Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Runner

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1177 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61577 - Runner
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nick brommer 12-5-2010 21:55 Print reply

Posts: 315
Weet misschien ook iemand hoe je kunt testen of je vonk op het goede moment is?
 
Pixl 12-5-2010 22:01 Print reply

Posts: 3125
zuiger en zuigerveren ok nog goed? maw nog genoeg compressie?
 
So fuckin' what!?
Saknet 12-5-2010 22:02 Print reply

Posts: 10355
zet de bougie ees wat nauwer en flink met gas spelen tijdens starten hand ook afwisselend voor luchtfilteraansluiting vd carb houden
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Gerard1793 12-5-2010 22:02 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Stationair al hoger geprobeerd te zetten?

Maakt niet uit, als hij een beetje benzine in de kop heeft gegoten en hij geeft nog steeds geen ontbranding is er iets anders aan de hand.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Nick brommer 12-5-2010 22:03 Print reply

Posts: 315
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
zet de bougie ees wat nauwer en flink met gas spelen tijdens starten hand ook afwisselend voor luchtfilteraansluiting vd carb houden


Dat heb ik ook al geprobeert.

Cilinder is trouwens nieuw.
 
Nick brommer 12-5-2010 22:08 Print reply

Posts: 315
Zou het niet kunnen dat de de vonk op een verkeerde tijd is?

 
Saknet 12-5-2010 22:11 Print reply

Posts: 10355
tja.. vonk + compressie + mengsel = lopen

je had een vastloper gehad
daarvan gaat je vonk niet opeens foutief tijdstip of andere rare dingen

dus ik denk eigenlijk nu toch ook dat er iets met de compressie mis is
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Nick brommer 12-5-2010 22:19 Print reply

Posts: 315
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
tja.. vonk + compressie + mengsel = lopen

je had een vastloper gehad
daarvan gaat je vonk niet opeens foutief tijdstip of andere rare dingen

dus ik denk eigenlijk nu toch ook dat er iets met de compressie mis is


Ja dat klopt
Maar de cilinder is nieuw dus dan moet de compressie ook goed zijn.
 
De Schout 12-5-2010 22:25 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick brommer
[...]


Ja dat klopt
Maar de cilinder is nieuw dus dan moet de compressie ook goed zijn.



als de kop er netjes opzit met goede pakking op goede moment aangezet ed.. kan ook nog vanalles mis gaan.


maar heb je je vliegwiel er al vanaf gehad? het zou zo maar kunnen dat je vliegwiel over de krukas verdraait is door de vastloper.
 
tune tweak fiddle bang bummer
nitirkha 12-5-2010 22:38 Print reply

Posts: 437
K weet niet hoeveel ervaring je hebt met sleutelen, maar heb je de zuiger er goed om ingedaan ? ( pijl naar uitlaat ) alle pakkingen goed op hun plek ? Geen valse lucht ? Start je met kicken of elektrisch ?
 
kpotmake 12-5-2010 22:38 Print reply

Posts: 3065
wat kan er aan de hand zijn.. tja:

*membraan lek / kapot

*vliegwielspie kapot / grondplaat losgetrilt

*te zwakke vonk door kapotte bobine / kabelbreuk oid (dat ie zo in de buitenlucht goed vonkt wil niet zeggen dat hij dat ook in de cilinder onder druk doet)

*gare cdi (wel een vonk, niet op het goeie moment)

*geen (goede) compressie

*zuigt ergens valse lucht aan (krukaskeerring / carterpakking / membraan oid)

*troep in de carb - vuiltje in sproeier(s)

*koppakking / voetpakking heel erg lek

*sproeier uit de carb getrilt

*stationairsproeier zit dicht

*uitlaat dicht(gekoold) (? weet zo niks beters te verzinnen)

*kaboutertjes die de bougievonkjes stelen

als je dat allemaal kan uitluiten zou die moeten lopen, en anders zijn toch die vervelende kaboutertjes weer bezig
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Nick brommer 12-5-2010 22:57 Print reply

Posts: 315
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
wat kan er aan de hand zijn.. tja:

*membraan lek / kapot Is goed.

*vliegwielspie kapot / grondplaat losgetrilt Is goed

*te zwakke vonk door kapotte bobine / kabelbreuk oid (dat ie zo in de buitenlucht goed vonkt wil niet zeggen dat hij dat ook in de cilinder onder druk doet) Dat kan nog

*gare cdi (wel een vonk, niet op het goeie moment) Dat kan

*geen (goede) compressie Is goed zit nieuwe cilinder op.

*zuigt ergens valse lucht aan (krukaskeerring / carterpakking / membraan oid Overal nieuw pakkingen

*troep in de carb - vuiltje in sproeier(s) Helemaal uitelkaar gehaald en schoon gemaakt.

*koppakking / voetpakking heel erg lek Nee is nieuw.

*sproeier uit de carb getrilt Nee zit er in

*stationairsproeier zit dicht Nee

*uitlaat dicht(gekoold) (? weet zo niks beters te verzinnen) Nee zonder uitlaat geprobeert

*kaboutertjes die de bougievonkjes stelen Zou kunnen, bel er wel even naar toen.

als je dat allemaal kan uitluiten zou die moeten lopen, en anders zijn toch die vervelende kaboutertjes weer bezig


 
kpotmake 12-5-2010 23:01 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick brommer
[...]



je zegt wel de hele tijd van 'de compressie is goed WANT er zit een nieuwe cilinder op', maar bij foute montage kun je dan nog net zo goed geen goede compressie hebben

overal nieuwe pakkingen wil ook niks zeggen als bepaalde onderdelen niet helemaal vlak zijn

maar ik lees ook dat je nog niet geprobeerd hebt hem met de uitlaat erop te starten ?!?! dan vind ik het niet zo gek dat ie niet wil zet de uitlaat er maar eens op en probeer het dan nog maar eens, heb je meer kans

of bedoel je dat je het gewoon één keertje zonder uitlaat geprobeert hebt?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Nick brommer 12-5-2010 23:39 Print reply

Posts: 315
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

je zegt wel de hele tijd van 'de compressie is goed WANT er zit een nieuwe cilinder op', maar bij foute montage kun je dan nog net zo goed geen goede compressie hebben

overal nieuwe pakkingen wil ook niks zeggen als bepaalde onderdelen niet helemaal vlak zijn

maar ik lees ook dat je nog niet geprobeerd hebt hem met de uitlaat erop te starten ?!?! dan vind ik het niet zo gek dat ie niet wil zet de uitlaat er maar eens op en probeer het dan nog maar eens, heb je meer kans

of bedoel je dat je het gewoon één keertje zonder uitlaat geprobeert hebt?


Ik heb met en zonder uitlaat geprobeert.

En hij heeft zat compressie.


 
Nick brommer 12-5-2010 23:41 Print reply

Posts: 315
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitirkha
K weet niet hoeveel ervaring je hebt met sleutelen, maar heb je de zuiger er goed om ingedaan ? ( pijl naar uitlaat ) alle pakkingen goed op hun plek ? Geen valse lucht ? Start je met kicken of elektrisch ?



Ja zuiger zit goed met pijl naar uitlaat.

En start met de kickstart en soms met de elektische.
 

Dit topic is 2892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved