Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - derbi afvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61521 - derbi afvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2392 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hk bergharen 5-5-2010 14:57 Print topicpost
Posts: 174
Hee,

Misschien beetje domme vraag maar ik zou graag me derbi wat afvoeren. Ik zou eigenlijk geen trekkracht willen verliezen. Weet iemand nog een leuke begrenzer? Ik zat zelf te denken aan een euro begrenzer maar ik hoor veel mensen moet je niet doen want dat is slecht voor je onTsteking. Kan ik niet een soort prop in mijn uitlaat maken die je er makkelijk weer uit kan pakken? Zoja hoe moet je dit dan maken???

Mijn setup is:

Uitlaat: metrakit
Koppelingsplaten: metrakit
Cabarateur: orgineel 17.5mm
Spoeier: 94
Tandwielverhouding: Moet ik nog aanpassen maar dan loopt die nog te hard:(
Topsnelheid: tikt die net de 100 aan


Laat a.u.b weten of iemand nog een leuk begrezing weet.
 

Paultje Pils 5-5-2010 14:59 Print reply

Posts: 2110
Wil je hem permanent terugvoeren, of tijdelijk?
 
If you can't dodge it, ram it.
hk bergharen 5-5-2010 15:00 Print reply
Posts: 174
Permanent maar dat die er wel redelijk makkelijk uit is te halen want ik wil eerst beetje rij evaring op doen.
 
Paultje Pils 5-5-2010 15:01 Print reply

Posts: 2110
korter vertanden en kleinere carb kan een oplossing zijn.
 
If you can't dodge it, ram it.
Konjin 5-5-2010 15:25 Print reply

Posts: 379
gewoon een prop kopen of maken en met een paar laspuntjes vast zetten in de voorbocht van de uitlaat.

vervolgens afstellen en misschien nog tandwielverhouding.
 
hk bergharen 5-5-2010 15:31 Print reply
Posts: 174
Hoe kun je zoon prop maken??
 
Paul de Salmiakbal 5-5-2010 15:36 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hk bergharen
Hoe kun je zoon prop maken??

Stukje plaatstaal in het begin van je uitlaat lassen, en er dan een gaatje in boren.
 
hk bergharen 5-5-2010 15:56 Print reply
Posts: 174
Als je euro begrenzer hebt. Is dat dan slecht voor je ontsteking ofzo??
 
BramRoemaat 5-5-2010 16:07 Print reply

Posts: 510
Ik weet niet welke Metrakit uitlaat je hebt. Maar vaak heeft Metrakit tussen de tailpipe en demper een holle ruimte waar een Carresorie ring past. Dit heb ik ook gedaan bij mijn Yasuni HMR2 en heb mijn ring zover uitgeboord dat ik hem er tussen kan plaatsen en dan loopt hij ipv 100 nog maar 70. Hij is dan wel brak afgesteld maar voor de rollerbank doe ik het in ieder geval. Maar als jij hem dan nog afstelt zal de brommer minder hard lopen.
 
hk bergharen 5-5-2010 17:24 Print reply
Posts: 174
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BramRoemaat
Ik weet niet welke Metrakit uitlaat je hebt. Maar vaak heeft Metrakit tussen de tailpipe en demper een holle ruimte waar een Carresorie ring past. Dit heb ik ook gedaan bij mijn Yasuni HMR2 en heb mijn ring zover uitgeboord dat ik hem er tussen kan plaatsen en dan loopt hij ipv 100 nog maar 70. Hij is dan wel brak afgesteld maar voor de rollerbank doe ik het in ieder geval. Maar als jij hem dan nog afstelt zal de brommer minder hard lopen.



Bedoel je na de bocht heb je een lang stuk gelijken buis en daar zit dan de demper aan. Dit kan ik als het waren splitsen en dan daar een ring tussen liggen? Kan bijvoorbeeld al een revet zijn ofnie?
 
BramRoemaat 5-5-2010 17:29 Print reply

Posts: 510
Ja tussen de tailpipe en de demper kun je vaak een ring plaatsen omdat er een stukje hol is. Ik kon er een ring in laten vallen met een diameter van 10mm en er zit een gat van 3mm in. Die heb ik uitgeboord tot 6mm en toen is de doorgang van 15mm naar 5mm gegaan.
 
R i c k 12-5-2010 13:07 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
korter vertanden en kleinere carb kan een oplossing zijn.


geen goed idee van kleinere carb. het is 2 takt en de olie zit door de benzine, oftwel minder benzine minder gesmeerd. als je kleinere carb doet gooi dr dan ook een andere cilinder op.

grtzz
 
echte junks blowen 2 takt
Paultje Pils 12-5-2010 13:16 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R i c k
[...]


geen goed idee van kleinere carb. het is 2 takt en de olie zit door de benzine, oftwel minder benzine minder gesmeerd.
grtzz


Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks. Je kan een zo'n kleine carburateur op een zo'n grote cilinder plakken als je wilt. Afstellen is hierbij het toverwoord.
 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 2392 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved