Suzuki-SLK Rijder |
27-4-2010 21:56 |
Posts: 3167 |
Zuiger controleren, even alle beweegbare delen controleren op roest en dergelijke en ze goed bewegend maken.
|
|
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. |
|
De Schout |
27-4-2010 21:56 |
Posts: 5327 |
zorgen dat de pennen waar de klauw over schuift goed schoon zijn en in het vet staan zodat de klauw soepel heen en weer kan bewegen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
MarTijn tzr |
27-4-2010 21:57 |
Posts: 6970 |
de glijvlakken op het blokje goed schoonmaken... staalborstel of schuurpapier. daarna kopervet op de glijvlakken smeren. en zorgen dat je zuiger soepel gaat
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
ChielTZR |
27-4-2010 21:59 |
Posts: 6016 |
niet iets van centreren? of maakt dat niet uit?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
steef ts70xk |
27-4-2010 22:00 |
Posts: 3244 |
juist geen kopervet die troep trekt juist vuil aan en verdwijnt na een tijd toch.. en blijft alleen die troep over waardoor ze dus vast gaan staan..
|
|
|
|
MarTijn tzr |
27-4-2010 22:01 |
Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
niet iets van centreren? of maakt dat niet uit?
ja maar als je de zuiger helemaal terugdrukt met een grote tang gaat dat vanzelf.
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
ChielTZR |
27-4-2010 22:02 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
juist geen kopervet die troep trekt juist vuil aan en verdwijnt na een tijd toch.. en blijft alleen die troep over waardoor ze dus vast gaan staan..
vast gaan staan doordat de zuigers vastzitten aan de blokjes?
gewoon de blokjes insmeren met kopervet. Anders gaan ze piepen en dat is kut.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
MarTijn tzr |
27-4-2010 22:04 |
Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
juist geen kopervet die troep trekt juist vuil aan en verdwijnt na een tijd toch.. en blijft alleen die troep over waardoor ze dus vast gaan staan..
dan doe je ceramic grease. dat houd het langer uit maar. na zoveel tijd moet je het "eigenlijk" toch wel los halen. wat de meesten niet doen. kopervet voldoet wel
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
steef ts70xk |
27-4-2010 22:06 |
Posts: 3244 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
vast gaan staan doordat de zuigers vastzitten aan de blokjes?
gewoon de blokjes insmeren met kopervet. Anders gaan ze piepen en dat is kut.
hij heb over glij vlakke van de blokke.. dus neem aan daar waar de heen en weer kunnen gaan zoals dat bij auto zegma..
|
|
|
|
b0nes |
27-4-2010 22:15 |
Posts: 2058 |
alijd tussen bewegende delen beetje kopervet, of ander remmen vet.
niet zoveel dat trek juist alleen maar vuil aan, je kan de kantjes nog schuin vijlen tegen het piepen en alles goed schoonmaken zodat het makkelijk beweegd.
geen hangende zuigertjes ?
|
|
|
|
jeroenzulu |
27-4-2010 22:17 |
Posts: 354 |
kdenk zelf dat het iets met zuigers is wat niet snor zit kopervet gebruiken we ook bij vrachtwagens dus dus kan wel en de klauw zelf glijd nergens over tis geen auto:P maar vorige keer had ik ze echt heel goed schoongemaakt dus daarom vind ik het vaag ik zal donderdag is kijken
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-4-2010 22:42 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
kdenk zelf dat het iets met zuigers is wat niet snor zit kopervet gebruiken we ook bij vrachtwagens dus dus kan wel en de klauw zelf glijd nergens over tis geen auto:P maar vorige keer had ik ze echt heel goed schoongemaakt dus daarom vind ik het vaag ik zal donderdag is kijken
als de klauw niet kan glijden is het dus een 2-zuigerklauw (op zn minst ).
Dat betekent simpelweg dat de zuiger waarbij het blokje het meest versleten was minder goed terugkomt. Daar zit dus je probleem.
Hoeft geen vet aan te pas te komen want het zit gewoon in je zuiger/dichtringen in je klauw. Daar hoort geen vet op, dus daar doe je geen vet op. Hooguit vet op de pennetjes, achterkant van je remblokken, maar dat gaat niet helpen tegen dit probleem.
Centreren hoeft ook niet, want zodra de ene zuiger meer druk krijgt omdat zijn blokje tegen de schijf aankomt, krijgt de andere zuiger ook automatisch meer druk en zal die meer verplaatsen. Wet van pascal zegt dat druk zich gelijk zal verdelen.
|
|
Too cool for school! |
|
jeroenzulu |
27-4-2010 22:50 |
Posts: 354 |
ik zal er donderdag is naar kijken hopelijk is het niet te veel werk want ik wil ook nog cilinder, koppeling en band vervangen en nog wat kleine dingetjes
|
|
|
|
rik hulkenberg |
27-4-2010 22:53 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
als de klauw niet kan glijden is het dus een 2-zuigerklauw (op zn minst ).
Dat betekent simpelweg dat de zuiger waarbij het blokje het meest versleten was minder goed terugkomt. Daar zit dus je probleem.
Hoeft geen vet aan te pas te komen want het zit gewoon in je zuiger/dichtringen in je klauw. Daar hoort geen vet op, dus daar doe je geen vet op. Hooguit vet op de pennetjes, achterkant van je remblokken, maar dat gaat niet helpen tegen dit probleem.
Centreren hoeft ook niet, want zodra de ene zuiger meer druk krijgt omdat zijn blokje tegen de schijf aankomt, krijgt de andere zuiger ook automatisch meer druk en zal die meer verplaatsen. Wet van pascal zegt dat druk zich gelijk zal verdelen.
toch als je het mooiste wil laten remmen/lopen
draai je de remklauw bouten los rem inknijpen vasthouden dan weer de bouten aandraaien
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-4-2010 22:56 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
toch als je het mooiste wil laten remmen/lopen
draai je de remklauw bouten los rem inknijpen vasthouden dan weer de bouten aandraaien
verklaar je nader.. want dat is hetzelfde als één keer je rem inknijpen.
|
|
Too cool for school! |
|