Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos Voor optrekken Technigas next R of techo Circuit??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 745 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61627 - Tomos Voor optrekken Technigas next...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4143 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

appie_1988 16-5-2010 17:41 Print topicpost

Posts: 322
Ik heb een tomos A35 opgebouwd voor hard optrekken.

65 airsal bewerkt
Carersbewerkt.
vliegwiel afgedraait.
16/16 met 17mm spruitstuk
twv 26-24
Bromkop squs 0.9mm
Onsteking vervroeg.

Nu ben ik nog aan het twijfelen of ik een technigas next R moet nemen of techno ciruit.
Ik heb er een technigas next R onder gehad en die ging heel lekker (autowheilie enz)
Ik de cicuit nu nog sneller voor optrekken??

Ik heb al forums afgzocht alleen komt geen duidelijk antwoord uit.

b.v.b.d
 

jr customs 16-5-2010 20:58 Print reply

Posts: 1057
de next is beter geschikt voor hogere cc dus in jouw geval beter.
de cirquitjes trekken altijd heel lekker op 50cc maar met een hoger cc zijn ze minder.
 
Niek de Wildt 16-5-2010 21:32 Print reply
Posts: 7168
Belangrijker is dat de koppeling op het juiste toerental pakt bij de betreffende uitlaat.

En ga eerst maar eens snel wat aan je cilinderkop doen.
50cc kop @ grotere cilinder is NOT DONE!
 
jr customs 16-5-2010 21:35 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Belangrijker is dat de koppeling op het juiste toerental pakt bij de betreffende uitlaat.

En ga eerst maar eens snel wat aan je cilinderkop doen.
50cc kop @ grotere cilinder is NOT DONE!


koppeling kan je bij tomos niet (makkelijk) afstellen en deze cilinder is gemaakt voor een 50cc kop
dus voor deze jongen lijkt me de next de beste keuze.
 
Niek de Wildt 16-5-2010 21:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]


koppeling kan je bij tomos niet (makkelijk) afstellen en deze cilinder is gemaakt voor een 50cc kop
dus voor deze jongen lijkt me de next de beste keuze.


De squishband kan onmogelijk goed uitkomen met een cilinderkop waarvan de squishband smaller is dan de boring van de cilinder.

Dat ze de zuiger een bolling hebben gegeven zodat beunhazen hem met een std kop kunnen monteren wil nog niet zeggen dat dit verstandig is.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 16-5-2010 om 21:39 uur.
 
jr customs 16-5-2010 21:43 Print reply

Posts: 1057
dus jij wilt dat hij een nieuwe zuiger en cilinderkop koopt voordat je hem advies geeft over zijn uitlaat?
en een 65cc cilinderkop bestaat niet eens voor tomos
EN HET IS MAAR EEN TOMOSJE!!!
 
Niek de Wildt 16-5-2010 21:47 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
dus jij wilt dat hij een nieuwe zuiger en cilinderkop koopt voordat je hem advies geeft over zijn uitlaat?
en een 65cc cilinderkop bestaat niet eens voor tomos
EN HET IS MAAR EEN TOMOSJE!!!


Ik heb hem advies gegeven betreffende zijn uitlaat.
Namelijk, het gaat erom bij welk toerental en hoeveel vermogen de uitlaat leverd, en bij welk toerental zijn koppeling pakt.
Verder kan het dacht ik toch geen kwaad om iemand te behoeden voor zijn stommiteit?
Tomosje of niet, het hoeft niet stuk, en als je harder wilt, zul je er wat voor moeten doen.

Ter verduidelijking nog:


Zoals je ziet kan een "snellere" pijp dus juist minder snel optrekken betekenen als de koppeling niet bij een passend toerental pakt.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 16-5-2010 om 21:49 uur.
 
appie_1988 16-5-2010 23:46 Print reply

Posts: 322
Eindelijk reacties,

Over de cilinderkop, Mijn bedoeling was on bij de kop de squish rand gewoon het rechte stukje mee afte draaien. Dan zou je op een goede rand komen die ongeveer 50% van de boring heeft.
Was iets aan de brede kant is maar wel meer koppel geeft.
Maar dat geeft dan weer weer problemen met de zuiger want die heeft daar niet de iedeale vorm voor.
Omdat deze gemaakt is voor een orginale 50 kop.
dus heb ik deze maar zo gelaten.

Maar mijn vraag was nog steeds welke uitlaat nu meer trek kracht heeft.
Heb er vandaag ook een homoet p4 onder gehad, wat heel leuk reed maar miste toch de trekkracht vanaf 0 punt, en dat was natuurlijk toeren janken.
K ga denk gewoon een cicuit halen die dingen kosten toch maar 30¤ en kijk ik wel hoe die het doet.

 
appie_1988 16-5-2010 23:49 Print reply

Posts: 322
Het zou dan wo zijn bij welk toerental de meeste vermogne levert.
Dan zou dat waarschijnlijk die homoet zijn.
Maar dan zou ik me koppelingsveer heel eind moet inkorten, en krijg van dat rijden half op slippende koppeling.
Dat rijdt niet fijn veel toeren maken voordat je weggaat,
en de eerste koppeling gaat dan helemaal snel naar de kloten.
 
appie_1988 17-5-2010 0:08 Print reply

Posts: 322
Ik heb ook nog een technigas uitlaat liggen van Aprilia SR en heb ook losse voorbocht.
Zou dat goed weken als ik deze zo omlas?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-5-2010 1:21 Print reply

Posts: 9841
check deze vette knop



 
Too cool for school!
Niek de Wildt 17-5-2010 1:44 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Eindelijk reacties,

Over de cilinderkop, Mijn bedoeling was on bij de kop de squish rand gewoon het rechte stukje mee afte draaien. Dan zou je op een goede rand komen die ongeveer 50% van de boring heeft.
Was iets aan de brede kant is maar wel meer koppel geeft.
Maar dat geeft dan weer weer problemen met de zuiger want die heeft daar niet de iedeale vorm voor.
Omdat deze gemaakt is voor een orginale 50 kop.
dus heb ik deze maar zo gelaten.

Maar mijn vraag was nog steeds welke uitlaat nu meer trek kracht heeft.
Heb er vandaag ook een homoet p4 onder gehad, wat heel leuk reed maar miste toch de trekkracht vanaf 0 punt, en dat was natuurlijk toeren janken.
K ga denk gewoon een cicuit halen die dingen kosten toch maar 30¤ en kijk ik wel hoe die het doet.



Ik ben blij te horen dat je begrijpt wat het probleem is.
50% moet goed te doen zijn, maar omdat de inhoud van de kop relatief klein is, moet je om safe te blijven niet kleiner gaan dan 0,9 met squish (ook niet groter! want dan werkt hij niet!) dan moet de MSV wel ongv binnen de perken blijven.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Het zou dan wo zijn bij welk toerental de meeste vermogne levert.
Dan zou dat waarschijnlijk die homoet zijn.
Maar dan zou ik me koppelingsveer heel eind moet inkorten, en krijg van dat rijden half op slippende koppeling.
Dat rijdt niet fijn veel toeren maken voordat je weggaat,
en de eerste koppeling gaat dan helemaal snel naar de kloten.


Helemaal juist.
Koppel maal toerental is immers vermogen in verband.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Ik heb ook nog een technigas uitlaat liggen van Aprilia SR en heb ook losse voorbocht.
Zou dat goed weken als ik deze zo omlas?


Gaat niet lekker werken, te hoogtoerig en te smalle powerband, en het werkt ook niet om er een lange voorbocht aan te lassen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Maar mijn vraag was nog steeds welke uitlaat nu meer trek kracht heeft.
Heb er vandaag ook een homoet p4 onder gehad, wat heel leuk reed maar miste toch de trekkracht vanaf 0 punt, en dat was natuurlijk toeren janken.
K ga denk gewoon een cicuit halen die dingen kosten toch maar 30¤ en kijk ik wel hoe die het doet.



Ik weet alleen van Puch dat de circuit uitlaatjes bekend staan dat ze voor 50 - 70cc de beste std trekkracht pijpjes zijn:
http://www.puchforum...uitlaatoverzicht.pdf

Heb nog een circuit uitlaat liggen, die nu ontkoold, uitgedeukt, omgelast (was eerst voor bovenlangs gemaakt) en daarna gelakt.
Bij interesse kun je me inboxen, maar kan je vast vertellen dat hij geen 30euro gaat kosten.
Ik kan hem ook in 3 delen aanleveren zodat je hem zelf af kan lassen zodat hij zeker netjes past @ tomos



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 17-5-2010 om 1:49 uur.
 

Dit topic is 4143 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved