Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch maxi Snor loopt niet goed Stationair

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1324 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61626 - Puch maxi Snor loopt niet goed Stat...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 91034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Waballa 16-5-2010 15:55 Print topicpost

Posts: 259
Mijn Maxi snor loopt niet goed stationair.
Hij wil wel stationair draaien, maar alleen behoorlijk hoog stationair.
Dit is niet écht een probleem, maar ik zou hem graag netjes stationair willen krijgen.

Het verhaal:
Toen ik dit puchje kocht liep hij wel netjes stationair. Ik heb hem thuis even nagekeken, en ik zag dat hij een beetje op de choke stond afgesteld.
Dus ik heb de choke weer goed gezet, en ik heb dit gecompenseerd met een paar maten grotere sproeier, en de gasnaald een standje hoger.
Ook waren de Zuiger+veren een beetje versleten, die heb ik ook gelijk vervangen.
Ik heb de diepe 25kmpu cilinderkop + enorm dikke koppakking vervangen door een standaard 50cc kop+normale pakking.
Op de luchtfilter zat een dopje (versmalling) deze heb ik weggehaald.
De uitlaat vervangen (maakte herrie) door precies dezelfde uitlaat (hadden allebei een 28mm pijp)
Dit alles gedaan liep het puchje iets feller en iets harder dan eerst. Dit was mooi want eerst kwam hij amper weg zonder ''bij te trappen'', dit is nu iets minder.

Nu loopt hij alleen niet goed meer stationair. Als hij goed warm is, en ik zet hem stil, dan hoor je heel langzaam het toerental minder worden, tot hij uiteindelijk uitvalt. Dit is alleen te voorkomen door gas te geven, of hem behoorlijk hoog stationair af te stellen....
Ik heb vannales geprobeerd, choke terug erop, gasnaald weer in de laagste stand, dopje terug op de luchtfilter, veel met verschillende sproeiers geexperimenteerd, en de contactpuntjes+ontstekinstijdstip afgesteld.
Verder start hij altijd snel, en grijpt de koppeling niet stationair al aan.

Maar hier ging hij alleen maar slechter door lopen, en nog steeds niet goed stationair.
Het lijkt wel alsof hij de power niet heeft om te blijven draaien. Vaak denk ik; nu blijftie lopen, en dan begint hij toch weer langzaam te sterven.

Ik heb zelf eigenlijk geen idee meer wat het zou kunnen zijn

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 16-5-2010 om 15:56 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 16-5-2010 om 15:59 uur.
 

Floris-tsx 16-5-2010 15:58 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Mijn Maxi snor loopt niet goed stationair.
Hij wil wel stationair draaien, maar alleen behoorlijk hoog stationair.

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 16-5-2010 om 15:56 uur.


en als hij dan laag stationair probeert te lopen, verzuipt hij?
hij sterft zeg je, maar sterft hij anders bij de grootste sproeier die je geprobeerd hebt, dan bij de kleinste?

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 16-5-2010 om 16:02 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Waballa 16-5-2010 16:02 Print reply

Posts: 259
Nee hij verzuipt niet echt, het lijkt wel alsof hij met de choke een beetje erop zelfs wat langer doorgaat, met teveel choke erop valt hij wel uit. Wel komt er rook uit de uitlaat.
 
Floris-tsx 16-5-2010 16:03 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Nee hij verzuipt niet echt, het lijkt wel alsof hij met de choke een beetje erop zelfs wat langer doorgaat, met teveel choke erop valt hij wel uit. Wel komt er rook uit de uitlaat.


ja, dat is op zich wel prettig van die uitlaat.
met choke doetie beter..
heb je geen valse lucht?
 
Iedereen kan professioneel worden
Waballa 16-5-2010 16:08 Print reply

Posts: 259
Hij leek beter stationair te lopen met sproeier 50 dan met 54.
Ik heb ook 48 geprobeerd, maar hiermee liep hij stationair niet beter, en op top al helemaal niet.
Toen ik hem kocht zat er 46 in.


Hoezo is het prettig dat de uitlaat rookt?
Ik heb zelf ook al gedacht aan valse lucht, maar ik denk niet dat dat hier het geval is. Ik zal hem zometeen even hoog stationair afstellen zodat hij blijft lopen, en dan ga ik eens met deo spuiten...
 
Floris-tsx 16-5-2010 16:11 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Hij leek beter stationair te lopen met sproeier 50 dan met 54.
Ik heb ook 48 geprobeerd, maar hiermee liep hij stationair niet beter, en op top al helemaal niet.
Toen ik hem kocht zat er 46 in.


Hoezo is het prettig dat de uitlaat rookt?
Ik heb zelf ook al gedacht aan valse lucht, maar ik denk niet dat dat hier het geval is. Ik zal hem zometeen even hoog stationair afstellen zodat hij blijft lopen, en dan ga ik eens met deo spuiten...


nou, als hij niet zou roken, zou het betekenen dat hij verstopt zit/ geen verbranding at all is.
je hebt je cilinderkop/uitlaat goed aangedraaid?

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 16-5-2010 om 16:13 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Waballa 16-5-2010 16:37 Print reply

Posts: 259
Oke, ik heb net even rondgereden met een schroevendraaier en deofles, en ik ontdekte dat hij uitvalt als ik heel veel deo rond het dekseltje bovenop de gaschuif spuit, maarja dit is ook akelig dichtbij het luchtfilter natuurlijk... Rond de cilinder en spruitstuk deed hij niks.
Ook heb ik even mijn hand op de ingang van de carb gelegd terwijl ik trapte, hij zuigt wel, maar niet écht hard ofzo. Ik kijk direct wel even of er een pakkinkje tussen dat gaschuifdekseltje zit.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


nou, als hij niet zou roken, zou het betekenen dat hij verstopt zit/ geen verbranding at all is.
je hebt je cilinderkop/uitlaat goed aangedraaid?

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 16-5-2010 om 16:13 uur.


De cilinderkop zit goed vast ja, ik heb meerdere tapijnden verneukt bij mijn puch omdat ik hem te vast vastdraaide..
De uitlaat zit volgensmij ook goed vast, maar dat blijft vervelend omdat je er zelfs met pijpsleutel niet goed bij kunt. Ik zal dat zometeen ook nog eens nakijken als hij weer een beetje koud is...

EDIT: Oke, er zit dus geen pakkinkje tussen. Alleen ik kan zogauw geen gasschuifdekselpakking vinden voor 10mm bing, alleen voor 12mm...
Ik zal dus zelf iets moeten beunen...

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 16-5-2010 om 16:50 uur.
 
Waballa 16-5-2010 17:36 Print reply

Posts: 259
De uitlaat zit ook goed vast...
Ik heb net even de kop eraf gehaald, en de kop/zuiger/cilinder zien er ook allemaal nog goed uit... Ik ga zometeen even die dikke koppakking weer monteren, mischien kon hij wel niet meer stationair lopen door een te hoge compressie? (zomaar een wilde gok)
 
Waballa 16-5-2010 19:24 Print reply

Posts: 259
Met de dikke koppaking is hij weer wat minder fel, en stationair draaien doet hij nog steeds niet.
Maar ik keek even goed naar mijn bougie, en toen zag ik kleine stukjes metaal erin zitten



Dus ik heb gelijk maar de hele cilinder eraf gehaald, en ja hoor, de boevenste zuigerveer is naar de mallemoeren



Ik mag nog van geluk spreken dat er geen spoor tezien is in de cilinder.. Gelukkig heb ik er niet veel mee gereden
Kan dit het niet goed stationair lopen verklaren?
En hoe is dit zo gekomen? Foute montage? Slechte veer? Of kan dit ook komen door de andere kop+pakking?
De zuiger kon wel vrij bewegen met de nieuwe kop, en hij kan met geen mogelijkheid de kop hebben geraakt aangezien een 50kmpu kop ook best diep is (alleen wat minder diep en anders dan vorm dan de ori 25kmpu kop). Ook heb ik nog met een stukje soldeertin gekeken wat de squish was, maar de zuiger raakte het soldeertin amper...

Oke, ik ga dus maar een nieuwe zuiger+veren+naaldlager halen. Zou ik weer gewoon hetzelfde dmp zuigertje van 10E halen? Of is het verstandig een andere te halen?
Ik ga natuurlijk even kijken of ik nog wat stukjes zuigerveer uit het carter kan vissen, maar is het nodig het hele blok uit elkaar te halen? Want het liefste zie ik hier vannaf

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 16-5-2010 om 19:26 uur.
 
jr customs 16-5-2010 19:31 Print reply

Posts: 1057
haal dan gelijk een nieuw setje dus cilinder+zuiger want aan je fotos te zien heeft je cilinder zijn beste tijd ook gehad (te ruim)
 
Waballa 16-5-2010 19:44 Print reply

Posts: 259
Kun je dit zien aan mijn zuiger?

Even een fotootje met een nieuwe veer die ik nog had liggen.
Als ik dit zo zie dan kan ik niet zeggen dat de cilinder te ruim is, maar ik heb hier verder geen ervaring mee



 
jr customs 16-5-2010 20:00 Print reply

Posts: 1057
nou je zuiger heeft aardig wat aanslag en aangezien hij volgens jouw nieuw is lijkt me dat de cil dan te ruim is mar aan de foto te zien is die dat niet.
dus dan zal die aanslag wel te wijten zijn aan de gebroken zuigerveer.
dus dan is een zuigertje in princiepe de oplossing alleen ik zou gewoon een 50cc snel kopen. dan ben je sowieso wat sneller en je trekt beter op en dan weet je zeker dat de cilinder geen "verleden" heeft, en het kost ook nog eens geen drol.

 
Waballa 16-5-2010 20:28 Print reply

Posts: 259
Tja ik heb de zuiger er ongeveer een half jaartje geleden ingezet. Maar ik rijd er niet veel mee.
Ik ga liever geen snelle cilinders erop gooien. Dit is nu nog een origineel snor puchje, en ik wil echt niet dat hij harder gaat lopen dan 40kmpu. Als ik een andere cilinder koop, dan zal het een originele brom cilinder worden.
Ik ga dan dus in ieder geval een nieuw zuigertje+veren erin zetten, en dan kijk ik zelf nog wel of ik nog wat sneller wil.


Maar zou het nodig zijn om heel het blok te splitsen om de stukjes zuigerveer te zoeken?
En zou ik gewoon weer voor dezelfde (cheap ass? ) zuiger moeten gaan? http://www.jmpb.nl/s...d&productId=1468
 
Waballa 20-5-2010 17:38 Print reply

Posts: 259
Ik wou net de nieuwe zuiger erin gaan zetten, maar nu viel me op dat als ik de zuiger met de pijl naar de uitlaatpoort monteer dat de slotjes dan tussen de inlaat en spoelpoorten lopen. En dit terwijl de ruimte tussen de inlaat/spoelpoorten bijna niks is en er tussen de uitlaat/spoelpoorten veel meer ruimte ligt.

Ik kan me helaas niet meer herinneren hoe de originele zuiger zat gemonteerd :(

So what to do? Toch maar pijl naar de uitlaatpoort? Of zelf conclusies trekken en de pijl naar de inlaatpoort en de slotjes meer ruimte geven...

EDIT: de vorige keer had ik dezelfde zuiger als die ik nu wil monteren met de pijl naar de uitlaatpoort gemonteerd, maar nu zijn laatst dus mijn zuigerveren gebroken.. Mss omdat de slotjes dus over een poort liepen?

EDIT 2: Ik heb even de zuiger erbij gepakt die erin zat, en op die zuiger staan de slotjes wel tussen de uitlaat/spoelpoorten als de pijl naar beneden wijst, dus ik ga de nieuwe zuiger nu ook met de slotjes naar beneden monteren, ookal staat de pijl dan verkeerd.

Any Objections?
Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 20-5-2010 om 17:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 20-5-2010 om 18:08 uur.
 
kenny77 20-5-2010 18:08 Print reply

Posts: 29286
bovenop de zuiger af tekenen waar de slotjes zitten.
Dan monteer je de zuiger op het blok, cilinder erop en dan draai je de zuiger naar odp , dan zie je van zelf waar de slotjes precies zitten en of er genoeg ruimte is.

lopen ze door een poort, heb je waarschijnlijk de verkeerde zuiger, pijl gewoon naar de uitlaatpoort zetten.
 
Waballa 20-5-2010 18:13 Print reply

Posts: 259
Dat is wel een slim idee, maar ik monteer hem dan wel ff snel zonder cir clipjes want ik heb maar 1 setje. Naderhand monteer ik hem natuurlijk wel met cir clipjes

Maar als je hierboven mijn 2e Edit leest dan denk ik toch dat ik niet de goeie zuiger heb. Ik heb nu deze http://www.jmpb.nl/s...d&productId=1468
Maar die is denk ik dus niet goed. Ik heb ook geen standaard cilinder, maar een 25kmpu cilinder... Maar daar kon ik nergens zuigers voor vinden....
 

Dit topic is 91034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved