Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kinroad Chopper Grand Duo/Single

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61608 - Kinroad Chopper Grand Duo/Single
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6462 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MissEvil 15-5-2010 16:02 Print topicpost
Posts: 70
Hoi allemaal!

wat raden jullie aan? Weet iemand of het makkelijk te leren is om zo'n brommer makkelijk bij te houden? En raden jullie het me af om dan voor zo'n ding te gaan?

tips en advies heel erg welkom!


Dit bericht is gewijzigd door MissEvil op 28-5-2023 om 20:48 uur.
 

Kai. 15-5-2010 16:07 Print reply

Posts: 721
Misschien zon model?
Aprilia Red Rose

??http://link.marktplaats.nl/347145015

is geen chinees en is waarschijnlijk qua kwaliteit enz

Dit bericht is gewijzigd door Kai. op 15-5-2010 om 16:07 uur.
 
nieuwe vonkjes gekocht
kenny77 15-5-2010 16:20 Print reply

Posts: 29286
Al doende leert men.
Dat is met alles, iedereen moet ergens beginnen.

In het begin kan het wat vervelend zijn, als je alles moet vragen en niet alles direct lukt.

Maar als je het een maal door krijgt, zul je zien dat het eigenlijk allemaal niet zo veel voorstelt en je er wel komt, als je logisch nadenkt over het probleem.

Als je voldoende mensen in de buurt hebt die je kunnen helpen lijkt me het geen probleem.
En je kan ook nog altijd hier op bf terecht.

Wel is het makkelijk als je de standaard gereedschappen thuis hebt, of je leent wat bij de buurman ook best.

Zonder gereedschap is het natuurlijk geen doen om aan de brommer te sleutelen.

Onderdelen kan je ook via internet bestellen, dat hoeft ook geen probleem te zijn.

Tja en van de brommer keuze soms is goedkoop duurkoop.
En er zal vast wel kwaliteit verschil in zitten tussen de goedkopere modellen en de wat duurdere (al hoeft dit niet perse altijd zo te zijn)

Als je met de brommer die je dadelijk hebt, goed en fatsoenlijk mee om gaat en alles een beetje bij houd ( op tijd bij zijn bij speling en dergelijke) zal het allemaal wel mee vallen gok ik.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-5-2010 om 16:20 uur.
 
topmen101 15-5-2010 16:23 Print reply

Posts: 461


ik weet niet of je deze bedoelt, maar bij mij op school staat er zo een, en qua kwaliteit is hij wel aardig volgens mij. Degene heeft er vrijwel nooit problemen mee, en alleen met normaal onderhoud.
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
Royal Club 15-5-2010 16:29 Print reply

Posts: 60390
Dan zou ik als ik jou was eerst naar een random dealer bellen en vragen of ze onderhoud kunnen verrichten aan het type brommer wat jij wil gaan rijden, het hoeft namelijk niet per sé een dealer te zijn voor kinroad om basic onderhoud uit te voeren.

En op jouw vraag of je minimaal tot niet naar de garage hoeft, terwijl je zelf geen ervaring hebt met onderhoud?

nee.

als je het onderhoud niet LAAT doen zal je het zelf moeten doen. Het is zelf wel te doen als je een beetje gereedschap hebt.

setje platkop/kruiskop schroevendraaiers
waterpomptang
ring/steeksleutel 8~22
hamer
kunsstof hamer
zaag
drijvers en omliggende.
set imbussleutels
doppenset.

smeermiddelen/vloeistoffen.
Motorblok olie
Wd-40
kruipolie
teflon spray voor de ketting
remmenreiniger (valvoline, motip bijv)

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Royal Club 15-5-2010 16:31 Print reply

Posts: 60390
nouja, dat chroomwerk is allemaal wat minder. ketting zal standaart ook wel niet zo heel goed zijn, grote kans dat je die regelmatig zal moeten spannen, zelfde verhaal gaat op voor al het standaart boutjes en moertjes werk op zo'n apparaat. t komt allemaal uit china en zal veeeeeeeeeeeuuuuuuuul sneller doorbreken of kapot draaien..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 15-5-2010 16:35 Print reply

Posts: 29286
Hier staan geloof ik ook wel veel standaard dingen in uitgelegd : http://www.brommerforum.nl/faq/list
 
Royal Club 15-5-2010 16:36 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MissEvil
[...]


Ja, en ik moest bepaalde instellingen na een bepaalde tijd effe opnieuw doen ofzo? iets van bepaalde afstand in de kettingen ofzo?

En ik wilde hem dus goed schoon gaan houden, en alles steeds inspuiten en vetten enzo?



kleppen stellen bedoel je. dat zou ik in het begin laten doen, je bent wss al prima druk met rest van onderhoud en als je hier een foutje in maakt is dat een beetje een dure grap

Doel is zoals je zelf al zegt dat ding netjes houden, je kan inderdaad alles goed invetten en inspuiten tegen corrosie, maar ik denk, dat het chroomwerk er toch na een tijdje zal af gaan bladeren, tijd zal het leren, potje belgom chroom is ook niet aso duur ofzo dus een mooi moment om erachter te komen

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 4-6-2023 om 16:08 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mbrulezzz 15-5-2010 16:38 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MissEvil
[...]


Ja, en ik moest bepaalde instellingen na een bepaalde tijd effe opnieuw doen ofzo? iets van bepaalde afstand in de kettingen ofzo?

En ik wilde hem dus goed schoon gaan houden, en alles steeds inspuiten en vetten enzo?



ben overigens benieuwd of je dat volhoudt..

Ik weet nog wel dat ik eerst ook heel erg zuinig was en alles poetste en invette. Maar na verloop van tijd ga je dat toch minder doen.
(t begint met je doet t morgen wel even en het eindigd met ik doe t niet. Of doe t ooit nog wel een keer in de vakantie..)
Nou is dat bij een kwaliteit brommer (honda ) niet zon erg groot probleem. Maar bij zon bamiding..?

Dit bericht is gewijzigd door mbrulezzz op 15-5-2010 om 16:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 4-6-2023 om 16:09 uur.
 
MB racing
Royal Club 15-5-2010 16:40 Print reply

Posts: 60390
nokken as ketting spannen? of gewoon je ketting spannen?

ik zou dat laatste toch wel elke week doen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Makrolon 15-5-2010 16:41 Print reply

Posts: 6733
Is het geen idee om nog even te wachten, en dan voor je motor rijbewijs gaan? Is wel iets duurder. Maar je hebt er je hele leven wat aan. Je hebt dan meer keus, en ook keus in iets met kwaliteit. Ik weet niet of je een beetje vlot wil rijden. Maar zon kinroad is traag als dikke stront.
Zon kinroad is wss best leuk, maar dan alleen als je zelf je onderhoud en reparatie's kan doen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Pizza501 15-5-2010 16:43 Print reply

Posts: 308
ik heb zelf ook een chinees brommertje gehad, en de kwaliteit was wel te doen. het grootste minpunt vond ik de kwaliteit van de boutjes en schroefjes, die draaide je zo kapot, en mijn ketting kreeg je nooit goed aangespannen, en als hij dan een keer goed stond kon je hem na 2 dagen weer opnieuw spannen.
maar voor een paar tientjes heb je een goede ketting dus dat zou je dan ook kunnen kopen.
en belangrijke boutjes zou ik vervangen door nieuwe rvs boutjes, kost niet veel maar je hebt er wel plezier van
 
Alfa Romeo 8C Competizione
PetrolShack 15-5-2010 16:46 Print reply

Posts: 572
ik zou lekker wachten op motorrijbewijs, want ik denk dat dit vrij zonde van je geld is.....
tuurlijk is het mooi, maar de kwaliteit is gewoon niet zo best
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
Aprilia RX 50 2003 15-5-2010 16:54 Print reply

Posts: 6717
ik zou die kinroads heel erg afraden, een maat van mij is ook zo dom geweest om er 1 te kopen, die presteerde het zelfs om z'n tandwiel te splijten

als je weinig verstand van sleutelen aan brommers hebt moet je cker geen kinroad kopen want daar ben je echt veel sleutelwerk bij nodig

maar een aprilia red rose is een heel mooi model chopper en nog kwaliteit ook
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
QingBai 15-5-2010 17:02 Print reply

Posts: 523
Wat leuk dat je choppers leuk vind. Ik heb precies hetzelfde. Ik rijd wel Derbi maar een chopper zou er zo bij kunnen . Ontopic; koop geen Kinroad. Vooral als je geen zin hebt om wekelijks/maandelijks onderhoud te gaan verrichten. Het is gewoon shit kwaliteit en moeilijk onderdelen voor te vinden. Zoals velen hier raad ik je een Aprilia Red Rose of een Aprilia Classic aan. Zoals deze: http://link.marktplaats.nl/347145015

Als je die niet mooi vind mail dan de adverteerder. Ik heb bewust deze advertentie gelinkt omdat de adverteerder meerdere classics/red rose's maakt of opknapt. (Ik heb al verschillende in kleuren, wielen, accecoires e.d. zien langskomen van deze adverteerder En misschien doet hij wel kleuren e.d. op verzoek?!) Ik bedoel ze zijn iets duurder maar aprilia is gewoon te vertrouwen en er zit een AM4 blok op. Das dus al beter dan een Kinroad. (En vind je dat achterwiel niet mooi? Die platen kan je er afschroeven hoor ) En als het Kinroad is of niets. Koop er dan geen. Spaar voor je motor.

Dit bericht is gewijzigd door QingBai op 15-5-2010 om 17:03 uur.
 
Jagermeester
Stiffmeister 15-5-2010 17:06 Print reply

Posts: 1582
Het zou heus goed rijden, en kwa onderhoud zal het wel mee vallen, maar dan moet je hem niet opvoeren, dit trekken de meeste chinese dingen niet ,

Verder 'n prima brommertje dus (origineel)
Onderhoud scheelt ook een boel natuurlijk, af en toe gewoon schoonmaken en dingen op tijd vervangen.

Suc6 ermee
 
.. Retro Active

Dit topic is 6462 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved