ook iets om rekening mee te houden, een europese 2e hands brommer die je goed onderhoud kan bijna voor hetzelfde bedrag weer weg als je m voor gekocht hebt, vaak maar 200/300 euro minder, chineesjes zijn na 2 jaar bijna niks meer waard
dus dan heb je tenminste weer geld voor een motor
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: MissEvil
Ok veel verschillende meningen dus?
@QingBai: het is niet zo dat ik er geen onderhoud aan wil verrichten he? Dat wil ik wel? Alleen is het handiger als ik het allemaal zelf kan doen, aangezien de garage erg ver weg is om hem elke week effe heen te brengen ofzo.
Ik zal die aprilia effe bekijken, maar ik denk dat het hem dan maar niet gaat worden... het ging me echt om die kinroad chopper, of helemaal niets en wachten totdat ik motor mag rijden... :(
@Patrick_gpr: ik wil hem niet opvoeren he? gewoon tot 45 km/h vind ik goed genoeg? dus dat is geen probleem..?
als je hem helemaal standaard laat kan er weinig aan fout gaan, vooral als hij gewoon goed wordt bijgehouden.
ik zou hem gewoon kopen als je hem echt leuk vind, mocht je er na een tijdje toch veel problemen mee hebben, heb je in ieder geval wat ervaring op gedaan met rijden, en sleutelen
Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 16-6-2023 om 18:19 uur.
dit had ik ook met mijn brommertje, ik wou al het onderhoud zelf doen, maar ik had nog geen ervaring met zoiets. toen heb ik uiteindelijk ook zelf het blok open gehaald, was achteraf gezien niet zo'n goed idee, maar ik weet nu wel hoe zoiets in elkaar zit
als ik jou was zou ik dat geld voor die kinroad en de kosten voor je brombewijs lekker in een spaarpotje stoppen tot je 18 bent, dan kan je namelijk makkelijk je motorrijbewijs van betalen.
komt nog bij dat die kinroad zijn ruige imago niet kan waarmaken
oja, komt nog s bij dat er een kutgeluid uitkomt (niet omdat het chinees is maar puur omdat het 50cc is) en dat zal zeker niet meehelpen aan het 'chopper'gevoel dat je zo graag wilt.
Dus lekker gaan doorsparen voor een dikke harley ipv geld verneuken aan iets wat straks niks meer waard is op het moment dat je motor mag rijden
Dit bericht is gewijzigd door popiv op 16-5-2010 om 11:09 uur.
kwaliteit van zon kinroad is eigenlijk best te doen. Een kameraad van mij heeft een jaar lang 1 gehad. Hier hebben we keihard op gecrosst en tot de versnellingen knapten nooit wat kapot aan gegaan. Als je er normaal op rijd kun je best 1 kopen. Gewoon goed onderhouden. Als je er zon sportuitlaatje op zet heeft die ook nog een best leuk geluid. Mensen die er geen verstand van hebben denken dat het een dikke chopper is
Voor algemeen onderhoud zoals kettingen spannen en kleppen stellen enz kan je gewoon naar een lokale brommerzaak gaan. Als je speciale onderdelen nodig hebt dan kan je hem een keer naar zwolle slepen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: martijne.c
kwaliteit van zon kinroad is eigenlijk best te doen. Een kameraad van mij heeft een jaar lang 1 gehad. Hier hebben we keihard op gecrosst en tot de versnellingen knapten nooit wat kapot aan gegaan. Als je er normaal op rijd kun je best 1 kopen. Gewoon goed onderhouden. Als je er zon sportuitlaatje op zet heeft die ook nog een best leuk geluid. Mensen die er geen verstand van hebben denken dat het een dikke chopper is
versnellingsn knapten? je praat erover alsof het touwtjes zijn. koppelingsmoertje losgelopen?
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-5-2010 om 6:15 uur.
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
versnellingsn knapten? je praat erover alsof het touwtjes zijn. koppelingsmoertje losgelopen?
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-5-2010 om 6:15 uur.
Nee tandwiel van de 1 kapot. Toen is die uit elkaar geweest en we hebben alle ijzerstukjes eruit gehaald en zonder 1 verder gereden. Toen is de rest ook geknapt, maar hij ging er ook zeker niet voorzichtig mee om. die dingen hebben best veel koppel en daar werd ok gebruik van gemaakt. Crossen met de chopper .