Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Combinatie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61594 - Combinatie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

janhogeboom 14-5-2010 16:57 Print topicpost
Posts: 1
Ik heb een Kreidler K53/21-NL uit 1971 met 3 versnellingen (voetschakel), rijwind gekoeld.

Ik wil wat meer power in de machine, maar heb nu de standaardcilinder in de machine. Ik heb een SETA-cilinder (50cc) geprobeerd (2e hands met nieuwe zuiger), maar hij wil onderuit slecht op toeren komen (net of er een dood punt in de cilinder zit).

Daarbij heb ik een 17 mm Bing carburateur geprobeerd in combinatie met verschillende sproeiers, maar niets wilde echt goed lopen. Alleen hoog in de toeren loopt het lekker, onderin niet. Daarbij had ik ook een uitlaat van 32 mm met helemaal nieuwe pijp. De demper in de pijp heb ik groter gemaakt voor betere doorlaat, maar ook dat wou niet helpen. De rubbertjes in het frame heb ik er ook uitgehaald, ook geen resultaat. Ook de krukaskeering is opnieuw gemonteerd. Compressie is 10 bar.

De vraag:
Hoe krijg ik met behulp van een grotere cilinder en carburateur meer kracht uit mijn Kreidler. Streefsnelheid van de machine ligt wat mij betreft op 65-70 km/u.

Wie heeft raad/onderdelen/gouden tips?
 

DannyMTX 14-5-2010 21:20 Print reply
Posts: 198
ben blij dat het ding nog goed origineel loopt, ik zou zeggen lekker origineel houden dat ding, als je snel wil rijden koop dat een derbi/am6 ofzo.

of als je verstand van brommers hebt een kreidler rs is ook wel snel te krijgen origineel.
 
la men anders ekkes spolle jonge!

Dit topic is 971 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved