Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - metrakit koppelingsplaten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 646 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61549 - metrakit koppelingsplaten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenzulu 9-5-2010 21:54 Print topicpost
Posts: 354
ik heb sinds vorige week nieuwe koppelingsplaten van metrakit
gezet maar hij trekt hem nog steeds door de koppeling heen hoe kan dat ik had wel het idee dat de oude veren sterker zijn dan de nieuwe ik heb hem op het handvat ook al afgesteld

iemand een idee?

 

XDr4g0nX 9-5-2010 21:56 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
ik heb sinds vorige week nieuwe koppelingsplaten van metrakit
gezet maar hij trekt hem nog steeds door de koppeling heen hoe kan dat ik had wel het idee dat de oude veren sterker zijn dan de nieuwe ik heb hem op het handvat ook al afgesteld

iemand een idee?


Ringetje onder je veren zodat ze minder ver ingedrukt kunnen worden en dus slipt je koppeling minder.
 
Signature: [==||========] 20% complete
coupequattro 9-5-2010 21:59 Print reply

Posts: 958
Of gewoon sterkere koppelingsveren gebruiken, ga naar de bromboer met je oude en vraag om sterkere. Wil dat niet, dan pas met ringetjes klooien.

En gebruik aub eens leestekens.
 
koen007 9-5-2010 22:12 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
ik heb sinds vorige week nieuwe koppelingsplaten van metrakit
gezet maar hij trekt hem nog steeds door de koppeling heen hoe kan dat ik had wel het idee dat de oude veren sterker zijn dan de nieuwe ik heb hem op het handvat ook al afgesteld

iemand een idee?



Heb je de pro race versie of de mrd? (metrakit race division)
De pro race versie staat er wel eens om bekent dat ze met extreme setups wel eens door willen gaan slippen,
ik weet niet wat jou setup is, mischien is dat wel de oorzaak
je moet als het goed is een kleine vrije slag op je koppelingshendel hebben,
heb je dit niet heb je kans dat je koppeling als het ware al een klein stukje ingetrokken word


 
koen007 9-5-2010 22:18 Print reply

Posts: 414
Heb je de platen voor de montage wel in de olie laten weken?
Als je dit niet doet verbranden ze als het ware,
mischien dat dit bij jou koppelings platen gebeurd is
 
jeroenzulu 10-5-2010 22:36 Print reply
Posts: 354
okej als ik snelle vertanding doe zou ik er dan ook minder last van hebben? want nu staat hij op trekvertanding of maakt dat geen drol uit
 
-simon- 10-5-2010 22:36 Print reply

Posts: 8211
idd zoals koen ook al zei. de pro race set is amper beter als orgineel. met malossie of italkit veren is het opzich nog wel redelijk goed.
mrd heb ik geen ervaring mee.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
honda-mbx 10-5-2010 22:37 Print reply

Posts: 1688
even MHR veertjes monteren en klaar. (rode van mallosi)
 
ik vlam je..
Royal Club 10-5-2010 22:38 Print reply

Posts: 60390
malossi veertjes zijn zwart
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jeroenzulu 10-5-2010 22:44 Print reply
Posts: 354
mijn setup is 70cc zwarte top performance met metrakit uitlaat ik heb ze idd in olie laten weken(avond ervoor erin gelegd)
mijn neef heeft ook metrakit koppelingsplaten en die heeft dat niet en die heeft 70cc airsal met doppler uitlaat zelfde blok als wat ik heb

maar mijn vertanding staat echt op trekken dan heb je toch ook meer kans op slippen dan met snelle vertanding of denk ik nou fout?

http://img135.images...aatsnormaalmwk0.jpg/

deze platen heb ik

Dit bericht is gewijzigd door jeroenzulu op 10-5-2010 om 22:45 uur.
 
stevoo 10-5-2010 22:45 Print reply

Posts: 689
volgens mij juist anders om het is nu makkenlijker voor het blok hoeft minder kracht te leveren om vooruit te gaan.

met snellere vertandig heeft ie meer koppelnodig en dat betekend meer kracht op kopenling.
 
MembraaNN beunhaas!!
kpotmake 10-5-2010 22:46 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
mijn setup is 70cc zwarte top performance met metrakit uitlaat ik heb ze idd in olie laten weken(avond ervoor erin gelegd)
mijn neef heeft ook metrakit koppelingsplaten en die heeft dat niet en die heeft 70cc airsal met doppler uitlaat zelfde blok als wat ik heb

maar mijn vertanding staat echt op trekken dan heb je toch ook meer kans op slippen dan met snelle vertanding of denk ik nou fout?

volgens mij niet want het gaat niet om de uiteindelijke kracht die op het wegdek komt te staan (welke dus met een trekvertanding groter is), maar om het krachtverschil tussen de krukas en de primaire versnellingsbakas

heb je je koppelingskabel niet gewoon veels te strak staan? kijk daar eerst maar eens naar
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
jeroenzulu 10-5-2010 22:51 Print reply
Posts: 354
nee juist niet als ik stil staat en ik zet hem in zn 1 dan voel ik dat hij wilt gaan rijden dus met afstelling op het handvat is niks mis

voor nu gaat het wel gewoon rustig schakelen en rustig met het gas dan gaat het gewoon goed maar als ik echt vanaf het begin wil knallen dan gaat het niet. als ik tijd heb zal ik gaan experimenteren met de veren
 
koen007 10-5-2010 22:53 Print reply

Posts: 414
Heb je er nieuwe olie in gedaan?
En wat voor olie?
Er moet 10w40 olie voor natte platen in 650 ml
Goede olie maakt een wereld van verschil

Dit bericht is gewijzigd door koen007 op 10-5-2010 om 22:54 uur.
 
-simon- 10-5-2010 22:53 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

volgens mij niet want het gaat niet om de uiteindelijke kracht die op het wegdek komt te staan (welke dus met een trekvertanding groter is), maar om het krachtverschil tussen de krukas en de primaire versnellingsbakas

heb je je koppelingskabel niet gewoon veels te strak staan? kijk daar eerst maar eens naar


de kracht die nodig is om je in beweging te krijgen en te versnellen is bij een zwaardere vertanding hoger uit het blok. ik had ook meestal dat hij in de in de 2e en 3e erger slipte als in de 1e. bij de brommer en met de auto.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jeroenzulu 10-5-2010 23:06 Print reply
Posts: 354
kheb er nieuwe olie ingedaan 10W40 versnellingsbak olie
nu snap ik het niet meer simon. dus als ik trek vertanding neem heeft hij er minder last van?
 

Dit topic is 3487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved