Niek de Wildt |
29-4-2010 21:46 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: derbiwessel
hallo
sinds mijn originele derbi senda EBE050 cillinder is vastgelopen zoek ik een nieuwe, ik heb veel gelezen over doppler en daarom wil ik die ook wel kiezen. maar past mijn originele cillinderkop op de cillinder van doppler ? of moet ik daar nog een doppler kop bij bestellen?
ik heb ook naar de DR en Airsal gekeken maar bij airsal is het gewoon slecht afgewerkt? en DR weet nie zo veel van.
alvast bedankt.
Dit bericht is gewijzigd door derbiwessel op 29-4-2010 om 21:43 uur.
Als de zuigerbolling hetzelfde is (wat ik wel denk)
Dan is het wat betreft de verbrandingsruimtewel in orde, de vraag is alleen of de squish goed uitkomt of dat je de kop of cilinder moet afdraaien/opvullen
Als je op een foto kan zien dat bij beide koppen de verbrandingsruimte op gelijke diepte beginnen (dus de squish allebei vlak liggen met de onderkant zegmaar) dan kun je ervan uitgaan dat het wel plug en play is.
|
|
|
|
ducatigpr |
29-4-2010 21:50 |
Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Als de zuigerbolling hetzelfde is (wat ik wel denk)
Dan is het wat betreft de verbrandingsruimtewel in orde, de vraag is alleen of de squish goed uitkomt of dat je de kop of cilinder moet afdraaien/opvullen
Als je op een foto kan zien dat bij beide koppen de verbrandingsruimte op gelijke diepte beginnen (dus de squish allebei vlak liggen met de onderkant zegmaar) dan kun je ervan uitgaan dat het wel plug en play is.
leuk en aardig zon verhaal, denk jij dat deze jongen weet wat een squish is?
|
|
|
|
Niek de Wildt |
29-4-2010 21:55 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ducatigpr
[...]
leuk en aardig zon verhaal, denk jij dat deze jongen weet wat een squish is?
Dat is dan zijn taak om dat uit te zoeken of niet?
Voorkauwen is echt niet nodig, want met de info die ik nu heb gegeven is het verder makkelijk zelf uit te vinden.
Zo kan hij bijv een mailtje naar die webshop sturen en vragen of de ze zuigertop hoogte kunnen opmeten en kijken of de verbrandingsruimte verzonken of vlak ligt.
Dus je hoeft me niet te vertellen hoe ik een vraag moet beantwoorden.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-4-2010 om 21:56 uur.
|
|
|
|
Mt5_grolsch |
29-4-2010 21:58 |
Posts: 2014 |
je moet ook een doppler kop hebben want je orginele kop heeft geen oring sleuven..
kheb zelf altijd bx gereden met een doppler zeer goede/snelle/slijtvaste cilinder voor weinig geld..
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
ducatigpr |
29-4-2010 22:01 |
Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Dus je hoeft me niet te vertellen hoe ik een vraag moet beantwoorden.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-4-2010 om 21:56 uur.
blijkbaar wel, dit is een beginnerforum, beetje respect hier voor, iedereen is zo begonnen
|
|
|
|
derbiwessel |
29-4-2010 22:02 |
Posts: 70 |
en is DR wat? of is doppler toch beter? want op DR kan wel de originele kop en is maar 120 euro.
|
|
|
|
kpotmake |
29-4-2010 23:12 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: derbiwessel
en is DR wat? of is doppler toch beter? want op DR kan wel de originele kop en is maar 120 euro.
120 euro is al inclusief kop, dus zou niet weten waarom je dan ori kop erop zou willen zetten
verder dat verhaal van jouw dat airsal slecht afgewerkt is.. zeker ergens op een forum of van een vriend van een oom van een vriend gehoord? verhaaltje is namelijk ergens ooit een keer door iemand verzonnen en is zich toen gaan verspreiden, sindsdien vind iedereen airsal grote troep, wat helemaal niet zo is, het is natuurlijk geen metrakit prorace ofzo, maar voor zijn prijs is het een hartstikke goede cilinder
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
-simon- |
29-4-2010 23:21 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: derbiwessel
en is DR wat? of is doppler toch beter? want op DR kan wel de originele kop en is maar 120 euro.
als je voor een DR gaat zou ik voor de 70cc gaan. top zal niet veel verschillen van airsal en doppler maar trekt over het hele toeren berijk mooi ipv alleen in de powerband. en een stuk slijtvaster.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
kpotmake |
29-4-2010 23:24 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
als je voor een DR gaat zou ik voor de 70cc gaan. top zal niet veel verschillen van airsal en doppler maar trekt over het hele toeren berijk mooi ipv alleen in de powerband. en een stuk slijtvaster.
inderdaad de 70 is al TERING sloom maar is wel een goedkoope cilinder
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
jeroenzulu |
30-4-2010 0:18 |
Posts: 354 |
als die dr sloom is zou airsal ook sloom moeten gaan dan
dr en top performance is toch het zelfde?
|
|
|
|
Niek de Wildt |
30-4-2010 0:24 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ducatigpr
[...]
blijkbaar wel, dit is een beginnerforum, beetje respect hier voor, iedereen is zo begonnen
Waaruit leid jij af dat er geen respect is? hij steld een goede vraag, en ik beantwoord die netjes, als hij na dat antwoord nog vragen heeft die hij zelf kan uitzoeken dan is het JUIST goed voor een beginner om dat te doen.
Verder hoor ik de TS dan ook niet klagen, maar alleen jou.
En dat je een beginner op het gebied van brommers of forums bent, betekend niet dat je een beginnend googlelaar bent, dat kan namelijk mijn nichtje van 8 al voldoende goed genoeg voor deze situatie.
|
|
|
|
kpotmake |
30-4-2010 12:26 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
als die dr sloom is zou airsal ook sloom moeten gaan dan
dr en top performance is toch het zelfde?
airsal en dr is echt een wereld van verschil
zon airsal is ook niet echt superspannend ofzo, maar je valt er iig niet van in slaap op je brommer zoals bij een dr
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 30-4-2010 om 12:27 uur.
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|