Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 804 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61441 - Puch probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2482 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

QingBai 26-4-2010 19:35 Print topicpost

Posts: 523
Beste mensen,

Ik heb een Puch die het niet meer doet zoals het hoort. Het is een Puch Maxi met een omgelasde uitlaat. Hij is verder gewoon origineel qua cc en carb. Het voortand wiel heb ik vervangen naar 15. In deze stand heb ik twee jaar rond gereden. Met soms problemen.

Nu heb ik hem na de winter weer uit de schuur gehaald en er laatst weer wat op gereden. (Want hij staat te koop) Het eerste probleem is het starten. : hij heeft 0,001 compressie. Hij stribbelt niet tegen waardoor ik echt heel erg lang moet lopen totdat hij een geluidje geeft en dan nog eens heel erg lang tot dat geluid je overslaat in een draaiende motor. Hij gaat gelukkig wel aan.

Ook Is het zo dat als ik rijd dat de ketting er soms afschiet. (als ik rond de 40 rijd dan) Ook ging hij vroeger echt 50-60 maar nu nog maar 40 of zo.

Het grootste probleem is het optrekken. Hij trekt echt voor geen ene meter. Als ik er op zit heeft hij een straat nodig om harder te gaan dan loop/ren snelheid. Ook kom ik een helling nooit op zonder harde aanloop. Ik heb hem op z'n standaard gezet zodat het achterwiel omhoog hangt en even gas gegeven. Hieruit blijkt dat hij gewoon soms even helemaal niet draait!

Ik zat te denken aan de aandrijving maar het leek me slimmer het eerst op BF te posten en jullie hulp te vragen.
 
Jagermeester

Malossi DT50MX 26-4-2010 19:56 Print reply
Posts: 46
misschien een versleten koppeling???
 
kiek um goan!!! een 70cc moet toch wel harder gaan???
peter1 27-4-2010 17:48 Print reply
Posts: 72
dat ie geen compressie heeft wil het ook wel kloppen dat hij niet wil optrekken en zijn top halen.
Dus ik zou eerst maar eens de cilinder eraf halen en alle pakkings vervangen + de zuigerveren.
 
====HONDA==== (MT/ MCX)
puchmaxisuper 27-4-2010 17:58 Print reply

Posts: 172
indd! alle pakkingen en zuigerveren vervang, zoals peter1 al zegt. Ik heb zelf al meerdere malen problemen met compressie gehad op die manier en dan vertoont hij ook vergelijkbare problemen, slecht starten, soms even niet lopen, en kracht neemt enorm af
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
Robin 1993 27-4-2010 18:29 Print reply

Posts: 1234
Ik zou maar eens kijken of er nog blokolie inzit ik heb dit ook gehad, maar bij mij was dus ALLE blokolie eruit gelopen en heb ik er 1 jaar mee rondgereden en trok ook voor geen klote op. Dus blokolie in gedaan, maarja omdat de koppeling zo versleten was draaide die door in de olie Toen blok uit elkaar gehaald maar je wilde niet weten hoe die koppeling eruit zag een nieuwe koppeling erin en bij mij trok die weer als een beest. (Tenminste wat voor een puch maxi optrekken is ) Dus dat effe nakijken en indd je zuiger en zuigerveren dan denk ik dat hij al veel beter rijd.
 
!!2 takt!!
Pixl 27-4-2010 18:33 Print reply

Posts: 3125
ik zou niet alleen je zuigerveren maar ook even je zuiger nakijken en opmeten
 
So fuckin' what!?
antonhonda 27-4-2010 19:47 Print reply

Posts: 3616
nieuwe zuigerveren (en kijken of zuiger niet op is)
nieuwe bougie (kan ook geen kwaad)
en je punten is kijken of die nog wel goed open gaan
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
QingBai 27-4-2010 19:54 Print reply

Posts: 523
Oké. Bougie heb ik laatst nog vervangen, lijkt me dus niet nodig. Ik ga de pakkingen en zuiger en zuigerveren nakijken/vervangen. Maar de ketting dan? Ligt dat ook daar aan? (Dat zou me niets verbazen hoor)
 
Jagermeester
der Chef 27-4-2010 20:00 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
Oké. Bougie heb ik laatst nog vervangen, lijkt me dus niet nodig. Ik ga de pakkingen en zuiger en zuigerveren nakijken/vervangen. Maar de ketting dan? Ligt dat ook daar aan? (Dat zou me niets verbazen hoor)

Die moet je wss ff spannen.
 
QingBai 27-4-2010 21:27 Print reply

Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Die moet je wss ff spannen.


Staat strak hoor. Ik vervang/bekijk eerst wel even die andere dingen.

Vergat ik jullie bijna te bedanken.
BEDANKT JONGENS! =D

Dit bericht is gewijzigd door QingBai op 27-4-2010 om 21:28 uur.
 
Jagermeester
antonhonda 27-4-2010 21:29 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
[...]


Staat strak hoor. Ik vervang/bekijk eerst wel even die andere dingen.

Vergat ik jullie bijna te bedanken.
BEDANKT JONGENS! =D

Dit bericht is gewijzigd door QingBai op 27-4-2010 om 21:28 uur.


staat je wiel wel goed ? (ketting moet rechtliggen !)
en anders zijn je tandwielen versleten ?
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
hk bergharen 5-5-2010 14:44 Print reply
Posts: 174
Het probleem al gevonden?? Ik denk persoonlijk ook dat het de zuigerveertjes zijn of de koppeling. Is te hopen dat het de zuigerveertjes zijn....
 

Dit topic is 2482 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved