Ik las ergens dat als stelregel voor de warmtegraad van de bougie , 1 graad warmer gekozen wordt als het aantal cc s .
dus 50 cc warmtegraad 6 bij 70 warmte 8 enz
gaat dit ook op voor zundapp 50 snel? (zonder geforceerde koeling).
Quote:Kort gezegd, bij een warme bougie gaat het deel van de warmte die de motor via de bougie aan de cilinder afstaat, via een langere weg dan bij een koude bougie, (dus de motor blijft daardoor wat warmer) Dit betekent bv. dat een alleen door rijwind gekoelde bromfiets een kouder type bougie nodig heeft, dan bv. een met geforceerde luchtkoeling aangedreven brommer zoals onze Puch, die dus een warmer type nodig heeft.
Quote:
dat als stelregel voor de warmtegraad van de bougie , 1 graad warmer gekozen wordt als het aantal cc s .
Leg de logica hierachter aub eens uit?
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-5-2010 om 23:52 uur.
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
we zijn nu bezig een zundapp blokje onder een bakbrommer te bouwen.
geen idee dus nog van snelheid en prestaties want het gaat morgen pas voor het eerst lopen.
dat van die stel regel las ik op een ander forum.
ik denk dat ik maar idd voor de 8 ga en dan kijk wat er van komt