Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - warm minder vermogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1024 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61535 - warm minder vermogen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 7-5-2010 19:15 Print topicpost

Posts: 858
In hoeverre is het normaal dat een brommer warm minder vermogen heeft?

Koud trekt mijn TSX goed op. Warm wordt het minder.

Het aantal toeren blijft ongeveer hetzelfde maar er zit gewoon minder kracht in.

Koud heb je veel meer het idee dat je echt wat hebt aan je gas om het zo maar te zeggen.

Dus veel meer power als de motor koud is.

Ook wil hij soms in zijn laatste versnelling niet helemaal doortrekken.

Ik heb een nieuwe uitlaat gekocht (proma) en ben nu dus aan het afstellen.

Ik heb er 4 maten sproeier groter in gedaan.

Wat zou kunnen helpen qua afstelling?

Edit:

Het lijkt ook wel of de powerband later begint als hij warm is.

Koud vanaf 6000 en warm vanaf 7000.

Ook als je overschakelt zit hij in een 'zwaar' gebied en duurt het lang voordat hij pas weer begint met optrekken.

Hij valt dus een beetje dood als je overschakelt.

Koud stottert hij.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 7-5-2010 om 20:07 uur.
 

Royal Club 7-5-2010 19:17 Print reply

Posts: 60390
dit is je onlangs in het kleinvragentopic prima uitgelegd.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-5-2010 om 19:23 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Para24 7-5-2010 19:42 Print reply

Posts: 182
Waarschijnlijk heb je een te grote sproeier. Daar klinkt het wel naar... Weet niet of ik gelijk heb.
 
RBN 7-5-2010 20:11 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dit is je onlangs in het kleinvragentopic prima uitgelegd.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-5-2010 om 19:23 uur.


Echt een goede uitleg man

''http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
zo, mee rheb je niet nodig''

Die en anderen heb ik al zo vaak gelezen. Denk je nou echt dat ik het hier zou vragen als ik het daarin had gevonden?


 
Royal Club 7-5-2010 20:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


Echt een goede uitleg man

''http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
zo, mee rheb je niet nodig''

Die en anderen heb ik al zo vaak gelezen. Denk je nou echt dat ik het hier zou vragen als ik het daarin had gevonden?




je heb overduidelijk niet gelezen wat ik verder gezegd heb
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Heilige Antonius 7-5-2010 20:35 Print reply

Posts: 1202
Als hij beter loopt als hij koud is, zou ik juist kleinere sproeier zeggen..
 
koenhendrickx 7-5-2010 20:51 Print reply
Posts: 187
ale eens gekeken of hij geen valse lucht trekt aan de isolator of uitlaat ofzo ? warmte -> uitzetten van delen -> groter openingen; ik had dit ook voor met een van mijn op maak TSX'en
 
four wheels move the body, 2 wheels move the SOUL
coupequattro 7-5-2010 20:53 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koenhendrickx
ale eens gekeken of hij geen valse lucht trekt aan de isolator of uitlaat ofzo ? warmte -> uitzetten van delen -> groter openingen; ik had dit ook voor met een van mijn op maak TSX'en


Wat is een isolator? Tenminse, welk onderdeel bedoel je?

En via de uitlaat valse lucht zuigen kan niet, als de uitlaat lekt gaat hij alleen maar herrie maken.
 
hk bergharen 7-5-2010 21:34 Print reply
Posts: 174
als je overschakelt en als die dan terug valt zul je waarschijnlijk later moeten overschakelen. Wat voorn uitlaat heb je?
 
PetrolShack 7-5-2010 21:36 Print reply

Posts: 572
ik weet het niet zeker, maar toen ik mijn crossmotor nog had, heb ik gelezen dat ''ze'' (cross)motorfabrikanten) waterkoeling zijn gaan gebruiken om vermogenverlies van luchgekoelde cilinders wanneer ze warm zijn tegen te gaan.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
coupequattro 7-5-2010 21:37 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hk bergharen
als je overschakelt en als die dan terug valt zul je waarschijnlijk later moeten overschakelen. Wat voorn uitlaat heb je?


Goh.
Of hij is te zwaar vertand, of zijn rem loopt aan, of hij is niet goed afgesteld, of hij zuigt valse lucht.
 
Tim-gpr99 7-5-2010 23:36 Print reply

Posts: 841
Bij mijn Derbi merk ik dit ook, precies hetzelfde... Stottert / rookt flink koud, wanneer temperatuur onder 70 graden is trekt hij echt als een gek, powerband vanaf 8000 toeren mooi doortrekkend...
Boven de 70 ( en hoe warmer, hoe erger het word, bij 90-95 graden, bij erg warm weer trekt hij echt gewoon extreem bagger) begint hij minder te trekken, komt langzamer op gang, trekt slechter door de toeren heen, en powerband komt pas bij 10000 toeren...

Sproeier 78.... Lijkt te rijk maar veel kleiner wil ik niet gaan met me 17,5... Denk dat het door te rijke afstelling komt, of door uitzetten van zuiger ofzo. Het is wel normaal dat hij minder trekt als hij warm is maar hij mag dan niet kut gaan rijden in principe. Minste slijtage /meest efficient rond de 80 graden, meeste vermogen rond 60 meen ik.
 
GPR50 '99 streetfightert
RBN 8-5-2010 23:48 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


je heb overduidelijk niet gelezen wat ik verder gezegd heb


Ik heb nog gezocht maar ik denk dat je in de war bent met het probleem met de verstopte demper.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 8-5-2010 om 23:49 uur.
 
Royal Club 9-5-2010 0:13 Print reply

Posts: 60390
jij heb alleen maar problemen.

ik weet t trouwens wel goedgemaakt met je, ik heb onlangs nog uitgelegd, al dan niet tegen jou, waarom een doorsnee brommer warm wat minder presteert en ik heb ondertussen wel een miljoen keer uitgelegd wat je moet doen als je brommer warm slechter presteert.

ga mn posts maar doorzoeken

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 9-5-2010 om 0:15 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tim-gpr99 9-5-2010 2:01 Print reply

Posts: 841
Duurt vrij lang, 54389 post doorzoeken? Maarja, t is gewoon zo dat brommers warm minder presteren maar ook minder slijten... als hij echt kut gaat rijden iets kleiner sproeiertje monteren, en ook alleen met warme motor afstellen?
 
GPR50 '99 streetfightert
Royal Club 9-5-2010 2:45 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
Duurt vrij lang, 54389 post doorzoeken? Maarja, t is gewoon zo dat brommers warm minder presteren maar ook minder slijten... als hij echt kut gaat rijden iets kleiner sproeiertje monteren, en ook alleen met warme motor afstellen?


zeg het nog ff 50x, dan begrijpt en onthoud ie het misschien
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 6443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved