Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Originele slome derbi cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61498 - Originele slome derbi cilinder?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1706 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim-gpr99 3-5-2010 0:21 Print topicpost

Posts: 841
Hoi, ik heb hier een originele derbi cilinder die vergeleken met mn getunede een erg kleine uitlaatpoort heeft. Als je bij de uitlaatflens kijkt is de poort ook kleiner dan het ronde gat van je uitlaat. Is dit een slome versie of is dit gewoon de normale? Poorten verschillen voor de rest niet met getunede op fluitpoorten na dan.

Ik heb met een verkeerde bougie met korte schacht ( waardoor hij bij 8000 niet meer trok) slechts 60 kmh kunnen halen met SCR Corse HM uitlaat en 14mm. Ik wil mn derbi weer origineel maken maar aankomende meetings wel door kunnen rijden. Ik maak morgen anders wel ff foto.
Hij komt van een GPR uit 98 (zwartblauwe kappen) met ebe50 blok.
Ik heb wel eens gehoord dat er ook slome derbi cilinders bestonden, vandaar de vraag.

Gr Tim
 
GPR50 '99 streetfightert

Paultje Pils 3-5-2010 11:29 Print reply

Posts: 2110
Ik heb wel eens gehoord dat cilinder met opdruk 50cm3 slome versies zin, en met opdruk 49cm3 de snellere
 
If you can't dodge it, ram it.
-simon- 3-5-2010 13:39 Print reply

Posts: 8211
dus de slome heeft geen fluitpoorten en de andere wel?
dan zal dat idd een langzamere uitvoering zijn. want ik meende al dat daar het verschil inzat maar wist het niet meer zeker.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Wauter 3-5-2010 14:32 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
dus de slome heeft geen fluitpoorten en de andere wel?
dan zal dat idd een langzamere uitvoering zijn. want ik meende al dat daar het verschil inzat maar wist het niet meer zeker.


voor hetzelfde geld zijn die fluitpoorten er juist "ingetuned" aangezien voor de rest alle poorten afgezien van de uitlaatpoort hetzelfde zijn

Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 3-5-2010 om 14:33 uur.
 
yamahadt1986 3-5-2010 14:38 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
[...]


voor hetzelfde geld zijn die fluitpoorten er juist "ingetuned" aangezien voor de rest alle poorten afgezien van de uitlaatpoort hetzelfde zijn

Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 3-5-2010 om 14:33 uur.


kerel derbi cilinders hebben normaal ook gewoon fluitpoorten orgineel dus dat is er niet in getuned zoals jij zegt.

maar je hebt inderdaad minder snellere cilinder van derbi gehad maar of dat die zijn zonder de fluitpoorten dat durf ik niks over te zeggen en dat ene nummers ook niet.

maar het is wel zo dat er snellere zijn en langzamere versie's

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Tim-gpr99 3-5-2010 17:19 Print reply

Posts: 841
naja mijn slome met opschrift 50cc heeft idd geen fluitpoorten.. de andere getunede (door derbi olaf) heeft niet erg zichtbare verschillen op de uitlaatpoort na, de fluitpoorten... voor de rest lijkt het redelijk hetzelfde in ieder geval... maar sommige afstanden tussen de poorten zijn wel vrij smal inderdaad. tunen is wel goed gebeurd in ieder geval want die cilinder loopt echt als een gestoorde
 
GPR50 '99 streetfightert
Marcooow 3-5-2010 18:03 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


kerel derbi cilinders hebben normaal ook gewoon fluitpoorten orgineel dus dat is er niet in getuned zoals jij zegt.

maar je hebt inderdaad minder snellere cilinder van derbi gehad maar of dat die zijn zonder de fluitpoorten dat durf ik niks over te zeggen en dat ene nummers ook niet.

maar het is wel zo dat er snellere zijn en langzamere versie's

gr peter


kameraad van me heeft ook een derbi senda (oud type blok)

hij heeft een originele cilinder met fluitpoorten
en een originele cilinder zonder fluitpoorten
allebij niet getuned dus er zijn volgens mij wel snelle en langzame versie`s
 
faster than a bullet!

Dit topic is 1706 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved