Ik denk dat de titel al genoeg zegt wat voor soort uitlaatpoort is nou beter/sneller?
Heeft het gewoon alleen met de oppervlakte/slijtage te maken of hebben bepaalde vormen voordelen?
Want je ziet vaak cilinders dat ze eerst beginnen met ovaal toen gingen ze naar fluitpoorten toen weer naar W poort (polini dan) en toen vlinderpoort. Maar soms zie je dat ze weer terug vallen op fluit.
En dan heb je natuurlijk extreme gevallen zoals 2fast4race die vlinderpoorten + fluitpoorten neemt.
Dus hoe zit het nou?
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
met ovale poort kun je vaak niet genoeg oppervlakte halen zonder dat het spul kapot loopt of een idoot hoge timing krijgt. hoewel het natuurlijk wel redelijk ideaal is dat je geen spijltjes of andere ongein in de weg van je uitlaatgassen hebt zitten.
w-poorter vind ik maar een gek ding, halve spijltjes worden lekker warm aan de punten enzo.
vlinder kan heel groot zonder gevaar op vastlopers, maar heeft wel een spijl midden in de poort die niet zo best is voor de stroming.
zelfde gaat eigenlijk wel een beetje op voor fluitpoorten.
keuze is dan ook tussen de laatste twee als je het mij vraagt
Zover ik weet, zijn fluit- en vlinderpoorten ervoor om een groot uitlaat oppervlak te creeren, zonder dat er gevaar loopt voor happen. Als je een ovale poort erg groot gaat maken, is de kans veel groter op happen. Dus hiermee kan de poort niet zo groot als bij de andere.
je wilt je uitlaatpoort zo breed mogelijk hebben, op het moment dat ie opent (dus aan de bovenkant). met een 45mm cilinder en 1 uitlaatpoort kun je dan maximaal een 32mm (65% van de boring) brede poort erin maken.
als je een vlinderpoort hebt, oftewel een dubbele uitlaatpoort, kun je die dus 64mm breed maken. een vlinderpoort met fluitpoorten is in principe een 4-voudige poort, in theorie zou die dan 128mm breed kunnen
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 18-5-2010 om 20:28 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
vlinderpoort met fluiters
je wilt je uitlaatpoort zo breed mogelijk hebben, op het moment dat ie opent (dus aan de bovenkant). met een 45mm cilinder en 1 uitlaatpoort kun je dan maximaal een 32mm (65% van de boring) brede poort erin maken.
als je een vlinderpoort hebt, oftewel een dubbele uitlaatpoort, kun je die dus 64mm breed maken. een vlinderpoort met fluitpoorten is in principe een 4-voudige poort, in theorie zou die dan 128mm breed kunnen
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 18-5-2010 om 20:28 uur.
ty voor uitleg
Het is me weer een heel stuk duidelijker
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????