nieuwere

Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 18-5-2010 om 20:10 uur.
 

Dit topic is 5524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved