ChielTZR |
27-4-2010 22:27 |
Posts: 6016 |
Hoe ontlucht je?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
geersdijkhier |
27-4-2010 22:29 |
Posts: 22 |
Zoals in de FAQ geschreven staat: reservois vullen, remhendel ingeknepen houden, nippel los draaien, nippel vastdraaien, paar ker remmen. en dat herhalen.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
27-4-2010 22:30 |
Posts: 10029 |
komt er dan ook een mooie straal vloeistof uit?
|
|
|
|
geersdijkhier |
27-4-2010 22:32 |
Posts: 22 |
Ja, wel een beetje ja.
|
|
|
|
steef ts70xk |
27-4-2010 22:33 |
Posts: 3244 |
vul eerst je resevoir is deksel op en ontluchtings nippel open als daar steeds sneller druppels uitkomt dicht doen, dan heb je als goed is al wat druk en dan steeds op druk houde en dn nippel open en dicht tot alles eruit is..
|
|
|
|
ChielTZR |
27-4-2010 22:33 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geersdijkhier
Ja, wel een beetje ja.
ook lucht(belletjes)?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
geersdijkhier |
27-4-2010 22:35 |
Posts: 22 |
Ja er kwamen wel een paar luchtbelletjes uit.
Ik zal het morgen proberen.
Ik heb nu het deksel op het potje gedaan, en een tai-rep om mijn remhendel gedaan.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
27-4-2010 22:36 |
Posts: 10029 |
klinkt niet echt overtuigend
er moet gewoon een mooie straal uitkomen
dan is die goed ontlucht, daarna nippel dicht draaien en een tijdje blijven pompen.
|
|
|
|
geersdijkhier |
27-4-2010 22:36 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
vul eerst je resevoir is deksel op en ontluchtings nippel open als daar steeds sneller druppels uitkomt dicht doen, dan heb je als goed is al wat druk en dan steeds op druk houde en dn nippel open en dicht tot alles eruit is..
Maar in principe zou die deksel toch niks uit moeten maken, als je leest hoe het op verschillende forums staat?
|
|
|
|
ChielTZR |
27-4-2010 22:37 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geersdijkhier
[...]
Maar in principe zou die deksel toch niks uit moeten maken, als je leest hoe het op verschillende forums staat?
zonder deksel stroomt er boven een straaltje uit?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
steef ts70xk |
27-4-2010 22:38 |
Posts: 3244 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geersdijkhier
[...]
Maar in principe zou die deksel toch niks uit moeten maken, als je leest hoe het op verschillende forums staat?
jawel potje ope en nippel open stroomt het sneller erdoor potje dicht krijg je echt alleen maar druppels.
|
|
|
|
geersdijkhier |
27-4-2010 22:38 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
klinkt niet echt overtuigend
er moet gewoon een mooie straal uitkomen
dan is die goed ontlucht, daarna nippel dicht draaien en een tijdje blijven pompen.
Ok dus morgen gewoon stug doorgaan :P.
Ik wist ook niet of het wel of niet goed was, alleen ik ben al een uur bezig geweest en voelde nog amper druk dus ik dacht is ff vragen of het wel goed zit. Marr in de FAQ staat ook dat pas als de luchtbelletjes weg zijn, dat je dan pas druk begint te voelen.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-4-2010 22:39 |
Posts: 9841 |
laatst ook met mn motor gehad... als het goed is heeft de klauw wel de nippel op zn hoogste punt, maar je hele remleiding zit nog vol met lucht.
Dat komt er wel uit aan de bovenkant, en dat gaat het snelst door gewoon met een sleuteltje van onder naar boven tegen de remleiding aan te tikken.
Als je dan heel voorzichtig je hendel inknijpt zie je precies wanneer de luchtbelletjes daar verschijnen (is maar heel klein beetje inknijpen).
Meer inknijpen is overigens geen probleem, maar volgens mij sluit je de boel dan weer af van het reservoir dus komt de lucht er niet heel lekker uit.
Beetje met je remhendel spelen dus en dat tikken tegen de leiding herhalen.
Bij mij kwam er telkens gewoon vloeistof uit mn ontluchtingsnippel, maar geen druk... omdat die lucht gewoon lekker bleef zitten waar het zit.
|
|
Too cool for school! |
|
rik hulkenberg |
27-4-2010 22:39 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]
jawel potje ope en nippel open stroomt het sneller erdoor potje dicht krijg je echt alleen maar druppels.
ja en als je een rubberen membraam erboven hebt(zoals een honda mb) word die ook meegetrokken
|
|
|
|
geersdijkhier |
27-4-2010 22:40 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
laatst ook met mn motor gehad... als het goed is heeft de klauw wel de nippel op zn hoogste punt, maar je hele remleiding zit nog vol met lucht.
Dat komt er wel uit aan de bovenkant, en dat gaat het snelst door gewoon met een sleuteltje van onder naar boven tegen de remleiding aan te tikken.
Als je dan heel voorzichtig je hendel inknijpt zie je precies wanneer de luchtbelletjes daar verschijnen (is maar heel klein beetje inknijpen).
Meer inknijpen is overigens geen probleem, maar volgens mij sluit je de boel dan weer af van het reservoir dus komt de lucht er niet heel lekker uit.
Beetje met je remhendel spelen dus en dat tikken tegen de leiding herhalen.
Bij mij kwam er telkens gewoon vloeistof uit mn ontluchtingsnippel, maar geen druk... omdat die lucht gewoon lekker bleef zitten waar het zit.
Ok dankje, ik zal het morgen proberen.
|
|
|
|