Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50 snel met ori zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6144 - 50 snel met ori zuiger
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chriss 8-11-02?18:02 Print topicpost
Posts: 1859
Loop een 50 snel slechter met een ori zuiger?

kheb nl alleen een cil gekauft en daar zat geen zuiger bij, de ori past wel goed enzo, zijn dezelfde maten
 

MBBBBBB 8-11-02?18:29 Print reply
Posts: 2340
Voor wat voor brommer is ie?

Hangt af van het merk, imitatie heeft soms zelfs een mindere zuiger dan origineel ( NSR iig wel ) en als je euro hebt ofzo, lijkt me dat die fet brute zuigertjes ervoor hebbe, hangt ook van je wand af, als die nicasil is ofzo cker niet de originele in doen!

Maar met imitatie kan het wel jah, wel op letten dat de zuiger niet geschadigd is
 
chriss 8-11-02?19:04 Print reply
Posts: 1859
puch, hoe kan k zien of ie nikacil is? en als mn ori zuiger nou nicasil is?


en waar kan k zien wat voor merk volges mij staat er niets op de koelvinnen en ook niet aan de onder/ bovenkant

[This message is edited by puch chris on 8-11-02 19:05]
 
chriss 8-11-02?19:46 Print reply
Posts: 1859
k denk dat et een eurokit is ----> giet
 
NSR JunK 8-11-02?19:50 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB

Voor wat voor brommer is ie?

Hangt af van het merk, imitatie heeft soms zelfs een mindere zuiger dan origineel ( NSR iig wel ) en als je euro hebt ofzo, lijkt me dat die fet brute zuigertjes ervoor hebbe, hangt ook van je wand af, als die nicasil is ofzo cker niet de originele in doen!

Maar met imitatie kan het wel jah, wel op letten dat de zuiger niet geschadigd is


als je doelt op die eurocilindro voor NSR, dat is echt een diep triest zuigertje! zolang je dr een mindere uitlaat ophebt gaat alles goed maar als je dr een MK opzet dat neemt die zuiger gewoon ontslag..
 
Saknet 8-11-02?20:07 Print reply

Posts: 10355
zuigers nemen niet zomaar ontslag dan krijgen ze te weinig betaald
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
chriss 8-11-02?20:24 Print reply
Posts: 1859
en xit te denken om die 50schnell ook nog wat aan de poorten te gaan vijlen..... krijg ik dan meer kracht onderin of gaat ie harder, is dit nodig of gaat ie alleen maar kutter lopen?

maja eerst zo maar es proberen wat ie doet

wat voor snelheid kan k ongeveer verwachten met ori 12 mm carb, goed afgesteld blok en proma grand prix pijp (uitgekoold)
 
MBBBBBB 8-11-02?20:34 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: puch chris

en xit te denken om die 50schnell ook nog wat aan de poorten te gaan vijlen..... krijg ik dan meer kracht onderin of gaat ie harder, is dit nodig of gaat ie alleen maar kutter lopen?

maja eerst zo maar es proberen wat ie doet

wat voor snelheid kan k ongeveer verwachten met ori 12 mm carb, goed afgesteld blok en proma grand prix pijp (uitgekoold)


Dat hangt er van af hoe je vijlt
Je uitlaat breder is meer kracht, hoger is meer toeren... Spoelpoorten weet ik nie....
Zou eerst maar eens wat gaan kijken hoe je dat doet, want je weet geeneens waar je aan begint zo :n :a

Geen verstand van Puch, maar lijkt me dat dat ckr niet boven de 65 uitkomt.

Quote:
Originally posted by: NSR JunK

als je doelt op die eurocilindro voor NSR, dat is echt een diep triest zuigertje! zolang je dr een mindere uitlaat ophebt gaat alles goed maar als je dr een MK opzet dat neemt die zuiger gewoon ontslag..


Nooit Eurocilindro gehad, maar ik bedoel die zuiger is geschikt voor die wand, als je een andere voor gietijzer erin gooit is ie zoiezo naar de filestijnen, dat bedoel ik, snappie!

En lijkt me dat je dus iets verkeerd gedaan heb ( sproeier te klein ofzo ) want dat is heus niet zomaar hoor!
 
LE-Man 8-11-02?20:35 Print reply
Posts: 500
Quote:
Originally posted by: puch chris

en xit te denken om die 50schnell ook nog wat aan de poorten te gaan vijlen..... krijg ik dan meer kracht onderin of gaat ie harder, is dit nodig of gaat ie alleen maar kutter lopen?

maja eerst zo maar es proberen wat ie doet

wat voor snelheid kan k ongeveer verwachten met ori 12 mm carb, goed afgesteld blok en proma grand prix pijp (uitgekoold)


wat voor'n brommer is het?? met 50cc snel krijg je nooit veel kracht onderin, wil je dat hebben moet je 70cc hebben. maar als je toch wil gaan tunen krijg je veel meer kracht BOVENIN dus je kan lekker lang doortrekken! ik heb zelf een 70cc zeta met 12mm(20mm eerst maare heb een boete van 158 euro :p )op me Honda MB zitten, met dit rijd hij zo'n 75 a 80 km/h dus das redelijk. een 50cc haald 75 km/h zoiets :n
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
chriss 8-11-02?20:39 Print reply
Posts: 1859
op http://puchmaxi.dsv.nl staat dit :

[URL[t]]http://puchmaxi.dsv.nl/cilindertuning.html[/t]puchmaxi.dsv.nl[/URL]

denk je niet dat ie boven 65 komt??

(sterke) verhalen van vorige 2 gebruikers (allebei maten van me) zeiden dat ie met ori cil al de 65 haald :n (maja scooterrijders he )

[This message is edited by puch chris on 8-11-02 20:41]
 
LE-Man 8-11-02?20:42 Print reply
Posts: 500
ja, idd... zij overdrijven altijd een beetje maar goed... een puch is niet echt mijn gebied. maar ik denk niet dat ie dan harder rijd dan 70km/h :a
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
chriss 8-11-02?20:54 Print reply
Posts: 1859
:a puch is kut
 
LE-Man 8-11-02?20:57 Print reply
Posts: 500
Quote:
Originally posted by: puch chris

:a puch is kut


het is dat je het zelf zegt. hoef ik het niet meer te zeggen!
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
chriss 8-11-02?21:03 Print reply
Posts: 1859
maar wel lekker simpel

enneuh ik verdien er meestal ook wel wat mee
 
chriss 8-11-02?22:16 Print reply
Posts: 1859
op et puch forum ligge ze te lullen over 80 :p
 
MB50TUNED 9-11-02?17:07 Print reply
Posts: 1054
Hmmmmz, dat stukje is van Jarno, die gast heeft niets berkent ofzo. (ik heb een paar jaar terug ook regelmatigmet hem gemailt). Maar DENK ff na. Er staat een plaatje bij waar wordt aangeraden om ze naar voren te richten icm met een boostpoort tegenover uitlaatpoort. Alleen beschikt je cilinder daar niet over Maar hij richt ze naar voren omdat hij denkt meer dan 13000 rpm te draaien . En ik denk dat je ze beter niet kan richten naar voren. Met open spoelpoorten kan je beter een extra pakking monteren voor een langere timing/meer oppervlak. Verder denk ik je BETER niet aan je spoelpoorten kan komen je verneukt zo je cilinder.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 1072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved