Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder voor de 2e keer honen 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61545 - Cilinder voor de 2e keer honen 70cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

praksaus 9-5-2010 16:00 Print topicpost

Posts: 35
hallo

Ik heb een Suzuki tsx 70cc luchtgekoeld.
Nu is de zuiger naar de klote, er zitten strepen op, nog stukjes zuigerveer in, kuiltjes in zn kop enz.

De cilinder is tot mijn verbazig nog in bijna prima staat.
Daarom mag deze toch nog wel gehoond worden.
Is dat mogelijk dat je dit voor de 2e keer doen, omdat het al een 70cc is. En alleen maar 47mm zuigers kunt krijgen.
Volgens mijn schuifmaat is de cilinder 47mm en de oude zuiger 46.95mm. Ik weet niet of een nieuwe zuiger van bv Airsel (zijn er ook nog andere merken voor Suzuki tsx?)ook exact 47mm is.
En wat bedraagt de minimale en maximale zuigerspeling in de cilinder voor een luchtgekoelde.



 
niks

Paultje Pils 9-5-2010 16:46 Print reply

Posts: 2110
Ik weet niet wat voor wand erin zit, maar gietijzer is gewoon te honon. Nicaseal is alleen maar licht te poetsen/honen. Als je wand al wat dunner is, is dit geen optie.

Zuigerspeling zit op 0.05-0.06mm dacht ik.
 
If you can't dodge it, ram it.
ErikVerkade 9-5-2010 16:48 Print reply

Posts: 980
en zoiets meet je niet met een schuifmaat als jij iets harder of zachter drukt wat per persoon kan verschillen kan het zo een 0,05 mm schelen
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
praksaus 9-5-2010 17:40 Print reply

Posts: 35
Het is een gietijzeren

Quote:
en zoiets meet je niet met een schuifmaat als jij iets harder of zachter drukt wat per persoon kan verschillen kan het zo een 0,05 mm schelen


Voor het meten van mn cilinder en zuiger heb ik beide evenveel druk op uitgeoefend. Dus die verhouding klopt wel.




Dit bericht is gewijzigd door praksaus op 9-5-2010 om 17:43 uur.
 
niks
tsxhunter 9-5-2010 18:05 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: praksaus
Het is een gietijzeren

[...]


Voor het meten van mn cilinder en zuiger heb ik beide evenveel druk op uitgeoefend. Dus die verhouding klopt wel.




Dit bericht is gewijzigd door praksaus op 9-5-2010 om 17:43 uur.


vast niet precies even veel druk
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
der Chef 9-5-2010 18:09 Print reply

Posts: 3265
Het makkelijkste is om eerst te kijken wat voor zuigermaten je allemaal kunt krijgen en dan afvragen of je met je cilinder zover kunt gaan lijkt me.
 
kenny77 9-5-2010 18:22 Print reply

Posts: 29286
Ik heb een 49mm zuiger voor de tsx in de 70cc cilinder.
Alleen geen idee waar je die zo kunt kopen , hadden we uit een grabbelton bij een oldtimer beurs geplukt.
Was wel precies het zelfde als de oude 70cc zuiger, alleen dan 49mm.
 
praksaus 10-5-2010 19:15 Print reply

Posts: 35
Misschien zijn er wel meer zuigers die hetzelfde als als de tsx zijn?
 
niks
TSX-4ever 10-5-2010 21:53 Print reply
Posts: 23
je kunt nieuwe kopen bij 50cc.nl kost geen drol daaro haal ik me tsx zooi ook altijd vandaan

http://www.50cc.nl/z...,1741,6730,4025,1740

Dit bericht is gewijzigd door TSX-4ever op 10-5-2010 om 21:54 uur.
 
leonmt5 10-5-2010 22:32 Print reply

Posts: 799
staat er geen maat op je zuiger??? vaak staan er bij overmaat zuigers een maat op. weet je gelijk wat je nu hebt
 
bert : bezopen en rijd toch.
praksaus 12-5-2010 13:28 Print reply

Posts: 35
Ik doe het met 47.5 mm zuiger,
Laat hem dan gwoon wat opboren
 
niks
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-5-2010 13:37 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: praksaus
Ik doe het met 47.5 mm zuiger,
Laat hem dan gwoon wat opboren



welke cilinder is het precies?
 
praksaus 13-5-2010 13:47 Print reply

Posts: 35
Cilinder van Suzuki TSX.
of wat bedoelde
 
niks
Floris-tsx 13-5-2010 16:53 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: praksaus
Cilinder van Suzuki TSX.
of wat bedoelde


het merk. 70cc is namelijk niet ori van suzuki, dus het is bv een eurokit o.i.d.

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 13-5-2010 om 16:54 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-5-2010 18:18 Print reply

Posts: 9841
schuifmaten zijn leuk voor indicaties. Als je het nauwkeuriger wilt weten moet je toch echt een micrometer gebruiken.
Je kunt trouwens niet eens op de goede punten met een schuifmaat meten, al zou je op 0.001 precies kunnen meten met zon ding... je kunt alleen de stootrand of helemaal onderin meten, en dat zegt dus niet bijster veel.

Als je cilinder nog goed is, dan heeft ie toch nog hoonsporen erinstaan? Waarom moet je dan voor een tweede keer honen?

 
Too cool for school!
praksaus 15-5-2010 11:38 Print reply

Posts: 35
Quote:
het merk. 70cc is namelijk niet ori van suzuki, dus het is bv een eurokit o.i.d.


Het is zijn originele cilinder, deze is opgeboord.


[schuifmaten zijn leuk voor indicaties. Als je het nauwkeuriger wilt weten moet je toch echt een micrometer gebruiken.
Je kunt trouwens niet eens op de goede punten met een schuifmaat meten, al zou je op 0.001 precies kunnen meten met zon ding... je kunt alleen de stootrand of helemaal onderin meten, en dat zegt dus niet bijster veel. Als je cilinder nog goed is, dan heeft ie toch nog hoonsporen erinstaan? Waarom moet je dan voor een tweede keer honen?]

Heb je idd gelijk in, maar ik kon er een voelermaat van 0.05mm tussen duwen bij het hemd. Dus was ongeveer.
En de hoonsporen stonder er bijna niet meer in.
Maar ik heb een zuiger gevonden van 47.5mm, dus ik laat mijn cilinder daar op maat maken



Dit bericht is gewijzigd door praksaus op 15-5-2010 om 11:41 uur.
 
niks

Dit topic is 2304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved