Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #61523 - Alweer zuiger gebroken...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 4681 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
DieTZR |
5-5-2010 17:04 |
Posts: 341 |
Zuiger veren gebroken, of drinkt koelvloeistof.
Dit bericht is gewijzigd door DieTZR op 6-5-2010 om 11:59 uur.
|
|
echte mannen, huilen alleen bij het tankstation. |
|
BramRoemaat |
5-5-2010 17:10 |
Posts: 510 |
Is je zuigerveer niet gewoon gebroken? Omdat je de oude weer hebt gebruikt?
|
|
|
|
BenjaminDG |
5-5-2010 17:56 |
Posts: 4605 |
Nooit de oude gebruiken, altijd de nieuwe
Spijtig dat je ze gebroken hebt, anders had je (waarschijnlijk) geen miserie.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
ChielTZR |
5-5-2010 18:44 |
Posts: 6016 |
Als je reservoir leegloopt heb je je rad/cilinder niet goed bijgevult?
Als je het nergens ziet lekken gewoon zowiezo bijvullen. (of je brom moet kvs drinken...)
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
5-5-2010 20:41 |
Posts: 9841 |
overtoeren...zuiger kantelen?
Een zuiger kantelt door teveel speling, toeren hebben daar vrij weinig mee te maken.
Is je zuiger nou gebroken of gewoon beschadigd? Maak eens wat fotos.. daar zie je meer aan.
Zou goed kunnen dat je waterpomp niet goed werkt, of je gewoon ergens een flinke luchtbel in je koelsysteem had zitten waardoor de koeling niet goed was.
Kan ook nog eens zo zijn dat er kvs in je cilinder lekt, wat ook voor schade kan zorgen, zowel bij stilstaan/starten/rijden.
|
|
Too cool for school! |
|
Niek de Wildt |
5-5-2010 21:20 |
Posts: 7168 |
Ik denk dat het probleem jouw sleutelkunsten zijn geweest, en dat slechte montage (of hergebruiken van slechte onderdelen) zijn dood hebben veroorzaakt.
Kan dus ook aan slechte afstelling van carburateur, of het drinken van koelvloeistof door de koppakking hebben gelegen, maar dit zijn allemaal dingen die je als sleutelaar moeten opvallen, is dit niet het geval, dan kan je dus niet sleutelen.
Dat tankje waar je vader het over had is idd een "expansie-tankje" en het woord zegt het al, dat is dus voor het uitzetten van de vloeistof.
Deze hoeft dus idd niet helemaal vol, gewoon een kwart tot half vol, dan wet je zeker dat het koelingsysteem niet droog staat.
Wel moet je je koelingsysteem ontluchten, anders daalt idd steeds het niveau omdat een luchtbel kan ontsnappen die eerst onder de vloeistof zat.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
5-5-2010 21:43 |
Posts: 9841 |
om even een aanvulling op niek te geven... door dit soort fouten leer je wel sleutelen. Alles heeft zijn prijs, en de beloning is kennis. Mits je in staat bent die kennis eruit te deduceren (lees: je niet compleet debiel bent)
Het herkennen van ongeregeldheden tijdens het sleutelen moet je ook leren, en dat kan alleen door te ervaren wanneer het niet goed gaat
|
|
Too cool for school! |
|
Frysk |
5-5-2010 23:51 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
om even een aanvulling op niek te geven... door dit soort fouten leer je wel sleutelen. Alles heeft zijn prijs, en de beloning is kennis. Mits je in staat bent die kennis eruit te deduceren (lees: je niet compleet debiel bent)
Het herkennen van ongeregeldheden tijdens het sleutelen moet je ook leren, en dat kan alleen door te ervaren wanneer het niet goed gaat
inderdaad van fouten leer je alles uit een boekje leren heb je 10x niks aan als je de ervaring niet hebt.
nu weet je in ieder geval hoe het niet moet, ook moet je altijd rustig blijven en geen gare onderdelen monteren want dat is gewoon vragen om problemen
|
|
giggitybyte |
|
Floris-tsx |
6-5-2010 0:04 |
Posts: 3225 |
dus wat ga je er nu aan doen?
nieuwe cilinder?
sowieso nieuwe zuiger neem ik aan?
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Para24 |
6-5-2010 2:18 |
Posts: 182 |
Bedankt voor alle reacties.
De zuiger was niet gebroken, alleen flink beschadigd. Deze beschadiging kon je ook terug zien in de cilinder, dus ik zal een nieuwe cilinder en zuiger moeten kopen.
Tenzij honen een betere optie is, maar dat hoor ik nog wel van jullie. Ik weet ook niet of ik zo makkelijk aan een grotere zuiger kom.
Overigens had mijn vader vorige keer de zuiger vervangen, en die zei dat ik de oude zuigerveren prima nog kon gebruiken. Ik had meegekeken om er achter te komen hoe dit moest, en dit zag er niet heel erg moeilijk uit dus ik denk dat ik het zelf wel kan.
Moraal van dit verhaal: Verneukte zuigerveren verneuken je cilinder en dit verneukt je humeur.
Maar wat moet ik nu allemaal doen voordat ik weer kan rijden, nadat ik de cilinder enz heb vervangen?
Koeling? (@Niek, wat bedoel je met drinken van koelvloeistof door de pakking?)
Afstellen? (Als het om de carburateur gaat dan weet ik wel hoe en wat)
Wat ik wel raar vind, ik had de dag hiervoor 50km met de brommer gereden zonder enige problemen. Dus als het aan de koeling zou liggen, zou ik wel eerder wat hebben gemerkt. Of niet?
|
|
|
|
KaWaReZ |
6-5-2010 3:20 |
Posts: 20582 |
Als je 2,1 liter kvs hebt... en hij drinkt een liter per uur... dan gaat het 2 uur goed en daarna niet meer
Om maar even wat te zeggen
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Sherwin |
6-5-2010 10:45 |
Posts: 561 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Para24
Bedankt voor alle reacties.
De zuiger was niet gebroken, alleen flink beschadigd. Deze beschadiging kon je ook terug zien in de cilinder, dus ik zal een nieuwe cilinder en zuiger moeten kopen.
Tenzij honen een betere optie is, maar dat hoor ik nog wel van jullie. Ik weet ook niet of ik zo makkelijk aan een grotere zuiger kom.
Overigens had mijn vader vorige keer de zuiger vervangen, en die zei dat ik de oude zuigerveren prima nog kon gebruiken. Ik had meegekeken om er achter te komen hoe dit moest, en dit zag er niet heel erg moeilijk uit dus ik denk dat ik het zelf wel kan.
Moraal van dit verhaal: Verneukte zuigerveren verneuken je cilinder en dit verneukt je humeur.
Maar wat moet ik nu allemaal doen voordat ik weer kan rijden, nadat ik de cilinder enz heb vervangen?
Koeling? (@Niek, wat bedoel je met drinken van koelvloeistof door de pakking?)
Afstellen? (Als het om de carburateur gaat dan weet ik wel hoe en wat)
Wat ik wel raar vind, ik had de dag hiervoor 50km met de brommer gereden zonder enige problemen. Dus als het aan de koeling zou liggen, zou ik wel eerder wat hebben gemerkt. Of niet?
kan heeeeeeeeeeeeeeeel goed zijn dat je je radiateur niet ontlucht hebt... wnt dan gooi je er meer bij, en is t even erna weer weg... gwn starten die hap en erbijgooien tot t vol blijft(iig zo werkt t bij mij)
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-5-2010 11:10 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Para24
Bedankt voor alle reacties.
De zuiger was niet gebroken, alleen flink beschadigd. Deze beschadiging kon je ook terug zien in de cilinder, dus ik zal een nieuwe cilinder en zuiger moeten kopen.
Tenzij honen een betere optie is, maar dat hoor ik nog wel van jullie. Ik weet ook niet of ik zo makkelijk aan een grotere zuiger kom.
Overigens had mijn vader vorige keer de zuiger vervangen, en die zei dat ik de oude zuigerveren prima nog kon gebruiken. Ik had meegekeken om er achter te komen hoe dit moest, en dit zag er niet heel erg moeilijk uit dus ik denk dat ik het zelf wel kan.
Moraal van dit verhaal: Verneukte zuigerveren verneuken je cilinder en dit verneukt je humeur.
Maar wat moet ik nu allemaal doen voordat ik weer kan rijden, nadat ik de cilinder enz heb vervangen?
Koeling? (@Niek, wat bedoel je met drinken van koelvloeistof door de pakking?)
Afstellen? (Als het om de carburateur gaat dan weet ik wel hoe en wat)
Wat ik wel raar vind, ik had de dag hiervoor 50km met de brommer gereden zonder enige problemen. Dus als het aan de koeling zou liggen, zou ik wel eerder wat hebben gemerkt. Of niet?
bij een nieuwe zuiger zitten nieuwe zuigerveren, waarom de fuck zou je dan de oude veren erin doen?
|
|
|
|
Para24 |
6-5-2010 11:14 |
Posts: 182 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
bij een nieuwe zuiger zitten nieuwe zuigerveren, waarom de fuck zou je dan de oude veren erin doen?
"Toen heb ik mijn zuiger vervanen, maar toen ik deze aan het vervangen was braken de twee nieuwe zuigerveren. Dus heb ik de oude er maar weer op gezet."
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-5-2010 11:30 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Para24
[...]
"Toen heb ik mijn zuiger vervanen, maar toen ik deze aan het vervangen was braken de twee nieuwe zuigerveren. Dus heb ik de oude er maar weer op gezet."
dan ga je naar de brommerzaak en haal je 2 nieuwe voor 5 euro
|
|
|
|
Dit topic is 4681 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|