Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi GRP 50 2T vs. Yamaha TZR 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61487 - Derbi GRP 50 2T vs. Yamaha TZR 50
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 22874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Matthijsdeh 1-5-2010 11:12 Print topicpost
Posts: 9
Daag mensen,

zeg ik had een vraag:

Ik wil binnenkort een nieuwe scooter gaan kopen, en dit keer een schakel (bezit nu een Kymco Grand Dink S 50). Nou is mijn oog gevallen op de Yamaha TZR 50 en de Derbi GPR 50 2T.

Kunnen jullie mij het een en ander vertellen over deze scooters? (het liefst in detail en eigen ervaring)

Ik moet weten:
Welke de beste rij-kwaliteiten heeft.
Welke de beste acceleratie heeft.
Het comfortabelste rijd.
Het sportiefste rijd.
Onderhoud.
Bijrijder???
en kosten (ook aanschaf)

Ook:
Welke vinden jullie zelf het beste? (onderbouwt)

Misschien is dit een beetje off topic, maar ik kon geen specifieke topic vinden voor dit onderwerp.

Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie, ook via mijn mail (in m'n profiel).

Matthijs
 
So, as i was saying.. Hey! My bike!

TECstar 1-5-2010 11:16 Print reply

Posts: 4664
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
swieber 1-5-2010 11:20 Print reply
Posts: 82
gpr is lekker licht, maar is ook weer klein
ik heb zelf tzr gehad, maar misschien dat ik ooit nog een gpr ga nemen ivm. gewicht en degelijker blok. (krukas hoef je niet zo snel aan te passen bij een snellere cilinder als am6)


 
Stiffmeister 1-5-2010 11:25 Print reply

Posts: 1582
Ik zou voor een Derbi gaan, gewoon omdat ik hem mooier vindt.
en de voorpoten van een tzr zijn wat te iel (naar mijn mening)
Heb zelf een GPR oud model gehad (Gilera GP50) en ding stuurde en reedt machtig fijn.

Derbi Blok (lijkt) me wat degelijker dan een AM6, maar dat ligt er helemaal aan hoe je het evt. opvoert en er mee omgaat.

Als ik jou was,zou ik wachten op het nieuwe model GPR!
die ziet d'r echt donders strak uit



Als je zo'n ding koopt (of krijgt ) .. onderhoudt hem dan goed
 
.. Retro Active
hatsjie 1-5-2010 11:50 Print reply
Posts: 185
ehh.. wachten? ik zag er laatst al op marktplaats staan?
 
TECstar 1-5-2010 12:02 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: swieber
gpr is lekker licht, maar is ook weer klein
ik heb zelf tzr gehad, maar misschien dat ik ooit nog een gpr ga nemen ivm. gewicht en degelijker blok. (krukas hoef je niet zo snel aan te passen bij een snellere cilinder als am6)




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Ik zou voor een Derbi gaan, gewoon omdat ik hem mooier vindt.
en de voorpoten van een tzr zijn wat te iel (naar mijn mening)
Heb zelf een GPR oud model gehad (Gilera GP50) en ding stuurde en reedt machtig fijn.

Derbi Blok (lijkt) me wat degelijker dan een AM6, maar dat ligt er helemaal aan hoe je het evt. opvoert en er mee omgaat.

Als ik jou was,zou ik wachten op het nieuwe model GPR!
die ziet d'r echt donders strak uit

afbeelding

Als je zo'n ding koopt (of krijgt ) .. onderhoudt hem dan goed


am6 wordt over het algemeen als beter beschouwd als derbi

daarbij zijn hier genoeg topics over zoals ik al liet zien in mijn 1e post


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Tim-gpr99 1-5-2010 12:53 Print reply

Posts: 841
ik heb zelf een oude Derbi GPR uit 2001, hij rijd echt lekker, is lekker stevig alleen kappen zijn kut. Blokjes zijn erg fijn om aan te sleutelen, fijner dan AM6.

Toch rijd AM6 lekkerder (trilt voor mijn gevoel minder) en het rijd veel soepeler (minder plotse powerbanden) , en het schakelen vind ik juist wel lekker bij een AM6. TZR is vrij lomp en zwaar, maar rijd wel echt machtig door de bocht!

Ik zou toch voor een TZR gaan of een Derbi.... of toch een TZR.... nee ik weet het niet, ik zou echt zelf even bij dealers langsgaan en een testritje maken, dan kom je er vanzelf achter welke lekkerder rijd.

Ik moet weten:
Welke de beste rij-kwaliteiten heeft.
de TZR, voelt lekker solide aan
Welke de beste acceleratie heeft.
TZR standaard ontgrenst de snelste, en GPR met snelle uitlaat + carb begrenzing eruit de snelste
Het comfortabelste rijd.
allebei rijden zij lekker.
Het sportiefste rijd.
GPR
Onderhoud.
allebei hebben ze sterke punten, bij GPR gaan de kappen er maar op 1 manier op en af (wat betekent dat je als je bij je blok wil ook je tank en je voorkap eraf moet halen) , maar als je bij de onderdelen bent aangeland werkt het wel fijner vind ik (blok).
Bijrijder???
Op TZR zit je echt heerlijk achterop door de lange buddyseat, op GPR zit je op een klein kutpuntje van 10 bij 5 centimeter en heb je nergens houvast.
en kosten (ook aanschaf)
ontloopt elkaar niet veel maar GPR is volgensmij het duurste

Ik spreek wel uit eigen ervaringen trouwens, heb aantal keren op TZR van vriend gereden en ook achterop gezeten, en dan bij beide ook langere stukken.

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 1-5-2010 om 12:59 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
Drumsan 1-5-2010 13:11 Print reply

Posts: 1223
Ik zou voor de Derbi gaan.
Blokjes lijken mij iets betrouwbaarder en het frame-rijwielgedeelte voelt heel erg degelijk aan.
Verder vind ik de derbi ook wat mooier en schakelt hij lekkerder.

 
tuono50 1-5-2010 13:30 Print reply

Posts: 301
Als ik jou was zou ik voor de TZR gaan,

TZR:
+Fijn zadel
+minder trillingen
+je kan een bijrijder fatsoenlijk meenemen zonder hem/haar een gebroken bekken te bezorgen.
+ ontgrenst erg rap

- Matige afwerking van de kappen (grote spleten)
- Formaat (erg groot voor een brommer)

Derbi
+ rijd erg racy (vind ik persoonlijk een plus)
+leuk uiterlijk

- kappen zijn heel erg kwetsbaar
- zadel lijkt net een houten plank
- erg veel trillingen


Naja dit is mijn mening over deze brommers hoop dat je er wat aan hebt oh en je moet het maar geen scooter meer noemen :P


 
surf the asphalt
Royal Club 1-5-2010 13:30 Print reply

Posts: 60390
derbi is niks betrouwbaarder. Ik ben bij dijkman geweest en heb aan 1 vd medewerkers (ja, 1tje met verstand) gevraagd wat hij nou van dat eeuwige gebitch vond omtrend am6/derbi, wat is er nou betrouwbaarder. hij zelf vond am6 betrouwbaarder, hij wist me een geval te vertellen dat een derbi na 50km al terug kwam. kruklagers kapot gelopen en nog eea.
nieuwe derbi 2008, werd nog ingereden. dit zal bij am6 niet voorkomen..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Stiffmeister 1-5-2010 13:38 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
derbi is niks betrouwbaarder. Ik ben bij dijkman geweest en heb aan 1 vd medewerkers (ja, 1tje met verstand) gevraagd wat hij nou van dat eeuwige gebitch vond omtrend am6/derbi, wat is er nou betrouwbaarder. hij zelf vond am6 betrouwbaarder, hij wist me een geval te vertellen dat een derbi na 50km al terug kwam. kruklagers kapot gelopen en nog eea.
nieuwe derbi 2008, werd nog ingereden. dit zal bij am6 niet voorkomen..


Dit eeuwige gebitch zal altijd doorgaan omdat je nou eenmaal Derbi en Am6 mensen hebt ,

Die Derbi Zal wel een Productiefout hebben ofzo.
Er zijn Vast ook Tzr's etc die falen.

Deze jongen moet gewoon zelf bepalen wat hij mooier vindt.
en als je een brommer goed behandeld/onderhoudt, heeft ie er gewoon jaren plezier van. (Derbi of Yamaha etc etc)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik bedoel dus te zeggen dat dat soort productie fouten niet tot weinig voorgekomen zijn bij am6


Ok, zal ook heus wel kloppen.
Maar dit kan bij elk gekocht "iets" voorkomen


Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 1-5-2010 om 13:45 uur.
 
.. Retro Active
Royal Club 1-5-2010 13:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
[...]


Dit eeuwige gebitch zal altijd doorgaan omdat je nou eenmaal Derbi en Am6 mensen hebt ,

Die Derbi Zal wel een Productiefout hebben ofzo.
Er zijn Vast ook Tzr's etc die falen.

Deze jongen moet gewoon zelf bepalen wat hij mooier vindt.
en als je een brommer goed behandeld/onderhoudt, heeft ie er gewoon jaren plezier van. (Derbi of Yamaha etc etc)


ik bedoel dus te zeggen dat dat soort productie fouten niet tot weinig voorgekomen zijn bij am6
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tim-gpr99 1-5-2010 14:01 Print reply

Posts: 841
ik zou gewoon voor een TZR gaan eigenlijk
 
GPR50 '99 streetfightert
Paul de Salmiakbal 1-5-2010 14:17 Print reply

Posts: 5285
Ga een proefrit maken en kijk wat je lekkerder vind rijden, daarna beslis je over welke je mooier vind en wat beter geschikt voor je is. Het is allebei goede kwaliteit.
En zelf zou ik voor de GPR gaan, kwa uiterlijk dan.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 1-5-2010 om 14:17 uur.
 
Cootje46 1-5-2010 14:31 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
derbi is niks betrouwbaarder. Ik ben bij dijkman geweest en heb aan 1 vd medewerkers (ja, 1tje met verstand) gevraagd wat hij nou van dat eeuwige gebitch vond omtrend am6/derbi, wat is er nou betrouwbaarder. hij zelf vond am6 betrouwbaarder, hij wist me een geval te vertellen dat een derbi na 50km al terug kwam. kruklagers kapot gelopen en nog eea.
nieuwe derbi 2008, werd nog ingereden. dit zal bij am6 niet voorkomen..


Gewoon onzin, productiefout kan net zo goed bij AM6 voorkomen, omdat jij toevallig 1 geval hebt gehoord van zo een productiefout bij derbi komen die fouten veel vaker voor bij Derbi dan bij AM6?

Denk trouwens dat als je er gewoon normaal mee om gaat en goed onderhoudt, je aan allebei de brommers veel plezier kan hebben. Of op allebei een keer gaan zitten, dan merk je welke houding je fijner vindt.
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
Matthijsdeh 1-5-2010 14:46 Print reply
Posts: 9
Heel erg bedankt allemaal voor jullie opvattingen over deze BROMMERS(hè tuono )

Al moet ik eerlijk zeggen dat het me qua keuze niet veel vooruit heeft geholpen.

Misschien helpt het als ik vertel wat ik zelf bezit:

Kymco Grand Dink S 50, 140kg
Zo'n beetje de grootste brommer die er is, en het zwaarst.
Rijdt wel heerlijk.

Is een proefrit trouwens betaald of gratis?

Groetjes!
 
So, as i was saying.. Hey! My bike!

Dit topic is 22874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved