Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda Vision wil niet harder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61516 - Honda Vision wil niet harder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gertie14 4-5-2010 22:36 Print topicpost

Posts: 136
Hallo,

Vandaag heb ik gratis een Honda Vision opgehaald met een vriend van me.
Er zaten maar een paar kappen bij en we willen er een crossertje van maken voor bij mij achter op het land.
Alle kappen zijn er nu af behalve de kilometerteller en de treeplank.
Hij was toen we hem kregen niet lopend omdat hij ruim 2 jaar stil stond.
We hebben hem ondertussen aan de praat gekregen.
Maar hij gaat niet harder dan 35, hij trekt wel als een bezetene op.
We hebben al gekeken of er een prop in de uitlaat zit en die zit er niet.
Ook zit er geen varioring meer in.

Weten jullie wat het kan zijn ?
Geen valse lucht iig en ik denk ook geen verkeerde afstelling.

Mvg,
Gert Jan
 
[b]Racing Hoogwoud[/b]

Coole 4-5-2010 22:42 Print reply

Posts: 423
Begrensde CDI is een mogelijkheid!
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
XDr4g0nX 4-5-2010 22:48 Print reply

Posts: 3526
Carburateur schoongemaakt?
Bougie vervangen?
Luchtfilter schoongemaakt?

Zo niet, probeer die dingen eerst even
 
Signature: [==||========] 20% complete
Maup 4-5-2010 23:54 Print reply

Posts: 4353
als hij ook bar veel toeren maakt (overtoeren) dan zou ik wat zwaardere rolletjes proberen.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
konterbonker 5-5-2010 1:38 Print reply
Posts: 460
ik denk de rolletjes?

me pa heeft 4 van die (oude model) visions opgeknapt en die hebben zover ik het weet geen cdi begrenzing.. kijk na of de vario ring eruit is.

maar toch denk ik dat het aan rollertjes liggen

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 5-5-2010 om 1:39 uur.
 
Paultje Pils 5-5-2010 14:11 Print reply

Posts: 2110
Zwaardere rolletjes zorgen er niet voor dat je harder gaat, en lichtere niet dat je zachter gaat en harder optrekt. Deze rolletjes regelen het toerental waarmee je optrekt. Lichtere rolletjes is hoer toerental.

EDIT:

Rolletjes bepalen (vanaf circa 20echte km/u) het TOERENTAL waarbij de scooter optrekt.
Lichtere rolletjes is meer toeren, zwaardere rolletjes is minder toeren.

Je moet ervoor zorgen dat het motortje het aantal toeren maakt waarbij hij het meeste vermogen heeft (even simpel gezegt)

Het is dus NIET zo dat lichtere rolletjes = hard optrekken
en zware rolletjes = hard gaan.

Dit antwoord was gewoon te vinden in de search dus volgende keer zoeken of opdonderen.

Ga zelf maar eerst eens zelf wat leren over scooters.
Als hij loopt en het juiste toerental maakt bij optrekken, dan kan hij in princiepe niet harder optrekken zonder dat je daadwerkelijk meer vermogen krijgt. (primaire vertanding weggelaten, want dat veroorzaakt overtoeren)
Dus dan moet je ervan af blijven!


Ik heb 1minuut gezocht en vond mijn oude post terug:


Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
jullie maken allemaal grote fouten, het is NIET zo dat zwaardere rolletjes = hogere topsnelheid, en lichtere = sneller optrekken.

Je moet er bij een scooter voor zorgen dat hij optrekt bij het toerental waarbij het meeste vermogen wordt gehaald.
Als dit bijv 10.000 toeren is, dan moet je de trekveertjes en rolletjes op dit toerental afstemmen.
de trekveertjes bepalen het toerental waarmee je de eerste 20km/u rijd, deze bepalen dus bij welk toerental de koppeling pakt/slipt.
Sterkere trekveren (ook wel zwaarder genoemd) betekend meer toeren (het houd de centrifugalekracht harder tegen) en minder sterke (ook wel lichter genoemd) trekveren betekend dus minder toeren maken
dit beide is dus TOT circa 20km/u
Daarna nemen de rolletjes het over, en bepalen die het toerental waarop je rijd, hoe lichter de rolletjes, hoe meer toeren, en hoe zwaarder, hoe minder toeren.
Stel jou uitlaat leverd dus zijn top vermogen bij 10.000 toeren, en je trekt nu dus tot 20km/u op bij 12.000 toeren, dan maakt hij te veel toeren, en zou je dus sneller gaan als hij bij 10.000 toeren pakt, dit zou je dan bewerkstelligen dmv iets lichtere trekveertjes.
MAAR, trekt jou scooter gewoon bij 10.000 toeren op in dit voorbeeld, maar jij vind dit "te veel" en wilt bijv bij 8.000 toeren optrekken, dan gaat je acceleratie dus hard achteruit.
wil je toch perse bij een lager toerental optrekken, dan moet je dus in dit voorbeeld een uitlaat zoeken die zijn top vermogen bij een lager toerental leverd, zodat je vervolgens de rolletjes en trekveertjes daar dus wel op kan afstemmen.
maar over het algemeen kan je zeggen dat een uitlaat die zijn top vermogen dus bij een wat lager toerental leverd, ook een lager top vermogen heeft (maar over een breder gebied uitsmeerd)
verduidelijking:


Dit was allemaal overigens gewoon te vinden als je even zocht, heb dit verhaal al een paar keer eerder verteld.
In dit stukje staat ook een stuk over de drukveer, die ga ik niet opnieuw typen, dus lees die daar maar in:




Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
-je hebt trekveertjes die zorgen voor de eerste 20 km/pu het toerental (hoe sterker de veertjes, hoe hoger het toerental waarbij de koppeling gaat pakken) ivm met centrifugale kracht.

-daarna neemt je variateur het over tot de topsnelheid, het is NIET zo dat zwaardere rolletjes = hoge top en lichte rolletjes = snel optrekken.
nee, als je scooter top vermogen levert bij bijv 10.000 toeren, dan moet je ervoor zorgen dat hij optrekt bij 10.000 toeren, hoe lichter de rolletjes hoe meer toeren hij moet maken. (ook weer centrifugale krachten die hiervoor zorgen)
kortom heb je een snel uitlaatje (en dus hoogtoeriger) dan mogen de rolletjes vaak al 1 gram lichter dan de orginele rolletjes (even proberen)

-dan heb je nog de drukveer, deze zorgt ervoor dat je poelies weer terug gaan naar een eerdere postitie.
kortom: de rolletjes zorgen ivm met centrifugale krachten dat de variateur poelie groter wordt en dus de koppelingpoelie kleiner zodra jij bijv optrekt van 40 tot 50 km/pu, daarna moet deze weer kleiner worden als jij het gas los laat, zodat de vario-poelie diameter weer kleiner wordt en dus het toerental weer omhoog gaat.
Dit doet de drukveer dus door de koppelingpoelie weer "groter" te duwen.
Hoe sterker de drukveer, hoe harder hij hem terugduwd, en dus hoe meer toeren hij maakt als je weer gas geeft na van bijv 40km/u naar 30km/u geremd te hebben, dit is dus alleen de eerste 2sec, daarna hebben de rolletjes weer de macht, de drukveer is dus alleen voor het weer snel oppakken van het juiste (lagere) toerental.
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.brommerforum.nl/showtopic/46846




Dus mensen boven mijn post die niet weten waar ze het over hebben, wees voortaan aub stil.



Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 5-5-2010 om 14:13 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
Gertie14 14-5-2010 22:05 Print reply

Posts: 136
Ondertussen ben ik nog even met de Vision bezig geweest.
Ik weet niet zo heel veel over het aandrijfgedeelte van scooters d.m.v. v-snaren.
Hier nog wat gegevens:

Vario ring is eruit (nooit ingezeten)
Carburateur schoon
Trekt geen valse lucht
Zit geen prop bij de uitlaatmond (ik weet niet of hij überhaupt begrenst is op de uitlaat)
Uitlaat zit niet vol.
Spoelpoorten schoon
Alles standaart (behalve vario (is eruit))

Hij gaat nog steeds niet harder dan 40.
Wel trekt hij als de malle op (kan amper zonder wheelie wegtrekken)
Zouden er dan misschien nog zwaardere rolletjes in moeten ?

Alvast bedankt voor reacties

 
[b]Racing Hoogwoud[/b]

Dit topic is 3844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved