Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger yz 125 gesmolten!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61606 - zuiger yz 125 gesmolten!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arjenyz125power 15-5-2010 13:51 Print topicpost

Posts: 102
hallo

Ik heb in december een yz 125 uit 2000 met een hgs bocht gekocht. Gelijk de week erna proberen op harde half bevroren grond. Ineens hield ie er mee op. Er was geen compressie meer doordag de zuigerveer in de zuiger is vastgesmolten, dus het was geen vastloper. We dachten dat de oorzaak de sproeier(450) of de bougie,(er zat volgens mij een autobougie in) of de mengverhouding was. we hebben alle 3 aspecten goed gemaakt. En er een groter sproeier in te zetten(470). Nu deed hij het weer. ik heb hem nu ingereden. en vond dat hij wat te rijk stond, hij haperde wat veel op volle toeren. ik heb er een 460 sproeier in gezet en ben gistermiddag gaan rijden. hij reed beter dan met de 470 sproeier. maar toen ik volgas in de 5e had viel hij weg, geen compressie meer, het was precies hetzelfde als de vorige keer. nu heb ik hem open gehaald en de bougie was weer weggesmolten. en de zuigerveer zat weel vast in de zuiger. ook de cilinderwant is iets beschadigt.
Hij kreeg volgens mij genoeg benzine omdat hij wel oversloeg(viertacten) bij volgas in onbelastte toestand.

wie weet hoe dit kan en hoe ik het kan voorkomen?

GR Arjen
 

Royal Club 15-5-2010 13:55 Print reply

Posts: 60390
Wellicht klopt je voorontsteking niet of is de hittegraad van je bougie nog steeds verkeerd.
Wat anders nou zou kunnen is dat de kop verkeerd afgedraait is en dat 'ie nogal veel compressie heeft. Wat voor benzine tank je ?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
arjenyz125power 15-5-2010 13:58 Print reply

Posts: 102
Wat voor hittegraad had je in gedachten, er zat een 9 in.
De kop is origineel.
ik tank iets van euro plus, dat is dus het oude 98
Gr Arjen
 
Royal Club 15-5-2010 14:00 Print reply

Posts: 60390
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
PRO TUNING 15-5-2010 14:06 Print reply

Posts: 4000
Standaard bougie BR9EG, maar tegenwoordig wordt hiervoor NGK BR9EIX gebruikt.

Het probleem zit waarschijnlijk in een verkeerde gasnaald (te dik).
 
arjenyz125power 15-5-2010 14:50 Print reply

Posts: 102
er zat een br9eg in. op de zuiger onder de bougie zit ook een smeltplekje, misschien kunnen jullie hier iets mee.
 
PRO TUNING 15-5-2010 17:54 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
er zat een br9eg in. op de zuiger onder de bougie zit ook een smeltplekje, misschien kunnen jullie hier iets mee.


Verkeerde type zuiger, bolle kop waar platte kop in hoort ??
 
jeroenzulu 16-5-2010 12:43 Print reply
Posts: 354
misschien dom antwoord maar wel 1:30 gesmeerd?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-5-2010 14:06 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
misschien dom antwoord maar wel 1:30 gesmeerd?


wat heeft smering precies met smeltende zuigers te maken?

 
Too cool for school!
Paultje Pils 16-5-2010 14:09 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
misschien domme antwoord vraag maar wel 1:30 gesmeerd?



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


wat heeft smering precies met smeltende zuigers te maken?



Hij is denk ik van mening dat ie dan niet goed smeert, dus aanloopt en warm word -> smelt?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 16-5-2010 om 14:09 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-5-2010 14:10 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]



[...]


Hij is denk ik van mening dat ie dan niet goed smeert, dus aanloopt en warm word -> smelt?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 16-5-2010 om 14:09 uur.


dat heb ik nog nooit gezien. als iets vastnaait smelt het niet.

 
Too cool for school!
arjenyz125power 16-5-2010 20:48 Print reply

Posts: 102
Ik heb het ontstekingskapje er even af gehaald en het streepje op de ontsteking stond ongeveer 1.5 mm links van het pijltje op het blok(linksom gedraaid dus).
dit betekent volgens mij dat hij iets meer voorontsteking heeft dan standaard.

het zou ook kunnen dat mijn koppakking iets lekte want toen ik hem openhaalde was de binnenste ring op 1 plek gebroken. en nu ik mijn cilinder beter bekeken heb zie in dat in de cilinder wat weggebrokeld is achter de nicasil, zelfs best ver, het zou dus kunnen dat dat de oorzaak was. hoe kan ik dit controleren of dit zo was?

Hoe stel je de ontsteking van een crossmotor af?

 

Dit topic is 1751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved