Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - remblokjes slijt niet gelijkmatig

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1137 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61455 - remblokjes slijt niet gelijkmatig
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenzulu 27-4-2010 21:52 Print topicpost
Posts: 354
ik heb pas geleden mijn remblokjes vervangen gelijk die zuigertjes eruit geperst en schoongemaakt maar nu maakte hij een tering geluid
dus ik kijken is het ene remblokje nog zo goed als nieuw en de ander is helemaal weg gesleten hoe kan ik dat maken
en niet remblokjes om wisselen maar gewoon dat ie gelijk matig slijt
 

Suzuki-SLK Rijder 27-4-2010 21:56 Print reply

Posts: 3167
Zuiger controleren, even alle beweegbare delen controleren op roest en dergelijke en ze goed bewegend maken.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
De Schout 27-4-2010 21:56 Print reply
Posts: 5327
zorgen dat de pennen waar de klauw over schuift goed schoon zijn en in het vet staan zodat de klauw soepel heen en weer kan bewegen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
MarTijn tzr 27-4-2010 21:57 Print reply

Posts: 6970
de glijvlakken op het blokje goed schoonmaken... staalborstel of schuurpapier. daarna kopervet op de glijvlakken smeren. en zorgen dat je zuiger soepel gaat
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
ChielTZR 27-4-2010 21:59 Print reply

Posts: 6016
niet iets van centreren? of maakt dat niet uit?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
steef ts70xk 27-4-2010 22:00 Print reply

Posts: 3244
juist geen kopervet die troep trekt juist vuil aan en verdwijnt na een tijd toch.. en blijft alleen die troep over waardoor ze dus vast gaan staan..
 
MarTijn tzr 27-4-2010 22:01 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
niet iets van centreren? of maakt dat niet uit?


ja maar als je de zuiger helemaal terugdrukt met een grote tang gaat dat vanzelf.
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
ChielTZR 27-4-2010 22:02 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
juist geen kopervet die troep trekt juist vuil aan en verdwijnt na een tijd toch.. en blijft alleen die troep over waardoor ze dus vast gaan staan..


vast gaan staan doordat de zuigers vastzitten aan de blokjes?
gewoon de blokjes insmeren met kopervet. Anders gaan ze piepen en dat is kut.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
MarTijn tzr 27-4-2010 22:04 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
juist geen kopervet die troep trekt juist vuil aan en verdwijnt na een tijd toch.. en blijft alleen die troep over waardoor ze dus vast gaan staan..


dan doe je ceramic grease. dat houd het langer uit maar. na zoveel tijd moet je het "eigenlijk" toch wel los halen. wat de meesten niet doen. kopervet voldoet wel
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
steef ts70xk 27-4-2010 22:06 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


vast gaan staan doordat de zuigers vastzitten aan de blokjes?
gewoon de blokjes insmeren met kopervet. Anders gaan ze piepen en dat is kut.

hij heb over glij vlakke van de blokke.. dus neem aan daar waar de heen en weer kunnen gaan zoals dat bij auto zegma..
 
b0nes 27-4-2010 22:15 Print reply

Posts: 2058
alijd tussen bewegende delen beetje kopervet, of ander remmen vet.

niet zoveel dat trek juist alleen maar vuil aan, je kan de kantjes nog schuin vijlen tegen het piepen en alles goed schoonmaken zodat het makkelijk beweegd.

geen hangende zuigertjes ?
 
jeroenzulu 27-4-2010 22:17 Print reply
Posts: 354
kdenk zelf dat het iets met zuigers is wat niet snor zit kopervet gebruiken we ook bij vrachtwagens dus dus kan wel en de klauw zelf glijd nergens over tis geen auto:P maar vorige keer had ik ze echt heel goed schoongemaakt dus daarom vind ik het vaag ik zal donderdag is kijken
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-4-2010 22:42 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
kdenk zelf dat het iets met zuigers is wat niet snor zit kopervet gebruiken we ook bij vrachtwagens dus dus kan wel en de klauw zelf glijd nergens over tis geen auto:P maar vorige keer had ik ze echt heel goed schoongemaakt dus daarom vind ik het vaag ik zal donderdag is kijken


als de klauw niet kan glijden is het dus een 2-zuigerklauw (op zn minst ).
Dat betekent simpelweg dat de zuiger waarbij het blokje het meest versleten was minder goed terugkomt. Daar zit dus je probleem.

Hoeft geen vet aan te pas te komen want het zit gewoon in je zuiger/dichtringen in je klauw. Daar hoort geen vet op, dus daar doe je geen vet op. Hooguit vet op de pennetjes, achterkant van je remblokken, maar dat gaat niet helpen tegen dit probleem.

Centreren hoeft ook niet, want zodra de ene zuiger meer druk krijgt omdat zijn blokje tegen de schijf aankomt, krijgt de andere zuiger ook automatisch meer druk en zal die meer verplaatsen. Wet van pascal zegt dat druk zich gelijk zal verdelen.

 
Too cool for school!
jeroenzulu 27-4-2010 22:50 Print reply
Posts: 354
ik zal er donderdag is naar kijken hopelijk is het niet te veel werk want ik wil ook nog cilinder, koppeling en band vervangen en nog wat kleine dingetjes
 
rik hulkenberg 27-4-2010 22:53 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


als de klauw niet kan glijden is het dus een 2-zuigerklauw (op zn minst ).
Dat betekent simpelweg dat de zuiger waarbij het blokje het meest versleten was minder goed terugkomt. Daar zit dus je probleem.

Hoeft geen vet aan te pas te komen want het zit gewoon in je zuiger/dichtringen in je klauw. Daar hoort geen vet op, dus daar doe je geen vet op. Hooguit vet op de pennetjes, achterkant van je remblokken, maar dat gaat niet helpen tegen dit probleem.

Centreren hoeft ook niet, want zodra de ene zuiger meer druk krijgt omdat zijn blokje tegen de schijf aankomt, krijgt de andere zuiger ook automatisch meer druk en zal die meer verplaatsen. Wet van pascal zegt dat druk zich gelijk zal verdelen.


toch als je het mooiste wil laten remmen/lopen
draai je de remklauw bouten los rem inknijpen vasthouden dan weer de bouten aandraaien
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-4-2010 22:56 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

toch als je het mooiste wil laten remmen/lopen
draai je de remklauw bouten los rem inknijpen vasthouden dan weer de bouten aandraaien


verklaar je nader.. want dat is hetzelfde als één keer je rem inknijpen.

 
Too cool for school!

Dit topic is 4045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved