Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha dt 80 lc2 loopt niet goed.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 691 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61616 - Yamaha dt 80 lc2 loopt niet goed.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bladet 15-5-2010 23:19 Print topicpost
Posts: 110
ik heb mijn zuiger vervangen. alles netjes aangedraaid en goed gewerkt zonder zand. 1e keer kicken en hij liep al. in zijn neutraalstand ging hij rond de 8000rpm 1x gas geven. maar als ik hem in zijn 1 zet komt hij niet boven de 5000 toeren en hij komt ook niet hoger als 20km/h ? wat moet ik dan doen? moet ik hem weer opnieuw afstellen. of wat heb ik verkeerd gedaan.

mvg nick
 

TECstar 15-5-2010 23:20 Print reply

Posts: 4664
verkeerde zuiger?


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
JB1 15-5-2010 23:23 Print reply

Posts: 14881
Ga eerst maar eens spelen met de afstelling.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TECstar 15-5-2010 23:32 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ga eerst maar eens spelen met de afstelling.


zag niet staan dattie vroeg oftie opnieuw moest afstellen

maar dat is dan idd het beste wat je nu kan doen
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
bladet 16-5-2010 0:01 Print reply
Posts: 110
de zuiger die ik erin heb gedaan is de goede. dit heeft de winkel zelf ook gecontroleerd en heeft mij een goede zuiger mee gegeven.
49milimeter.
je zegt ga eerst maar eens spelen met de afstelling. kun je me dat uitleggen waar ik dat moet doen ?. of bedoel je met de gasnaald ?
 
Toettoet 16-5-2010 0:08 Print reply
Posts: 780
Volgende dingen moeten goed zijn voor dat je aan de afstelling gaat kloten.

Zet de onsteking op ze originele stand.

Kijk of hij geen valse lucht trekt of olie via het blok aanzuigt

Of hij geen koelwater lekt.

Is dat allemaal in orde dan ga je afstellen en Royal Club had daar een hele mooie faq voor geschreven en die moet je dan even zoeken en dan komt t allemaal helemaal snor.

Dit bericht is gewijzigd door Toettoet op 16-5-2010 om 1:01 uur.

Godver,, t is weer laat blijkbaar .. :')

Dit bericht is gewijzigd door Toettoet op 16-5-2010 om 1:01 uur.
 
bladet 16-5-2010 12:04 Print reply
Posts: 110
ik heb hem aan de praat gekregen. en hij loopt nu 60km/h. uitlaat + demper uit gebrand. maar ik ben nog niet helemaal te vreden. hij zou toch veel harder moeten lopen met een 80cc. ik heb zonet even gereden. maar als ik in het zachtezand terecht kom moet hij trekken en als ik dan op de weg op snelheid rijd dan komt hij niet goed in de toeren normaal rond de 9.500rpm en nu maar 7/8000rpm. dus hij trekt dan niet goed door. wat is dan het probleem ?

Dit bericht is gewijzigd door bladet op 16-5-2010 om 14:47 uur.


dit probleem heb ik opgelost. demper 2x goed uitgebrand. nu loopt hij als de tierelier. alleen bij 80km/h gaat hij niet harder. op de eind demper staat: yamaha ''zo'n nummer'' 80km/h.

en hij gaat ook niet harder als 80km/h. weet iemand wat hier aan te doen is??

Dit bericht is gewijzigd door bladet op 16-5-2010 om 19:16 uur.
 
bladet 17-5-2010 14:50 Print reply
Posts: 110
ik heb het allemaal voor elkaar gekregen. maar hij rijd niet harder als 80km/h en ik vind dit wel zacht voor een 80cc. wat moet ik doen om hem harder te laten lopen.

ik ben erook achtergekomen dat mijn trekvermogen minder word als mijn demper verstopt begint te raken. ik heb hem zondag 2x uitgebrand en dan heb ik gewoon vermogen. maar als ik dan 2dagen rij ofzo. dan begint de demper dicht te slippen en trekt hij veel minder hard.

wat moet ik hier tegen doen.

ik blijf aan het uitbranden
 
dirktimmer 17-5-2010 14:55 Print reply

Posts: 1737
loopt origineel 80 kmh, ligt aan de uitlaat. die lijkt dik, maar zit allemaal dempsul binnenin, werkelijke bocht is maar 10 cm dik ofzo

Losslijpen en eruit halen of een andere snelle pijp kopen.

Groet,
dirk
 
bladet 17-5-2010 15:29 Print reply
Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
loopt origineel 80 kmh, ligt aan de uitlaat. die lijkt dik, maar zit allemaal dempsul binnenin, werkelijke bocht is maar 10 cm dik ofzo

Losslijpen en eruit halen of een andere snelle pijp kopen.

Groet,
dirk



dus jij zegt ik moet mijn bocht netjes openslijpen en dichtlassen? je bedoelt de expansiekamer? of hoe je dit moet noemen. en daar zit zoon plaatje in en die moet ik eruit halen ?
 
dirktimmer 17-5-2010 15:41 Print reply

Posts: 1737
hey,

openslijpen inderdaad.

er zit geen plaatje in, maar gewoon rondom gaas en dempwol. dus het dikke deel van de uitlaat. dus in de lengte doorslijpen, niet dwars overmidden.


 
bladet 17-5-2010 17:47 Print reply
Posts: 110
oke. helpt dit ook. of krijgt hij dan te weinig tegen druk en loopt hij bagger ?

en ik moet dat plaatje eruit sloopen?

Dit bericht is gewijzigd door bladet op 19-5-2010 om 7:48 uur.
 
bladet 26-5-2010 15:51 Print reply
Posts: 110
ik heb al 1 van de oplossingen gevonden.

wij hebben hier nou een leeg olie vat van 200liter staan. dat is dus onze nieuwe verbrander. ik heb mijn demper en mijn uitlaatbocht erin gegooit hij was helemaal vuur rood. en heb alle kool eruit geklopt. demper nog 1x met benzine na gebrand. en hij liep helemaal goed. hij komt nu ook veel hoger in toeren. rond de 12.000 toeren en meer hij gaat erover heen en dan moet ik maar gokken hoeveel toeren want er staat verder niks meer. dus hij draait er gewoon overheen.

hij trekt nu als de tierelier. ook harder door trekken in de versnellingen.

nu loopt alles prima en staat hij op internet.

http://www.speurders...e-koop-66036873.html



MVG nick lindenschot
 

Dit topic is 2146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved