Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cittatje meer pep geven

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61470 - Cittatje meer pep geven
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SleutelJaNtjuh 29-4-2010 0:17 Print topicpost

Posts: 235
Hee lui,

Ik ben in t bezit van een snor cittatje. Liep altijd goed, begint nu lastig te doen. Dus dacht, ik kijk even naar het zuigertje/cilinder..tja toch een stel handtekeningen van moeder natuur erin.

Nu wil ik hem toch wat meer pep onderin gunne..wat zouden jullie me aanbevelen? Er zit al een 13/13 carb onder en nja het cilindertje is aan vervanging toe,,wat zal ik dan pakken? 50snel en welk merk, of toch wel 65cc?

Ook welke uitlaat kun je het beste eronder knopen voor koppel en geen topsnelheid?

Hoor graag van jullie ervaringen, groetjes Dave
 

robert 29-4-2010 8:06 Print reply

Posts: 900
met een snelle 50 of 65 ga je ook in km/u omhoog, ik weet niet of dat is wat je wil?
Een 65 geeft uiteraard meer trekkracht dan een 50 onderin.

Je zou de originele cilinder kunnen laten honen, de uitlaatpoort (laten) verbreden voor wat meer koppel, en dan een nieuwe zuiger erbij.

Ik weet niet of ze te krijgen zijn, maar een hoge druk kop doet ook altijd iets, desnoods de kop laten vlakken.

Snel uitlaatje eronder? Ik weet niet wat je nu precies hebt, voor de stilte zou je een brommer uitlaatje kunnen nemen (dus geen snor) of zon vervang van sito / tecno.

boeit je de herrie niet, dan neem je expansie uitlaatje.

Ook al gedacht aan een andere (race) koppeling, desnoord wat andere poelies om hem harder te laten trekken?

Die 13/13 heeft alleen zit als je de inlaat ook met een 13mm boor doorboort!

JE kan ook nog de krukas aan laten passen, zodat je een langere inlaatslag krijgt....

Je kan alle kanten op dus, ik zou beginnen met de 13mm boor, hoge druk kop, nieuwe zuiger en hoon beurtje, en een dikkere uitlaat dan origineel.
Daarna eventueel prutsen met de koppeling en poelies.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Piaggigolo 29-4-2010 10:01 Print reply

Posts: 300
Opvoeren voor beginners:

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=274

Boren/vijlen/reviseren:

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=188

Inlaat uitvijlen:

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=195

En NOG een how-to voor tjoenen en carters aanpassen aan je cilinder:

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=187


Succes.
 

Dit topic is 894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved