Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Volledige Revisie Piaggio

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61640 - Volledige Revisie Piaggio
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lt Jon 17-5-2010 23:22 Print topicpost
Posts: 8
Hallo allemaal
Wij hebben laatst n hele oude, roestige brommer gekregen, een puch (we denken nrg ntt of typhoon), welke, zoals te verwachten, niet wil starten.
Delen van de bedrading hangen los, en alle kappen zijn verwijderd.
Maar nu hebben we meer dan genoeg tijd voorhanden, Dus willen we m weer aan de praat krijgen

Maar waar moeten we beginnen? Gwn alles losmaken, schoonmaken, en weer terug zetten? Of zijn er nog dingen waar we op moeten letten?

Alvast bedankt!
 

Floris-tsx 17-5-2010 23:27 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lt Jon
Hallo allemaal
Wij hebben laatst n hele oude, roestige brommer gekregen, een puch (we denken nrg ntt of typhoon), welke, zoals te verwachten, niet wil starten.
Delen van de bedrading hangen los, en alle kappen zijn verwijderd.
Maar nu hebben we meer dan genoeg tijd voorhanden, Dus willen we m weer aan de praat krijgen

Maar waar moeten we beginnen? Gwn alles losmaken, schoonmaken, en weer terug zetten? Of zijn er nog dingen waar we op moeten letten?

Alvast bedankt!


alles losschroeven,
zoveel mogelijk onderdelen bij elkaar leggen/ ordenen in zakjes
en informatie over je brommer opzoeken (denk aan: waar onderdelen te krijgen zijn, maar ook bepaalde specificaties over aanhaalmomenten etc.)

 
Iedereen kan professioneel worden
Lt Jon 18-5-2010 9:57 Print reply
Posts: 8
Oke goed plan.
Maar er is maar heel weinig te vinden over deze brommer :(
Bijvoorbeeld: Waar eerst het slot zat, zit nu een soort female connector geval. Met daarin : 1 rode, 1 zwarte, 1 groene, en 2 witte draadjes.
Welke zouden aan elkaar moeten om te kunnen starten, en welke niet?
Die 2 witte zitten aan elkaar vast btw.
Alvast bedankt
 
Maup 18-5-2010 10:13 Print reply

Posts: 4353
als je dit ding gewoon wil gebruiken om een beetje te crossen en lekker af te raggen zou ik niet alles loshalen en helemaal gaan opknappen.
Gewoon zorgen dat het blokje een beetje fatsoenlijk loopt.
Blokje kan je als het goed is starten zonder overige elektronica. Je moet er alleen voor zorgen dat de draad om hem uit te zetten (maakt kortsluiting in een ontstekingsspoel) niet aansluit.
Dan kijken of je een vonk heb, carb schoonmaken, nieuwe benzine erin en gaan met de banaan.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 18-5-2010 om 10:14 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Lt Jon 18-5-2010 20:50 Print reply
Posts: 8
Yes
Vanmiddag hebbben we m na 1000 kickstarten aan de praat gekregen
hij reed 20 ^^ Toen hebben we de banden opgepompt, nu rijd ie 50
Geweldig:P het is nl 1 bak met roest.
Maar nu, dr zit geen kenteken op, we hebben geen kentekenbewijs, eigenlijk hebben we alleen de brommer.
Waar zouden we kunnen rijden? in t bos?

Ow en btw:
We hebben nu het "probleem" dat je, als je ongeveer 60% gas geeft, je het hardst gaat. Als je de gashendel 100% open draait, ga je alleen maar langzamer. Dr is dus eigenlijk een soort sweet spot, waar de gashendel het meeste gas geeft. Hoe kunnen we er voor zorgen, dat als de gasthendel op 100% zit, dat je ook werkelijk 100% gas geeft?

Dit bericht is gewijzigd door Lt Jon op 18-5-2010 om 20:59 uur.
 
Paul de Salmiakbal 18-5-2010 21:10 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lt Jon
Yes
Vanmiddag hebbben we m na 1000 kickstarten aan de praat gekregen
hij reed 20 ^^ Toen hebben we de banden opgepompt, nu rijd ie 50
Geweldig:P het is nl 1 bak met roest.
Maar nu, dr zit geen kenteken op, we hebben geen kentekenbewijs, eigenlijk hebben we alleen de brommer.
Waar zouden we kunnen rijden? in t bos?

Ow en btw:
We hebben nu het "probleem" dat je, als je ongeveer 60% gas geeft, je het hardst gaat. Als je de gashendel 100% open draait, ga je alleen maar langzamer. Dr is dus eigenlijk een soort sweet spot, waar de gashendel het meeste gas geeft. Hoe kunnen we er voor zorgen, dat als de gasthendel op 100% zit, dat je ook werkelijk 100% gas geeft?

Dit bericht is gewijzigd door Lt Jon op 18-5-2010 om 20:59 uur.
Carburateur afstellen
En crossen doe je gewoon op plekken waar niet veel mensen komen/de politie niet zo vaak is.
 
Lt Jon 19-5-2010 22:28 Print reply
Posts: 8
Bedankt mensen
Alle tips werken tot nu toe ^^
Nog een vraagje:

Weten jullie of een Piaggio Puch - NRG/NTT/Typhoon een prop in de uitlaat heeft?
Zoja, dan gaan we daar ook mee aan de slag

 

Dit topic is 989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved