Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - brommer opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61564 - brommer opvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dkwrt139liefhebbert 11-5-2010 19:34 Print topicpost
Posts: 3
Ik heb een DKW rt139 sport bouwjaar 1970,
leuk dingetje, maar ik wil graag dat ie zo'n 65-70 km p/h loopt in plaats van de krappe 50 die hij nu loopt.

- ik heb een 12 mm bing carburateur eronder hangen
- er zit een 50cc cilinder onder
- de vertanding is 11:36 bij 1,8 pk
- er zit geen powerfilter op

heeft iemand tips voor wat ik het beste kan aanpassen om meer snelheid te krijgen zonder al te veel koppel te verliezen?
 

Uncle BLAM 11-5-2010 19:43 Print reply

Posts: 1025
De ouderwetse manier van opvoeren is een grotere carb, b.v. 15mm en de cilinderkop een beetje afvlakken en een dikkere uitlaatbocht vanaf de cilinder helpt vaak ook als je de originele uitlaat blijft gebruiken
 
een BF teller is sneller
PRO TUNING 11-5-2010 19:47 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dkwrt139liefhebbert
Ik heb een DKW rt139 sport bouwjaar 1970,
leuk dingetje, maar ik wil graag dat ie zo'n 65-70 km p/h loopt in plaats van de krappe 50 die hij nu loopt.

- ik heb een 12 mm bing carburateur eronder hangen
- er zit een 50cc cilinder onder
- de vertanding is 11:36 bij 1,8 pk
- er zit geen powerfilter op

heeft iemand tips voor wat ik het beste kan aanpassen om meer snelheid te krijgen zonder al te veel koppel te verliezen?


Als je een echte liefhebber bent blijf je er met je poten af
 
antonhonda 11-5-2010 19:56 Print reply

Posts: 3616
ja idd
beter koop je een beun puch met 70cc ofzo maar hier moet je van afblijve
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
RBN 11-5-2010 20:01 Print reply

Posts: 858
Niet aan beginnen zo zonde man!

Wees blij dat zo'n oude bak nog rijdt.

Opvoeren zou ik nooit aan beginnen koop dan iets anders
 
Pizza501 11-5-2010 21:24 Print reply

Posts: 308
je zou er een snellere cilinder op kunnen zetten, maar je moet de originele cilinder wel bewaren en niks aan doen, dan kun je hem altijd weer origineel maken
 
Alfa Romeo 8C Competizione
Para24 11-5-2010 22:11 Print reply

Posts: 182
UH! uh uh! uh! Afblijven!
*Pets op de vingers!*


Maar echt...
 
Tomez 11-5-2010 22:20 Print reply

Posts: 265
Je zou een grotere carburateur eraan kunnen hangen. Zou ik wel weer een Dell'Orto nemen dan is het nog enigszins origineel. Zal niet enorm veel helpen in snelheid, maar wel wat meer power.
Wel alle originele onderdelen houden en nie verkopen ofzo, dat is zonde natuurlijk. Cilinder en uitlaat gewoon zo houden (of je cilinder moet een keer op zijn natuurlijk).

Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 11-5-2010 om 22:34 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
joost125 11-5-2010 22:58 Print reply

Posts: 448
Een (orginele) snelle cilinder erop doen, en de bijbehorende 17 mm bing met vierkante aansluiting. Dit spul is echter wel (zeer) prijzig, of je moet goed gaan zoeken op oldtimerbeurzen etc.


 
dkwrt139liefhebbert 11-5-2010 23:31 Print reply
Posts: 3
ik zal alle originele onderdelen natuurlijk bewaren en zorgen dat dit schatje indien nodig weer in zijn oorspronkelijke eer kan worden hersteld.

want inderdaad, zo'n schoonheid zie je zelden.

het is alleen dat 50 me net te traag is...
 
dkwrt139liefhebbert 11-5-2010 23:31 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
De ouderwetse manier van opvoeren is een grotere carb, b.v. 15mm en de cilinderkop een beetje afvlakken en een dikkere uitlaatbocht vanaf de cilinder helpt vaak ook als je de originele uitlaat blijft gebruiken


cilinderkop afvlakken, hoe dat dan?
 
st.nyksterdriver 11-5-2010 23:41 Print reply
Posts: 3376
draaibank of vlak bank
en nee niet beun met glasplaat en schuurpapier
 
R i c k 12-5-2010 12:58 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
draaibank of vlak bank
en nee niet beun met glasplaat en schuurpapier


Met glasplaat en schuurpapier gaat prima, sommige mensen hebben geen draaibank in de werktplaats namelijk.

oja en je kunt uitlaat ontgrensen alleen het is redelijk zonde van zon brommer, koop een ouwe mb/ mt of inderedaad puch.

grtzz
 
echte junks blowen 2 takt
Paultje Pils 12-5-2010 13:01 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
draaibank of vlak bank
en nee niet beun met glasplaat en schuurpapier


kop afvlakken ga je niet harder van hoor. Meer compressie, zou je harder van kunnen optrekken. Gewoon zorgen dat je de juiste compressie verhouding hebt etc.

Zoals R i c k zegt van die uitlaat is dikke poep, er zit geen gegrenzing in aangezien die oude dingen niet sneller zijn (en geen begrenzing nodig hebben.)

Beter verkoop je deze, en koop je een andere weer die je wel zo kan opvoeren.
 
If you can't dodge it, ram it.
Ayrton 12-5-2010 16:36 Print reply
Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Als je een echte liefhebber bent blijf je er met je poten af



Inderdaad.....
 
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.

Dit topic is 3420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved