Dennis_mt5 |
4-5-2010 17:41 |
Posts: 413 |
als je je ventiel zonder ringetje in kunt drukken heb je een binnenband.
zoniet, heb je tubeless ventiel erin
|
|
|
|
-simon- |
4-5-2010 17:45 |
Posts: 8211 |
zit een binnenband in. die band in ook tubeles te gebruiken maar bij een brommerwiel met spaken moet er een binnenband in. alleen bmw heeft tubeles spaakwielen volgens mij. en het is op fietsen te krijgen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
R.uben |
4-5-2010 17:45 |
Posts: 436 |
Er zit een moertje omheen, maar dat is bij de voorband ook (die is sowieso gewoon origineel zonder binnenband)
|
|
|
|
R.uben |
4-5-2010 17:47 |
Posts: 436 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
zit een binnenband in. die band in ook tubeles te gebruiken maar bij een brommerwiel met spaken moet er een binnenband in. alleen bmw heeft tubeles spaakwielen volgens mij. en het is op fietsen te krijgen.
Oh, aha, dus mijn binnenband is lek?
Heeft Derbi Senda die standaard Vee Rubber banden heeft dus ook standaard een binnenband?
|
|
|
|
rubbert |
4-5-2010 17:48 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Er zit een moertje omheen, maar dat is bij de voorband ook (die is sowieso gewoon origineel zonder binnenband)
als je een spaakwiel hebt (geen gietwiel met spaken maar gewoon van die spanbare spaken) heb je gewoon een binnenband, je buitenband kan dan wel als tubeless gebruikt worden, maar dat wordt hij niet, dus trek de buitenband er maar om weg, dan vind je een binnenband die lek is
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
-simon- |
4-5-2010 17:50 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R.uben
[...]
Oh, aha, dus mijn binnenband is lek?
Heeft Derbi Senda die standaard Vee Rubber banden heeft dus ook standaard een binnenband?
ja standaard binnenband.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
R.uben |
4-5-2010 17:52 |
Posts: 436 |
Ok, dank jullie Scheelt me weer een zorg.
Kan ik die buitenband er zelf vanaf halen of kan ik hem beter even wegbrengen?
|
|
|
|
-simon- |
4-5-2010 17:53 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Ok, dank jullie Scheelt me weer een zorg.
Kan ik die buitenband er zelf vanaf halen of kan ik hem beter even wegbrengen?
als je bij een autogarage werkt zullen ze toch wel banden lepels hebben en mischien ook wel zo'n apparaat. dan moet het wel lukken.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
rubbert |
4-5-2010 17:53 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Ok, dank jullie Scheelt me weer een zorg.
Kan ik die buitenband er zelf vanaf halen of kan ik hem beter even wegbrengen?
van je sx?
zou ik even weg brengen, voor die paar euro en je velg hoogst waarschijnlijk te verneuken zou ik niet gaan zitten kloten
puch moet op zich nog wel te doen zijn
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
ikkejw |
4-5-2010 17:55 |
Posts: 9886 |
als ie lekt bij de spaken, heb je er dan wel velglint om?
anders is het vrij logisch dat ie lek gaat.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
R.uben |
4-5-2010 17:56 |
Posts: 436 |
Ok dan breng ik hem morgen ff weg, maar ik dacht misschien is dat gewoon net zo makkelijk als bij een fiets ofzo.
|
|
|
|
R.uben |
4-5-2010 18:12 |
Posts: 436 |
Hoe duur zou dat zijn om te laten doen? En hoe duur is het om je spaken te laten richten?
|
|
|
|
-simon- |
4-5-2010 18:27 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Hoe duur zou dat zijn om te laten doen? En hoe duur is het om je spaken te laten richten?
een binnenband van een euro of 15 en de tijd die ze er mee bezig zijn, maar bij de auto garage zullen ze het ook wel kunnen..
en waarom wil je je wiel laten richten?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
PRO TUNING |
4-5-2010 18:58 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Hallo,
Vanmorgen stond de band van mijn brommer plotseling slap. Ik ben nu even naar mijn werk toe gegaan (een autobedrijf). Hier hebben we zeep op de velg gespoten en toen bleek dat het wiel bij alle spaken en het ventiel lekt.
Op de band staat: Tubeless. Eén van de monteurs dacht echter dat er misschien wel een binnenband in zit die lekt, en dat die binnenband er in is gezet omdat de buitenband misschien een keer lek is geweest bij de vorige eigenaar.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ruben
In het vervolg beter opletten op school
|
|
|
|
MarTijn tzr |
4-5-2010 19:06 |
Posts: 6970 |
als je bij een autobedrijf werkt kun je de hiel van de band wel van de velg afdrukken. dan span je hem in op het bandenapparaat. dan kun je de band er half afhalen. dan kun je er ook zo een binnenband weer inleggen en vervolgens weer de band terugleggen
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|