Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat is beter/sneller Vlinderpoort/Fluitpoorten/W poorter/ovaal

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 530 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61645 - Wat is beter/sneller Vlinderpoort/F...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tobias Verhoef 18-5-2010 18:51 Print topicpost

Posts: 1832
Ik denk dat de titel al genoeg zegt wat voor soort uitlaatpoort is nou beter/sneller?

Heeft het gewoon alleen met de oppervlakte/slijtage te maken of hebben bepaalde vormen voordelen?

Want je ziet vaak cilinders dat ze eerst beginnen met ovaal toen gingen ze naar fluitpoorten toen weer naar W poort (polini dan) en toen vlinderpoort. Maar soms zie je dat ze weer terug vallen op fluit.

En dan heb je natuurlijk extreme gevallen zoals 2fast4race die vlinderpoorten + fluitpoorten neemt.

Dus hoe zit het nou?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

De Schout 18-5-2010 18:58 Print reply
Posts: 5327
met ovale poort kun je vaak niet genoeg oppervlakte halen zonder dat het spul kapot loopt of een idoot hoge timing krijgt. hoewel het natuurlijk wel redelijk ideaal is dat je geen spijltjes of andere ongein in de weg van je uitlaatgassen hebt zitten.

w-poorter vind ik maar een gek ding, halve spijltjes worden lekker warm aan de punten enzo.

vlinder kan heel groot zonder gevaar op vastlopers, maar heeft wel een spijl midden in de poort die niet zo best is voor de stroming.

zelfde gaat eigenlijk wel een beetje op voor fluitpoorten.

keuze is dan ook tussen de laatste twee als je het mij vraagt

 
tune tweak fiddle bang bummer
Paultje Pils 18-5-2010 19:03 Print reply

Posts: 2110
Zover ik weet, zijn fluit- en vlinderpoorten ervoor om een groot uitlaat oppervlak te creeren, zonder dat er gevaar loopt voor happen. Als je een ovale poort erg groot gaat maken, is de kans veel groter op happen. Dus hiermee kan de poort niet zo groot als bij de andere.
 
If you can't dodge it, ram it.
ikkejw 18-5-2010 20:27 Print reply

Posts: 9886
vlinderpoort met fluiters

je wilt je uitlaatpoort zo breed mogelijk hebben, op het moment dat ie opent (dus aan de bovenkant). met een 45mm cilinder en 1 uitlaatpoort kun je dan maximaal een 32mm (65% van de boring) brede poort erin maken.
als je een vlinderpoort hebt, oftewel een dubbele uitlaatpoort, kun je die dus 64mm breed maken. een vlinderpoort met fluitpoorten is in principe een 4-voudige poort, in theorie zou die dan 128mm breed kunnen

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 18-5-2010 om 20:28 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Tobias Verhoef 18-5-2010 20:44 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
vlinderpoort met fluiters

je wilt je uitlaatpoort zo breed mogelijk hebben, op het moment dat ie opent (dus aan de bovenkant). met een 45mm cilinder en 1 uitlaatpoort kun je dan maximaal een 32mm (65% van de boring) brede poort erin maken.
als je een vlinderpoort hebt, oftewel een dubbele uitlaatpoort, kun je die dus 64mm breed maken. een vlinderpoort met fluitpoorten is in principe een 4-voudige poort, in theorie zou die dan 128mm breed kunnen

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 18-5-2010 om 20:28 uur.


ty voor uitleg

Het is me weer een heel stuk duidelijker
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 5488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved