Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi GRP 50 2T vs. Yamaha TZR 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 514 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61487 - Derbi GRP 50 2T vs. Yamaha TZR 50
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

swieber 1-5-2010 19:48 Print reply
Posts: 82
kijk, als brommer voor normaal vervoer zou ik een tzr nemen, dit is gewoon ronduit het beste qua comfort, het blok is ook veel sneller hou er rekening dat een tzr ongeveer even hard gaat als gpr (beide ontgrensd) terwijl de tzr ongv. 20/30 kilo meer weegt.

zo'n gpr is wel grappig, vooral als je m lekker opfokt voor op de dijk ofzo. maar zelf zou ik er nooit veel langer dan een uur op willen zitten. bij een tzr zit je nog een soort van rechter op, ik heb hele einden op me tzr gereden zonder ergens kramp of stijfheid te krijgen.

het heeft allebei plus en minpuntjes.
 
BenjaminDG 1-5-2010 20:53 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Ik zou voor een Derbi gaan, gewoon omdat ik hem mooier vindt.
en de voorpoten van een tzr zijn wat te iel (naar mijn mening)
Heb zelf een GPR oud model gehad (Gilera GP50) en ding stuurde en reedt machtig fijn.

Derbi Blok (lijkt) me wat degelijker dan een AM6, maar dat ligt er helemaal aan hoe je het evt. opvoert en er mee omgaat.

Als ik jou was,zou ik wachten op het nieuwe model GPR!
die ziet d'r echt donders strak uit

afbeelding

Als je zo'n ding koopt (of krijgt ) .. onderhoudt hem dan goed


Wat een lelijke schijt uitlaat
 
Vlaanderen vrij!
tsxhunter 1-5-2010 20:55 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Wat een lelijke schijt uitlaat


vond ik idd ook al
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Matthijsdeh 1-5-2010 21:37 Print reply
Posts: 9
En, ben nog niet veel wijzer. xD

Is een GPR nou echt veel kleiner dan een TZR, want ik ben zelf 1,95 meter lang. Verder moet het voor mij echt gaan om sportiviteit. Hoef dr ook geen uren op te zitten.

En zit je nou echt een stuk rechterop dan op een TZR?

Groetjes.

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsdeh op 1-5-2010 om 21:39 uur.
 
So, as i was saying.. Hey! My bike!
Drumsan 1-5-2010 22:00 Print reply

Posts: 1223
GPR en TZR lijken mij even groot over te komen.

Heb laatst wel een keer op een TZR gereden, vond de zitpositie erg confortabel, maar vond hem niet lekker sturen (eerst zwaar insturen en daarna wil hij heel makkelijk de bocht in vallen). Kan op mn eigen RS2 het platst door de bocht (omdat het een heel klein en licht brommertje is)

Als je echt confort wilt kun je denk beter een Derbi GPR nude halen, die heeft een hoger geplaatst en breder stuur (evt een Senda, maar persoonlijk vind ik racer's lekkerder sturen). Wel zijn die Derbi zadels knoerthard.
 
Cootje46 2-5-2010 10:42 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
GPR en TZR lijken mij even groot over te komen.

Heb laatst wel een keer op een TZR gereden, vond de zitpositie erg confortabel, maar vond hem niet lekker sturen (eerst zwaar insturen en daarna wil hij heel makkelijk de bocht in vallen). Kan op mn eigen RS2 het platst door de bocht (omdat het een heel klein en licht brommertje is)

Als je echt confort wilt kun je denk beter een Derbi GPR nude halen, die heeft een hoger geplaatst en breder stuur (evt een Senda, maar persoonlijk vind ik racer's lekkerder sturen). Wel zijn die Derbi zadels knoerthard.


KLopt ja, dat ze heel hard zijn. Maar toch heb ik nog nooit last van mn kont gehad. Het is wel hard, maar omdat het zo breed is vind ik het toch erg fijn zitten.
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
swieber 2-5-2010 11:02 Print reply
Posts: 82
maak gewoon is een proefrit op beide bij een dealer.
dan kom je er zelf ook een beetje achter
 
martijne.c 2-5-2010 22:30 Print reply

Posts: 251
IK heb een gpr gehad en heb nu een tzr. Ik vind de gpr veel beter in alle opzichten, tzr roest en am6 schakeld minder soepel ook zijn de kappen van een gpr steviger dan die van een tzr. Gpr is iets duurder maar hij is dan ook net iets beter afgewerkt enzo.
 
R.I.P Derbi ik mis je:(
tuono50 3-5-2010 14:10 Print reply

Posts: 301
laat ons iig weten als je een keus heb kunnen maken!
 
surf the asphalt
Uijldert 3-5-2010 14:47 Print reply

Posts: 294
Paul de Salmiakbal 3-5-2010 16:04 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uijldert
http://www.brommerfo...showtopic/61504/last

Ja, dus?
 
st.nyksterdriver 3-5-2010 16:06 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uijldert
http://www.brommerfo...showtopic/61504/last

dat die cilinder een scheurtje heeft is gewoon een fabrieks foutje
of die kerel heeft hem te strak aan gedraaid

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 3-5-2010 om 16:06 uur.
 
Drumsan 3-5-2010 17:41 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijne.c
IK heb een gpr gehad en heb nu een tzr. Ik vind de gpr veel beter in alle opzichten, tzr roest en am6 schakeld minder soepel ook zijn de kappen van een gpr steviger dan die van een tzr. Gpr is iets duurder maar hij is dan ook net iets beter afgewerkt enzo.


waarom heb je die gpr dan weg gedaan en een tzr voor terug gehaald?
 
ChielTZR 3-5-2010 17:59 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


waarom heb je die gpr dan weg gedaan en een tzr voor terug gehaald?


Staat toch in zijn tekst?

tzr roest en am6 schakeld minder soepel ook zijn de kappen van een gpr steviger dan die van een tzr

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Frysk 3-5-2010 18:04 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uijldert
http://www.brommerfo...showtopic/61504/last


een link zoeken lukt wel, maar niet snappen dat het om een airsal cilinder gaat ?
 
giggitybyte

Dit topic is 22888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved