Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #61493 - puch blok verrot?
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1436 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mestyle |
2-5-2010 15:58 |
Posts: 630 |
is de timing van de vonk ook helemaal goed?
|
|
|
|
WestlandMB |
2-5-2010 19:03 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mestyle
is de timing van de vonk ook helemaal goed?
aan de ontsteking heb ik weinig gedaan, maar dit lijkt mij niet want soms rijd hij 30 seconden lang goed volgas, en de andere keer valt hij gelijk weg.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
2-5-2010 19:10 |
Posts: 1713 |
volgensmij spoort je hele carberateur niet goed
en dat ligt denk ik aan de stationair sproeier ofzo.
of er zit een beschadinging in de sproeier zitten.
dan wil die ook wel eens beroerd lopen.
dus:
controleer of je ontsteking goed staat.
dan carberateur controleren.
als het dat nog niet is.
pleur je ffkes overal nieuwe pakkingen tussen enz.
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
koen007 |
2-5-2010 20:46 |
Posts: 414 |
Heb je al gecheckt of hij geen valse lucht zuigt?
Dit Is vaak de boosdoener van dit soort problemen.
Dit bericht is gewijzigd door koen007 op 2-5-2010 om 20:46 uur.
|
|
|
|
stijn tip |
2-5-2010 21:08 |
Posts: 155 |
kijk eens naar je vlotter en stel die af. het lijkt er een beetje op dat hij hem leegtrekt
|
|
|
|
leonmt5 |
2-5-2010 22:26 |
Posts: 799 |
komt veel voor bij bing carbureur voor puch.
ze zijn al vaal losgehaald en daardoor kan het pinnentje van je vlotter iets krom zijn. daardoor kan je vlotter soms vast zitten.
maar ik denk dat je eerder bij je ontsteking moet kijken.
vervang zowiezo je bougie maar, kost niets en kan vele problemen veroorzakne.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
2-5-2010 22:31 |
Posts: 10835 |
Ik denk dat je benzine toevoer niet helemaal goed gaat.
Dus een verstopping in je tank, kraantje of carburateur.
Ik zou de benzinekraan er eens af pakken en kijken hoe dat er uit ziet.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
WestlandMB |
2-5-2010 23:33 |
Posts: 1338 |
-Ik heb al en nieuwe bougie (NGK bh7s) (misschien van hittegraad 6 beter, maar dit kan het niet zijn naar mijn idee)
-Benzine aanvoer is goed, komt namelijk met liters eruit zetten
-Carburateur heeft nieuwe pakkingen
-Valse lucht lijkt mij onmogelijk ik heb een nieuwe pakking bij mijn spruitstuk, en de cilinderpakkingen zijn ook nieuw. (ik versta onder valse lucht, alles wat na je carburateur aan lucht mee gaat wat dus niet hoort).
-Ontsteking ga ik nakijken, moet dit echt met voelermaatjes zoals ik lees op puchmaxi.nl? of is er ook een andere manier. Want ik heb het idee wel dat me contactpuntjes goed zitten, die vonken als de nete, maar misschien moet ik hem alleen vervroegen?
-Die vlotter kijk ik eerst na, dat klinkt me logisch dat hij hem leegtrekt, (maar ik verbuig hem niet, omdat dit eerder al eens is fout gegaan waardoor me carberateur als maar benzine bleef kregen, van kwaad tot erger, dus ik koop een probeer eerst een vlotter die ik nog hebt liggen en als ik geen verschil merkt verbuig ik er een. (aan het ijzertje waar de vlotternaald vast zit)
@yamahadt1986, een puch heeft alleen een hoofdsproeier
Plan van aanmpak:
eerst vlotter checken
dan onsteking checken
en dan zien we wel weer
Wil iemand mij misschien wat extra info geven over mijn dikgedrukte stukkie in dit bericht?
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
2-5-2010 23:40 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
-Ik heb al en nieuwe bougie (NGK bh7s) (misschien van hittegraad 6 beter, maar dit kan het niet zijn naar mijn idee)
-Benzine aanvoer is goed, komt namelijk met liters eruit zetten
-Carburateur heeft nieuwe pakkingen
-Valse lucht lijkt mij onmogelijk ik heb een nieuwe pakking bij mijn spruitstuk, en de cilinderpakkingen zijn ook nieuw. (ik versta onder valse lucht, alles wat na je carburateur aan lucht mee gaat wat dus niet hoort).
-Ontsteking ga ik nakijken, moet dit echt met voelermaatjes zoals ik lees op puchmaxi.nl? of is er ook een andere manier. Want ik heb het idee wel dat me contactpuntjes goed zitten, die vonken als de nete, maar misschien moet ik hem alleen vervroegen?
-Die vlotter kijk ik eerst na, dat klinkt me logisch dat hij hem leegtrekt, (maar ik verbuig hem niet, omdat dit eerder al eens is fout gegaan waardoor me carberateur als maar benzine bleef kregen, van kwaad tot erger, dus ik koop een probeer eerst een vlotter die ik nog hebt liggen en als ik geen verschil merkt verbuig ik er een. (aan het ijzertje waar de vlotternaald vast zit)
@yamahadt1986, een puch heeft alleen een hoofdsproeier
Plan van aanmpak:
eerst vlotter checken
dan onsteking checken
en dan zien we wel weer
Wil iemand mij misschien wat extra info geven over mijn dikgedrukte stukkie in dit bericht?
Contactpunten moeten juist niet vonken
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
3-5-2010 8:11 |
Posts: 1531 |
Idd als je contactpuntjes vonken is je condensator kapot, ik had hetzelfde,
dan rijdt hij eerst heerlijk dan slecht en probeer je hem een beetje in de toeren laten klimmen dan valt hij weg.
Dus even naar je condensator kijken is ook niet mis. ( meestal als je condensator stuk is zie je een wit vonkje tussen je contactpuntjes)
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
hk bergharen |
5-5-2010 10:22 |
Posts: 174 |
Spoeier 60 is denk ik ook te klein. Rijd je beter als je half gas geeft? Want dan moet er een grotere spoeier in. De timing van een ontsteking is heel belangrijk. Ook moeten de contact puntjes de juiste hoeveelheid open gaan. Dit is een van het belangrijkste van het hele afstellen. Het gaat om 0.35mm. Stel dit eens af en kijk hoe die dan loopt.
|
|
|
|
Dit topic is 1436 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|