Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Standaart cilinderkop tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61602 - Standaart cilinderkop tunen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 15-5-2010 13:46 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik weet niet hoe groot zo'n cilinderkop is maar best op een iet of wat grotere draaibank proberen ipv van zo klein hobby machine.

@ Niek: misschien best ook de uitleg van squish erbij zetten want ik weet niet of de TS wel weet wat squish is.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 15-5-2010 om 12:56 uur.


Daarvoor hebben we de zoekfunctie.
Ik heb al zoon 100x uitgelegd wat het is dus meot makkelijk te vinden zijn.
deze week nog 2 keer:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/61570
 
PRO TUNING 15-5-2010 13:53 Print reply

Posts: 4000
Squish hoogte vermelden heeft geen nut als je de MSV niet uitrekent

Een goed werkende verbrandingsruimte reken je uit
 
Niek de Wildt 15-5-2010 14:07 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Squish hoogte vermelden heeft geen nut als je de MSV niet uitrekent

Een goed werkende verbrandingsruimte reken je uit


Dat weet ik, maar aangezien het hier een athena cilinder betreft kun je er wel vanuit gaan dat ze rekening hebben gehouden met een squish in die richting.
 
PRO TUNING 15-5-2010 14:22 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Dat weet ik, maar aangezien het hier een athena cilinder betreft kun je er wel vanuit gaan dat ze rekening hebben gehouden met een squish in die richting.


Athena 70 met standaard kop
 
Niek de Wildt 15-5-2010 14:27 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Athena 70 met standaard kop


Ik ging er vanuit dat hij de standaard athena 70cc kop bedoelde, als hij een std 50cc kop bedoelde dan heeft U natuurlijk gelijkt en is het achterlijk om uberhaupt te rijden.
 
-TS50-sciter 15-5-2010 21:08 Print reply

Posts: 458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik ging er vanuit dat hij de standaard athena 70cc kop bedoelde, als hij een std 50cc kop bedoelde dan heeft U natuurlijk gelijkt en is het achterlijk om uberhaupt te rijden.

Dat geeft toch meer compressie ofzo?? een kleinere kop op een grotere cilinder
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Waballa 16-5-2010 22:13 Print reply

Posts: 259
Meet eerst de squish op voordat je uberhaupt gaat afdraaien. Mss heb je met een 50cc op een 70cc al een hele kleine squish.

Mijn Wallaroo liep erg goed met een squish van 0.9mm. Eers was dit 1.8mm, ik heb er 0.9 mm vannaf laten draaien


Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 16-5-2010 om 22:14 uur.
 
JB1 16-5-2010 22:59 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TS50-sciter
[...]

Dat geeft toch meer compressie ofzo?? een kleinere kop op een grotere cilinder


Nee, dat geeft alleen maar koptikkers en veel gezeur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pieterschalkwijk 17-5-2010 18:17 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Nee, dat geeft alleen maar koptikkers en veel gezeur.



Waarom dan?
als je een 50cc kop op een 70cc monteert krijgt ie een kleinere verbrandingsruimte dan bij een 70cc kop dus heb je meer compressie.

Dat is hoe ik het zie, correct me if i'm wrong
 
BenjaminDG 17-5-2010 18:23 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
[...]



Waarom dan?
als je een 50cc kop op een 70cc monteert krijgt ie een kleinere verbrandingsruimte dan bij een 70cc kop dus heb je meer compressie.

Dat is hoe ik het zie, correct me if i'm wrong


Dat is dan automatisch beter ?

stel dat jouw boring 50mm is en je hebt een cilinderkop die bedoelt is voor 50cc (boring 43mm of zo), dan heb je waarschijnlij teveel compressie en is de verbranding aan de randen van je zuiger totaal verneukt.

De boring van je cilinder en de uiterste rand van je verbrandingsruimte moeten even groot zijn, compressie verhoog je door je verbrandingsruimte zelf aan te passen of door je squishhoogte te verkleinen als die te groot is.

Meer compressie wil niet automatisch zeggen meer vermogen, bij teveel compressie verminder je de werking van een 2takt expansie uitlaat dus is het netto resultaat 0.

 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 3974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved