Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder afdraaien nicasyl

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 722 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61554 - Cilinder afdraaien nicasyl
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mt5_grolsch 10-5-2010 19:05 Print topicpost

Posts: 2014
hoi

kun je zomaar een cilinder aan de bovenknat afdraaien zonder dat je de nicasyl beschadigt in de cilinder?

ik wil dit weten aangezien mijn bidalot replica cilinder op mijn derbi niet mooi uitkomt..

de zuiger zit hoger als de spoelpoorten..

en als ik hem gewoon opvul met een dikkevoetpakking dan klopt mijn squish niet meer..

waarom niet de kop afdraaien omdat hier allemaal sleuven inzitten voor de o-ringen..

gr. Eef
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat

yamahadt1986 10-5-2010 19:09 Print reply
Posts: 1713
je had mijn antwoord al gehad
maar ik zet het er toch maar ff bij

volgensmij als je het toerental goed instelt van de draaibank en er een nieuwe scherpe alu plaat inzet van een CNC dan moet het goed gaan dacht ik zo.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Niek de Wildt 10-5-2010 20:35 Print reply
Posts: 7168
Ja, kan
 
PRO TUNING 11-5-2010 9:02 Print reply

Posts: 4000
Als de motor enigzins detoneert ligt de nicasil er zo uit nadien.
 
yamahadt1986 11-5-2010 11:16 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Als de motor enigzins detoneert ligt de nicasil er zo uit nadien.


daar kon je wel eens gelijk in hebben.

komt dan denk ik ook gewoon puur doordat de nette afronding van het nikaseal er niet meer mooi om het aluminium van de cilinder heen zit denk ik?

ik denk dat het dan met chrome wand nog sneller zal gebeuren.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Frysk 11-5-2010 11:45 Print reply

Posts: 34928
hoog je cilinder op en laat draai je kop af zodat de verbrandingsruimte precies in je cilinder valt..
 
giggitybyte
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-5-2010 11:49 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
hoog je cilinder op en laat draai je kop af zodat de verbrandingsruimte precies in je cilinder valt..


Quote:
waarom niet de kop afdraaien omdat hier allemaal sleuven inzitten voor de o-ringen..



 
dirktimmer 11-5-2010 11:51 Print reply

Posts: 1737
heb zelf een 55mm athena gehad waar de bovenkant vanaf was gedraaid, 4x konininnedag en stoute cross mee gereden, niets aan de hand. Maar goed is het natuurlijk niet

Als je de mogelijkheid hebt kun je het beter slijpen dan draaien btw.
 
Paultje Pils 11-5-2010 12:39 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


[...]




Of hij regelt losse binnekop. Ik heb het ook, met o-ring. Laat je gewoon een binnenkop draaien met de juiste dikte.
 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 1700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved