Quote: Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Eindelijk reacties,
Over de cilinderkop, Mijn bedoeling was on bij de kop de squish rand gewoon het rechte stukje mee afte draaien. Dan zou je op een goede rand komen die ongeveer 50% van de boring heeft.
Was iets aan de brede kant is maar wel meer koppel geeft.
Maar dat geeft dan weer weer problemen met de zuiger want die heeft daar niet de iedeale vorm voor.
Omdat deze gemaakt is voor een orginale 50 kop.
dus heb ik deze maar zo gelaten.
Maar mijn vraag was nog steeds welke uitlaat nu meer trek kracht heeft.
Heb er vandaag ook een homoet p4 onder gehad, wat heel leuk reed maar miste toch de trekkracht vanaf 0 punt, en dat was natuurlijk toeren janken.
K ga denk gewoon een cicuit halen die dingen kosten toch maar 30¤ en kijk ik wel hoe die het doet.
Ik ben blij te horen dat je begrijpt wat het probleem is.
50% moet goed te doen zijn, maar omdat de inhoud van de kop relatief klein is, moet je om safe te blijven niet kleiner gaan dan 0,9 met squish (ook niet groter! want dan werkt hij niet!) dan moet de MSV wel ongv binnen de perken blijven.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Het zou dan wo zijn bij welk toerental de meeste vermogne levert.
Dan zou dat waarschijnlijk die homoet zijn.
Maar dan zou ik me koppelingsveer heel eind moet inkorten, en krijg van dat rijden half op slippende koppeling.
Dat rijdt niet fijn veel toeren maken voordat je weggaat,
en de eerste koppeling gaat dan helemaal snel naar de kloten.
Helemaal juist.
Koppel maal toerental is immers vermogen in verband.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Ik heb ook nog een technigas uitlaat liggen van Aprilia SR en heb ook losse voorbocht.
Zou dat goed weken als ik deze zo omlas?
Gaat niet lekker werken, te hoogtoerig en te smalle powerband, en het werkt ook niet om er een lange voorbocht aan te lassen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Maar mijn vraag was nog steeds welke uitlaat nu meer trek kracht heeft.
Heb er vandaag ook een homoet p4 onder gehad, wat heel leuk reed maar miste toch de trekkracht vanaf 0 punt, en dat was natuurlijk toeren janken.
K ga denk gewoon een cicuit halen die dingen kosten toch maar 30¤ en kijk ik wel hoe die het doet.
Ik weet alleen van Puch dat de circuit uitlaatjes bekend staan dat ze voor 50 - 70cc de beste std trekkracht pijpjes zijn:
http://www.puchforum...uitlaatoverzicht.pdf
Heb nog een circuit uitlaat liggen, die nu ontkoold, uitgedeukt, omgelast (was eerst voor bovenlangs gemaakt) en daarna gelakt.
Bij interesse kun je me inboxen, maar kan je vast vertellen dat hij geen 30euro gaat kosten.
Ik kan hem ook in 3 delen aanleveren zodat je hem zelf af kan lassen zodat hij zeker netjes past @ tomos
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 17-5-2010 om 1:49 uur.
|