Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder gebroken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61504 - Cilinder gebroken
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-5-2010 15:26 Print reply

Posts: 17929
als je kneedbaar metaal toepast zou ik die scheur eerst open slijpen, zelfs nog verder dan het einde van de scheur, en dan een spleet van een 5mm open laten en die volkneden.

dan cilinder ff vlakken vanboven en gaan
 
ds-sm-apple 3-5-2010 15:30 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
als je kneedbaar metaal toepast zou ik die scheur eerst open slijpen, zelfs nog verder dan het einde van de scheur, en dan een spleet van een 5mm open laten en die volkneden.

dan cilinder ff vlakken vanboven en gaan


Ik moet natuurlijk vantevoren wel zeker weten dat dit kneedbaar metaal te vertrouwen is voordat ik mijn cilinder een stuk ga open slijpen. Moet het kneedbaar metaal trouwens hetzelfde soort metaal zijn als waarvan de cilinder is gemaakt?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-5-2010 15:45 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
[...]


Ik moet natuurlijk vantevoren wel zeker weten dat dit kneedbaar metaal te vertrouwen is voordat ik mijn cilinder een stuk ga open slijpen. Moet het kneedbaar metaal trouwens hetzelfde soort metaal zijn als waarvan de cilinder is gemaakt?

nee, het is gewoon een soort lijm.

neem anders contact op met leveranciers van dit spul (dus niet de lokale Gamma, maar griffon of bison oid.

 
Maeddy 3-5-2010 15:56 Print reply

Posts: 1059
Voordat je vanalles gaat proberen, zou ik eerst gewoon teruggaan naar de zaak waar je deze cilinder gekocht hebt. Misschien als je ze lief aankijkt dat je nog enige coulance kan krijgen.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-5-2010 16:01 Print reply

Posts: 17929
hehe, zie nu pas dattie 50 km oud is, dan ging ik dr zeker mee terug
 
dirktimmer 3-5-2010 16:01 Print reply

Posts: 1737
en niet met vloeibaare zooi of kneedmetaal aan de gang, maar ga gewoon naar een aluminiumlasser of anders is hardsolderen misshcien een optie.
 
Royal Club 3-5-2010 17:44 Print reply

Posts: 60390
beetje zonde niet? 64euro neerleggen voor een potje kneedbaar titanium wat je nooit meer gaat gebruiken?

een rolletje die ik gebruik kost 10euro..

ik denk trouwens dat als je gewoon vloeibare pakking pakt en dat er een beetje omheen smeer van binnen en buiten dat het dan ook prima dicht blijft

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 3-5-2010 om 17:46 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ErikVerkade 3-5-2010 18:05 Print reply

Posts: 980
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
en niet met vloeibaare zooi of kneedmetaal aan de gang, maar ga gewoon naar een aluminiumlasser of anders is hardsolderen misshcien een optie.

hard solderen zo en zo niet dan moet je hem rood gloeiend stoken
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
stephan777 3-5-2010 18:09 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
beetje zonde niet? 64euro neerleggen voor een potje kneedbaar titanium wat je nooit meer gaat gebruiken?

een rolletje die ik gebruik kost 10euro..

ik denk trouwens dat als je gewoon vloeibare pakking pakt en dat er een beetje omheen smeer van binnen en buiten dat het dan ook prima dicht blijft

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 3-5-2010 om 17:46 uur.



Daar zat ik ook al aan te denken.


Probeer dat maar is.
 
kpotmake 3-5-2010 19:45 Print reply

Posts: 3065
als ik zeg gewoon met soldeertin dichtsolderen zeg ik dan iets geks? want smeltpunt daarvan ligt ook zo rond de 200 graden, en als je kvs zo warm wordt doe je volgens mij toch echt iets niet goed..
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
st.nyksterdriver 3-5-2010 19:55 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
als ik zeg gewoon met soldeertin dichtsolderen zeg ik dan iets geks? want smeltpunt daarvan ligt ook zo rond de 200 graden, en als je kvs zo warm wordt doe je volgens mij toch echt iets niet goed..

wat als de tin niet goed hecht en mee gepompt wordt naar de kvs pomp ?
voordat tin goed hecht moeten beide oppervlakken goed heet zijn
en om zoon cilinder goed heet te krijgen ben je nog wel even bezig met je huis tuin en keuken soldeertangetje
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-5-2010 20:53 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

wat als de tin niet goed hecht en mee gepompt wordt naar de kvs pomp ?
voordat tin goed hecht moeten beide oppervlakken goed heet zijn
en om zoon cilinder goed heet te krijgen ben je nog wel even bezig met je huis tuin en keuken soldeertangetje




daarom gebruik je bij hardsolderen ook een brander
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-5-2010 21:26 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
[...]

hard solderen zo en zo niet dan moet je hem rood gloeiend stoken


heb je aluminium als eens roodgloeiend kunnen stoken? Nee dus, want dat wordt niet rood.

Solderen van aluminium gaat met een speciaal soort tin (http://www.alutite.nl/ bijvoorbeeld)

Heb er zelf best goeie ervaring mee, de kop van een crossmotor er ooit mee gemaakt.

@TS: eerst ermee terug gaan naar waar je hem gekocht hebt, maar dat is al gezegd.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
kpotmake 3-5-2010 22:48 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


heb je aluminium als eens roodgloeiend kunnen stoken? Nee dus, want dat wordt niet rood.

Solderen van aluminium gaat met een speciaal soort tin (http://www.alutite.nl/ bijvoorbeeld)

Heb er zelf best goeie ervaring mee, de kop van een crossmotor er ooit mee gemaakt.

@TS: eerst ermee terug gaan naar waar je hem gekocht hebt, maar dat is al gezegd.


aluminium kun je zeker wel roodgloeiend krijgen maar dan is het allang gesmolten
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-5-2010 22:58 Print reply

Posts: 9841
vraag me af hoe die scheur erin komt.


 
Too cool for school!

Dit topic is 6853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved