Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #61541 - brommer maakt idioot hoge toeren
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 13207 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
TSX-4ever |
9-5-2010 17:37 |
Posts: 23 |
heb alles nagekeken, gasschuif gaat helemaal terug en is niet stroef ofzo.
heb deobustest gedaan, en zuigt een beetje vals lucht aan bij connectie tussen carb en luchfilterslang (gaat van 2.000 naar 1.500/1.000). wie weet hoe ik dit zo kan dichten, omdat ik het schroefje al heb aangedraaid, maar blijft nog steeds vals lucht zuigen
Dit bericht is gewijzigd door TSX-4ever op 9-5-2010 om 17:38 uur.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
9-5-2010 17:46 |
Posts: 5285 |
Als ie valse lucht trekt moet ie juist in toeren stijgen
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-5-2010 17:52 |
Posts: 9841 |
je sproeier is gewoon te klein man.
draai je bougie er eens uit
|
|
Too cool for school! |
|
BenjaminDG |
9-5-2010 18:11 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
je sproeier is gewoon te klein man.
draai je bougie er eens uit
Dat kun je testen door choke open te zetten, is er verbetering dan moet je een grotere sproeier steken.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
TSX-4ever |
9-5-2010 18:19 |
Posts: 23 |
nadat ik zonet de deoproef heb gedaan en geprobeerd de slang er beter op te zette, looptie egt ENORM bagger
was eergister al naar motorshop geweest daarover, maar had een te grote sproeier, omdat als hij hem in zijn stationair volgas gaf, hij stotterde, nadat ik er een kleinere sproeier in heb gedaan (stapje kleiner, van 88 naar 86) en luchtschroef beetje had afgestelt deed hij dit niet meer.
sinds nu net loopt hij egt ENORM slecht in toeren, max 7.000 ofzo en ook heel erg stotterend. heb eve geprobeerd choke open te doen en dan looptie nog erger, dus dat is het niet.
wie o wie kan me helpen??
btw...bougie was toen pikzwart, maar er zit nieuwe cilinder op, dus iets meer olie zat er in de benzine
kan er misschien deo dampen in de luchtfilter zitte ofzo, dattie daarom bagger loopt??
Dit bericht is gewijzigd door TSX-4ever op 9-5-2010 om 18:30 uur.
|
|
|
|
toine |
9-5-2010 18:44 |
Posts: 11 |
nee dat zal het niet zijn, verdampt toch vanzelf en anders is het na een omwenteling van de krukas (zuiger gaat omhoog en zuigt lucht aan) alweer weg uit de luchtfilter of carburateur, en anders effe een doek erdoorheen halen. ik denk dat hij toch ergens valse lucht trekt of verkeerde maat sproeier erin, je zegt wel dat hij stottert, maar hoor je het geluid MWOOAP (te grote sproeier), of is het meer dat hij wegvalt?(te kleine sproeier)
Dit bericht is gewijzigd door toine op 9-5-2010 om 18:51 uur.
|
|
|
|
TSX-4ever |
9-5-2010 19:11 |
Posts: 23 |
hij valt meer weg zegmaar, maar hij heeft al 1-2 dagen er perfect op gereden
heb btw net eve grotere sproeier geprobeerd, de oude 88, toen ging hij wel gewoon naar de 10.000 zonder stotteren.
maaaarrr, toen ik hem er weer wou afhalen zag ik dat de lucht slang was gescheurd (denk door benzine) en dat de spanningsregelaar ook los zat, dus misschien slecht contact/massa had.
aargh
misschien dat dit 1 van de oorzaken kon zijn.
Dit bericht is gewijzigd door TSX-4ever op 9-5-2010 om 19:12 uur.
|
|
|
|
tsxhunter |
9-5-2010 19:44 |
Posts: 9332 |
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
TSX-4ever |
9-5-2010 21:57 |
Posts: 23 |
jawel hor, omdat rubber en benzine niet al te best samengaan :P
als je er "overvloedig" benzine over gaat zitten morsen, en de slang zit in een hoek, dan scheurt het rubber
zal morgen eve nieuwe slang ophalen, en kijke of dat het probleempje net was:P
maar weer even over dat koud starten. denk je dat er een grotere stationair sproeier in moet?? omdat hij beter word als ik de choke open doe
Dit bericht is gewijzigd door TSX-4ever op 9-5-2010 om 21:59 uur.
|
|
|
|
toine |
9-5-2010 23:54 |
Posts: 11 |
nee stationairsproeier hoef je niet te vervangen, ga nou maar gewoon aan de slag met de hoofdsproeier, de hoofdsproeier zorgt ervoor dat hij in hoge toeren goed doortrekt en niet stottert, daarna kan je aan de slag met de gasnaald en als de middentoeren goed gaan kun je aan de slag met de luchtschroef voor lage toeren en de stationair goed af te stellen. Meestal duid het op een te grote sproeier als hij niet goed stationair loopt, heb je trouwens ook al je carburateur uitgespoten, want dat maakt soms ook een groot verschil.
Pas als je dit gedaan hebt en hij loopt echt niet stationair (lijkt me sterk) ligt het aan je stationair sproeier.
Dit bericht is gewijzigd door toine op 9-5-2010 om 23:57 uur.
|
|
|
|
tsxhunter |
9-5-2010 23:57 |
Posts: 9332 |
gast, mijn tsx spuit soms benzine in de luchtfilterslang en er op. en in een jaar rijden is ie nog niet kapot
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
toine |
9-5-2010 23:58 |
Posts: 11 |
het kan toch dat door het benzine en de wrijving de slang kapot is gegaan, wat maakt het uit of het wel of niet kan, hij blijft nog steeds kapot, dus help hem liever, dan te discussieren over welles of nietus
Dit bericht is gewijzigd door toine op 9-5-2010 om 23:59 uur.
|
|
|
|
shirioko |
10-5-2010 0:00 |
Posts: 2273 |
intapen die zooi
|
|
|
|
bramzai |
10-5-2010 9:53 |
|
TSX-4ever |
10-5-2010 17:25 |
Posts: 23 |
@toine, is goed, zal ik doen.
en even dat ducktape idee....werkt niet, heb ik zelf ook al geprobeerd maar achter de carb zit heel weinig ruimte, daarom ist rubbertje ook gescheurd
zal morge eve nieuwe hale, vandaag ware natuurlijk bijna alle brommershops geslote of hadden ze niet meer
|
|
|
|
Dit topic is 13207 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|