Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi Senda met Doppler

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61479 - Derbi Senda met Doppler
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derbiwessel 29-4-2010 21:41 Print topicpost
Posts: 70
hallo

sinds mijn originele derbi senda EBE050 cillinder is vastgelopen zoek ik een nieuwe, ik heb veel gelezen over doppler en daarom wil ik die ook wel kiezen. maar past mijn originele cillinderkop op de cillinder van doppler ? of moet ik daar nog een doppler kop bij bestellen?
ik heb ook naar de DR en Airsal gekeken maar bij airsal is het gewoon slecht afgewerkt? en DR weet nie zo veel van.
alvast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door derbiwessel op 29-4-2010 om 21:43 uur.
 

Niek de Wildt 29-4-2010 21:46 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbiwessel
hallo

sinds mijn originele derbi senda EBE050 cillinder is vastgelopen zoek ik een nieuwe, ik heb veel gelezen over doppler en daarom wil ik die ook wel kiezen. maar past mijn originele cillinderkop op de cillinder van doppler ? of moet ik daar nog een doppler kop bij bestellen?
ik heb ook naar de DR en Airsal gekeken maar bij airsal is het gewoon slecht afgewerkt? en DR weet nie zo veel van.
alvast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door derbiwessel op 29-4-2010 om 21:43 uur.


Als de zuigerbolling hetzelfde is (wat ik wel denk)
Dan is het wat betreft de verbrandingsruimtewel in orde, de vraag is alleen of de squish goed uitkomt of dat je de kop of cilinder moet afdraaien/opvullen

Als je op een foto kan zien dat bij beide koppen de verbrandingsruimte op gelijke diepte beginnen (dus de squish allebei vlak liggen met de onderkant zegmaar) dan kun je ervan uitgaan dat het wel plug en play is.
 
ducatigpr 29-4-2010 21:50 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Als de zuigerbolling hetzelfde is (wat ik wel denk)
Dan is het wat betreft de verbrandingsruimtewel in orde, de vraag is alleen of de squish goed uitkomt of dat je de kop of cilinder moet afdraaien/opvullen

Als je op een foto kan zien dat bij beide koppen de verbrandingsruimte op gelijke diepte beginnen (dus de squish allebei vlak liggen met de onderkant zegmaar) dan kun je ervan uitgaan dat het wel plug en play is.


leuk en aardig zon verhaal, denk jij dat deze jongen weet wat een squish is?
 
Niek de Wildt 29-4-2010 21:55 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ducatigpr
[...]


leuk en aardig zon verhaal, denk jij dat deze jongen weet wat een squish is?


Dat is dan zijn taak om dat uit te zoeken of niet?
Voorkauwen is echt niet nodig, want met de info die ik nu heb gegeven is het verder makkelijk zelf uit te vinden.
Zo kan hij bijv een mailtje naar die webshop sturen en vragen of de ze zuigertop hoogte kunnen opmeten en kijken of de verbrandingsruimte verzonken of vlak ligt.
Dus je hoeft me niet te vertellen hoe ik een vraag moet beantwoorden.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-4-2010 om 21:56 uur.
 
Mt5_grolsch 29-4-2010 21:58 Print reply

Posts: 2014
je moet ook een doppler kop hebben want je orginele kop heeft geen oring sleuven..

kheb zelf altijd bx gereden met een doppler zeer goede/snelle/slijtvaste cilinder voor weinig geld..


 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
ducatigpr 29-4-2010 22:01 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Dus je hoeft me niet te vertellen hoe ik een vraag moet beantwoorden.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-4-2010 om 21:56 uur.


blijkbaar wel, dit is een beginnerforum, beetje respect hier voor, iedereen is zo begonnen
 
derbiwessel 29-4-2010 22:02 Print reply
Posts: 70
en is DR wat? of is doppler toch beter? want op DR kan wel de originele kop en is maar 120 euro.
 
kpotmake 29-4-2010 23:12 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbiwessel
en is DR wat? of is doppler toch beter? want op DR kan wel de originele kop en is maar 120 euro.

120 euro is al inclusief kop, dus zou niet weten waarom je dan ori kop erop zou willen zetten

verder dat verhaal van jouw dat airsal slecht afgewerkt is.. zeker ergens op een forum of van een vriend van een oom van een vriend gehoord? verhaaltje is namelijk ergens ooit een keer door iemand verzonnen en is zich toen gaan verspreiden, sindsdien vind iedereen airsal grote troep, wat helemaal niet zo is, het is natuurlijk geen metrakit prorace ofzo, maar voor zijn prijs is het een hartstikke goede cilinder
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
-simon- 29-4-2010 23:21 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbiwessel
en is DR wat? of is doppler toch beter? want op DR kan wel de originele kop en is maar 120 euro.


als je voor een DR gaat zou ik voor de 70cc gaan. top zal niet veel verschillen van airsal en doppler maar trekt over het hele toeren berijk mooi ipv alleen in de powerband. en een stuk slijtvaster.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kpotmake 29-4-2010 23:24 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


als je voor een DR gaat zou ik voor de 70cc gaan. top zal niet veel verschillen van airsal en doppler maar trekt over het hele toeren berijk mooi ipv alleen in de powerband. en een stuk slijtvaster.

inderdaad de 70 is al TERING sloom maar is wel een goedkoope cilinder
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
jeroenzulu 30-4-2010 0:18 Print reply
Posts: 354
als die dr sloom is zou airsal ook sloom moeten gaan dan
dr en top performance is toch het zelfde?
 
Niek de Wildt 30-4-2010 0:24 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ducatigpr
[...]


blijkbaar wel, dit is een beginnerforum, beetje respect hier voor, iedereen is zo begonnen


Waaruit leid jij af dat er geen respect is? hij steld een goede vraag, en ik beantwoord die netjes, als hij na dat antwoord nog vragen heeft die hij zelf kan uitzoeken dan is het JUIST goed voor een beginner om dat te doen.
Verder hoor ik de TS dan ook niet klagen, maar alleen jou.
En dat je een beginner op het gebied van brommers of forums bent, betekend niet dat je een beginnend googlelaar bent, dat kan namelijk mijn nichtje van 8 al voldoende goed genoeg voor deze situatie.
 
kpotmake 30-4-2010 12:26 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
als die dr sloom is zou airsal ook sloom moeten gaan dan
dr en top performance is toch het zelfde?

airsal en dr is echt een wereld van verschil

zon airsal is ook niet echt superspannend ofzo, maar je valt er iig niet van in slaap op je brommer zoals bij een dr

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 30-4-2010 om 12:27 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 2314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved