Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - mt8 blok in ac cr80 frame

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 726 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61610 - mt8 blok in ac cr80 frame
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rocket Rico 15-5-2010 17:21 Print topicpost

Posts: 478
Ik was van plan om een mt8 blok in een cr80 frame te zetten, frame komt ongeveer uit 82 (luchtgekoeld blok, wel prolink). Weet iemand of dat dit zonder al te veel aanpassingen kan?

 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?

kenny77 15-5-2010 17:30 Print reply

Posts: 29286
allereerste zonde!!

Maargoed, mt8 blok is wel een stukje groter als een ac cr80 blok.
Zal wel redelijk wat laswerk aan te pas komen.

vraagje van mij, heb je nog onderdelen van het 1982 cr80 blok??
 
JB1 15-5-2010 17:46 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
allereerste zonde!!

Maargoed, mt8 blok is wel een stukje groter als een ac cr80 blok.
Zal wel redelijk wat laswerk aan te pas komen.

vraagje van mij, heb je nog onderdelen van het 1982 cr80 blok??


Anders ben je me ff voor ofzo...

Kun je niet beter het ori CR80 blokje erin houden?
Zal een stuk leuker lopen dan een MT8 blok
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 15-5-2010 17:56 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Anders ben je me ff voor ofzo...

Kun je niet beter het ori CR80 blokje erin houden?
Zal een stuk leuker lopen dan een MT8 blok



enigste wat ik nodig heb van een ac cr80 blok is de ontstekings deksel.

Maar als je een cr80 blok onder je mt wilt, dat gaat ook niet makkelijk passen aangezien de ophangpunten toch wel anders zijn.
 
JB1 15-5-2010 18:04 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



enigste wat ik nodig heb van een ac cr80 blok is de ontstekings deksel.

Maar als je een cr80 blok onder je mt wilt, dat gaat ook niet makkelijk passen aangezien de ophangpunten toch wel anders zijn.


Haha, okee.

Maar hij wou zijne ombouwen naar MT8 blok, maar het is een stuk makkelijker om gewoon z'n CR80 blokje eronder te houden. denk ook dat dat leuker loopt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 15-5-2010 18:09 Print reply

Posts: 29286
Zeker en is ook nog eens toffer.
 
Rocket Rico 16-5-2010 13:08 Print reply

Posts: 478
toch wel raar, je zal zeggen dat het aardig zal passen omdat verschillende onderdelen van een cr80 blok ook in een mt5 blok passen (bak, krukas).

mt8 blok wordt bij ons op de brommercross nog toegestaan, rijden er meer mee, cr80 blok niet. dit mt8 blok heeft trouwens bijna net zoveel pk als een oude cr80, ik heb tegen ze gereden, hield ze bij op het rechte stuk. 125cc parmakit, 28mm mik, proma uitlaat, 6klepper, hpi, dus loopt wel leuk zeg maar en zeker een bredere powerband en meer koppel dan een cr80 (langere slag en meer cc).

Maarja mt frame is niet echt ideaal om mee te crossen (slechte vering, te weinig grondspeling, te korte veerweg), dus vandaar dat ik het blok in een crossmotorframe wil hangen, Zou ander type crossmotor beter passen?
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
kenny77 16-5-2010 13:14 Print reply

Posts: 29286
als ik van de week tijd heb , maak ik wel een foto van een ac cr80 blok naast een mt8 blok.

Kan je de verschillen zien.
 
Rocket Rico 16-5-2010 13:31 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
als ik van de week tijd heb , maak ik wel een foto van een ac cr80 blok naast een mt8 blok.

Kan je de verschillen zien.


Als je dat wilt doen is dat mooi natuurlijk, ik ben wel benieuwd
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
WestlandMB 17-5-2010 22:56 Print reply

Posts: 1338
kenny77 19-5-2010 15:11 Print reply

Posts: 29286




Lijkt op het eerste gezicht niet zo heel verschillend, maar alle ophangpunten zijn anders en mt8 blok is iets hoger.

ik denk dat je dan ook dicht in de buurt komt bij de stang die boven de cilinder zit.




En de uitlaatpoort van de cr80 loopt schuin weg en die van de mt8 gaat recht door.
Dus moet de hele voorkant worden aangepast.
 
st.nyksterdriver 19-5-2010 15:19 Print reply
Posts: 3376
je kunt het blok ook zwart maken en zeggen tis een mt8 blok ?
 
Rocket Rico 21-5-2010 13:00 Print reply

Posts: 478
Hej Kenny bedankt voor de pics, ik heb het idee dat het blok intern wel aardig overeen komt, maar idd de ophangpunten verschillen nogal. En je zit natuurlijk met een langere slag.

Het blok zwart maken is ook een optie, zijn er dan weinig die het verschil zien
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
kenny77 21-5-2010 13:18 Print reply

Posts: 29286
versnellingsbak en koppeling is uitwisselbaar en dan heb je het ook wel gehad.

Edit: oja en ontsteking.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-5-2010 om 13:21 uur.
 
JB1 21-5-2010 15:01 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
versnellingsbak en koppeling is uitwisselbaar en dan heb je het ook wel gehad.

Edit: oja en ontsteking.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-5-2010 om 13:21 uur.


Dat is dus alles behalve de krukas...
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 21-5-2010 15:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Dat is dus alles behalve de krukas...


Nee echt.


Maar kickstarter niet, balansas niet, toeren teller mechanisme niet, schakelstang niet.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-5-2010 om 15:41 uur.
 

Dit topic is 5272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved