Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi GRP 50 2T vs. Yamaha TZR 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61487 - Derbi GRP 50 2T vs. Yamaha TZR 50
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

martijne.c 3-5-2010 19:45 Print reply

Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


waarom heb je die gpr dan weg gedaan en een tzr voor terug gehaald?


Ik heb de gpr in de prak gereden.
 
R.I.P Derbi ik mis je:(
Matthijsdeh 6-5-2010 16:11 Print reply
Posts: 9
Nou mensen,

Showdown!

Ben langs geweest bij mijn dealer. Heb lang met hem zitten te praten over de gpr vs. tzr, en hij vertelde me dat de tzr toch iets minder sportmotor is dat gpr. Ook vond ik dat de derbi geweldig zat, afgewerkt was en een prachtig dashbord had (geheel digitaal) (heb daar de GPR bekeken).

Mijn besluit is uitgekomen bij de:

Derbi GPR 50 2T.

Maar nu moet ik het nog aan mn pa vertellen.

Iemand tips?

Het zit zo:
Ik heb met januari mijn rijbewijs gehaald, en begin februari een toerscooter (ja je hoort het goed) gekocht. Ik 1500,- , pa 1500,- . Nou was dat omdat ik op vrij hoog niveau hockey, en bij een club flink wat verderop (ca 40km.) hockey. Daar ga ik weg omdat het hockey me daar niet bevalt.

Maar enfin, nou wil ik dus die GPR aanschaffen, maar mijn pa vind die tourscooter helemaal geweldig en heeft zo iets van, ja wij hebben hem voornamelijk betaald, (klopt wel zo ongeveer want hij heeft ook de verzekering betaald) en ik weet niet hoe hij gaat reageren als hij dit hoort.

Voor mij is het plan, dat ik zelf nog wat geld ga verdienen, ca. 1500,- en dat dan samen met het geld dat ik van mn oude scooter (veel) krijg, de GPR aanschaf.

Wie heeft een idee hoe ik dat zou moeten brengen/aanpakken?

Wacht op jullie antwoord!

Wijziging:

ps:

Dit gaat em worden:
http://www.derbi.com...=161&Itemid=321#

en dan in het blauw/zwart

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsdeh op 6-5-2010 om 16:20 uur.
 
So, as i was saying.. Hey! My bike!
rietveldrule 6-5-2010 17:13 Print reply

Posts: 95
liegen
je haalt de bougiedop eraf zegt dat hij kapot is en brengt hem weg naar motorzaak en zegt dat het repare heel veel geld heeft gekost en in deze brommer geen zin meer in hebt en dan laat je deze foto,s van die gpr zien !!!
wala !1


 
Als het niet rijdt moet het maar lopen
Frysk 6-5-2010 17:17 Print reply

Posts: 34928
hmm, ben nieuwsgierig hoe zo'n nieuwe GPR nou rijd en of het zadel ook nog snoeihard is..
 
giggitybyte
koen007 6-5-2010 17:18 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rietveldrule
liegen
je haalt de bougiedop eraf zegt dat hij kapot is en brengt hem weg naar motorzaak en zegt dat het repare heel veel geld heeft gekost en in deze brommer geen zin meer in hebt en dan laat je deze foto,s van die gpr zien !!!
wala !1




Zijn ouders zullen ook niet achterlijk zijn lijkt mij
 
Paul de Salmiakbal 6-5-2010 17:19 Print reply

Posts: 5285
Gewoon tegen je pa zeggen dat je die graag wilt kopen omdat die veel mooier is en dat je aan iets toe bent met meer dan 1 versnelling.
Als je pa motoren ook leuk vind enzo zal dat wel wat makkelijker gaan. Zeg dat je van plan bent om zelf 1500 te verdienen en dat je van het geld dat je vangt van de verkochte scooter ook gebruikt om die GPR te kopen.
Waarom koop je geen 2dehands met weinig km op de teller?
 
Matthijsdeh 6-5-2010 18:31 Print reply
Posts: 9
Nee, inderdaad zijn mijn ouders niet zo dom. XD

Mijn vader heeft vroeg zelf inderdaad ook motor gereden, maar hij was meer van de Honda Goldwing's (grote tourmotoren) in plaats van de Yamaha R1 type motor.

Ook denk ik niet dat hij het zelf waarderen op het moment dat ik nu, na 4 maanden zeg van: "Ik wil een andere brommer kopen."

@Frysk:

Het klopt dat het zadel ietwat hard is, maar dit is echt niet zo erg als dat gezegd wordt. Ik vind zelf dat de rijhouding die je hebt uitermate comfortabel is, omdat je redelijk goed overeind kan komen als je dat wilt, en je ook nog een sportievere houding aan kan nemen.

@Paul_Met_Puck:

Heb je verder nog ideeën hoe ik dit zou moeten aanpakken?

Groetjesz M.
 
So, as i was saying.. Hey! My bike!
Frysk 6-5-2010 22:51 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsdeh
Nee, inderdaad zijn mijn ouders niet zo dom. XD

Mijn vader heeft vroeg zelf inderdaad ook motor gereden, maar hij was meer van de Honda Goldwing's (grote tourmotoren) in plaats van de Yamaha R1 type motor.

Ook denk ik niet dat hij het zelf waarderen op het moment dat ik nu, na 4 maanden zeg van: "Ik wil een andere brommer kopen."

@Frysk:

Het klopt dat het zadel ietwat hard is, maar dit is echt niet zo erg als dat gezegd wordt. Ik vind zelf dat de rijhouding die je hebt uitermate comfortabel is, omdat je redelijk goed overeind kan komen als je dat wilt, en je ook nog een sportievere houding aan kan nemen.

@Paul_Met_Puck:

Heb je verder nog ideeën hoe ik dit zou moeten aanpakken?

Groetjesz M.



hoe lang ben jij en hoe zwaar ben jij ?

ik ben dan 1,92m en ik heb 1 type oudere GPR gehad.. vond het een verschrikkelijk ding... na een paar KM rijden deden m'n polsen pijn, m'n rug en m'n nek.. iets wat ik met m'n Honda's nog nooit heb meegemaakt (naja na een 2 uurtjes crossen voelde ik het in m'n polsen)

 
giggitybyte
BramRoemaat 6-5-2010 23:17 Print reply

Posts: 510
Ik had hiervoor een Aprilia RS MY07, dus ik vergelijkbaar met een Derbi GPR van voor dit model. En ik moet zeggen dat je er confortabel mee kon rijden en lag lekker in de bochten. Maar verder rijden dan 20 km wordt al snel minder. Het lijkt fijn en comfortabel te zitten, maar op een gegeven moment gaan je polsen pijn doen omdta je toch redelijk naar voren zit. Terwijl je het gevoel heb dat het niet zo is. Dus ik zal even een vriend zoeken die ook een schakel heeft zoals een GPR, TZR of een RS en dan gewoon een stuk te gaan rijden en kijken hoe dit bevalt. Want ik had het probleem dat ik snel last van mijn polsen heb. En daarom heb ik mijn brommer verkocht en een Enduro model terug gekocht. Dus zoek eerst uit hoe het gaat met de polsen want als je hem nadat je hem gekocht heb wilt verkopen schrik je. Want ze willen er vaak niet meer dan 2000 2250 euro voor terug geven. En mijn brommer was half jaar oud met 6000 km op de teller en prijs is 1800 gezakt.
 
stephan777 6-5-2010 23:21 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BramRoemaat
Ik had hiervoor een Aprilia RS MY07, dus ik vergelijkbaar met een Derbi GPR van voor dit model. En ik moet zeggen dat je er confortabel mee kon rijden en lag lekker in de bochten. Maar verder rijden dan 20 km wordt al snel minder. Het lijkt fijn en comfortabel te zitten, maar op een gegeven moment gaan je polsen pijn doen omdta je toch redelijk naar voren zit. Terwijl je het gevoel heb dat het niet zo is. Dus ik zal even een vriend zoeken die ook een schakel heeft zoals een GPR, TZR of een RS en dan gewoon een stuk te gaan rijden en kijken hoe dit bevalt. Want ik had het probleem dat ik snel last van mijn polsen heb. En daarom heb ik mijn brommer verkocht en een Enduro model terug gekocht. Dus zoek eerst uit hoe het gaat met de polsen want als je hem nadat je hem gekocht heb wilt verkopen schrik je. Want ze willen er vaak niet meer dan 2000 2250 euro voor terug geven. En mijn brommer was half jaar oud met 6000 km op de teller en prijs is 1800 gezakt.



Pijn in je nek en polsen heb je alleen in het begin. Had ik ook met me rs. Begevenemend wen je eraan en doet het niet meer zeer.
 
BramRoemaat 6-5-2010 23:23 Print reply

Posts: 510
Ik heb er een half jaar last van gehad. Maar het blijkt dat sommige mensen gewoon snel last krijgen van hun polsen. Ik weet niet of dit bij de TS zo is.
 
Tim-gpr99 7-5-2010 0:12 Print reply

Posts: 841
In stadsverkeer / drempels hobbels kun je beter een scooter hebben, maar juist op mooie wegen is de GPR in zijn element... Ik ben 1,85 en heb de oude GPR, bij mijne is het voornaamste probleem de vering en de zithouding... Laatst schoot het half in mn rug toen ik met 80 door een stel kuilen heenreed die ik niet zag...
En ik MOET een sjaal om als ik wat langere stukken rijd met jas aan want de tocht icm met de houding ( nek gebogen tov ruggewervel) heb ik daarna een aantal dagen serieus last van mn nek. Is wel minder geworden nu ik mn nek rek train en losmaak en een sjaal draag.

Maar dat licht meer aan mijn vercreckte levensstijl denk , maar ja zoals ik al zei voor het comfort moet je ze niet kopen hoor.
Gewoon eerlijk tegen je ouders zijn en geen lulverhaal ophangen, dat werkt bij mn ouders verdomde goed, als ik er omheen draai gaan ze juist bitchen...
 
GPR50 '99 streetfightert
Cootje46 7-5-2010 10:50 Print reply

Posts: 735
Mischien is het iets om te gaan denken aan een Gpr Nude ofzo, of een Appie Tuono? Ik heb nooit last van mijn polsen ofzo, omdat de houding stukken rechterop is. Heb ook een tijdje aan een racer zitten denken, maar hoorde sommige verhalen van mensen dat het niet echt comfortabel rijd, na bijv. 15km. Dat is dus hetzelfde wat jullie zeggen...
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
der Chef 7-5-2010 10:57 Print reply

Posts: 3265
Al die verhalen over na 20km krijg je last van je polsen etc, ligt puur aan jezelf.
Ik rij met mn gpr met gemak 40/50km achter elkaar zonder last te krijgen van mn polsen of mn rug of wat dan ook.
 
gprnick 7-5-2010 11:36 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Al die verhalen over na 20km krijg je last van je polsen etc, ligt puur aan jezelf.
Ik rij met mn gpr met gemak 40/50km achter elkaar zonder last te krijgen van mn polsen of mn rug of wat dan ook.


het is idd effe wennen en de juiste houding vinden
 

Dit topic is 22835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved