Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - polini ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 940 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61437 - polini ontsteking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koen007 26-4-2010 17:15 Print topicpost

Posts: 414
Hallo,

Ik heb vandaag mijn polini ontsteking op mijn brommer gemonteerd,
Volgens de handleiding van de ontsteking moest de voorontsteking op 1,7mm staan dus heb ik dit ook gedaan
Hij starte gewoon direct in een keer,
De gas reactie is zeer goed vergeleken met de originelen ontsteking,
maar tijdens het rijden had ik het idee dat hij stukje minder hard optrok als me originelen ontsteking,
waar zou dit aan kunnen liggen?
Als ik heel laag in de toeren rijd begint hij heel licht te stoteren,
maar dat is weer heel snel weg

Hier is een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=qwxk46WWom8



Dit bericht is gewijzigd door koen007 op 26-4-2010 om 17:17 uur.
 

Royal Club 26-4-2010 17:28 Print reply

Posts: 60390
was het geen 17graden?

en anders denk ik gewoon een afstelkwestie

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 26-4-2010 om 17:28 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
koen007 26-4-2010 17:43 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
was het geen 17graden?

en anders denk ik gewoon een afstelkwestie

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 26-4-2010 om 17:28 uur.


in de handleiding staat:
1,7 mm met de micrometer
20 graden bij 4500 toeren voor de stroboscoop

Zou ik dan vroeger moeten gaan zitten?
Dus lager als 1,7
of hoger als 1,7


Dit bericht is gewijzigd door koen007 op 26-4-2010 om 17:43 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-4-2010 17:43 Print reply

Posts: 9841
originele ontsteking heeft tenminste zn massa van het vliegwiel mee. Kan ook schelen.

Lichter vliegwiel op een motor zetten die te weinig power heeft om er direct doorheen te trekken heeft niet zoveel nut en dan wordt het slechter...
 
Too cool for school!
Royal Club 26-4-2010 17:44 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]


in de handleiding staat:
1,7 mm met de micrometer
20 graden bij 4500 toeren voor de stroboscoop

Zou ik dan vroeger moeten gaan zitten?
Dus lager als 1,7
of hoger als 1,7


Dit bericht is gewijzigd door koen007 op 26-4-2010 om 17:43 uur.


euwja, je heb gelijk
laat maar staan zoals die nu staat.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
koen007 26-4-2010 17:47 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
originele ontsteking heeft tenminste zn massa van het vliegwiel mee. Kan ook schelen.

Lichter vliegwiel op een motor zetten die te weinig power heeft om er direct doorheen te trekken heeft niet zoveel nut en dan wordt het slechter...


Die van mij heeft ook massa van het vliegwiel volgens mij hoor, omdat hij ook licht heeft net als de originele ontsteking,
(correct me if im wrong)

 
Sherwin 26-4-2010 17:52 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]


Die van mij heeft ook massa van het vliegwiel volgens mij hoor, omdat hij ook licht heeft net als de originele ontsteking,
(correct me if im wrong)


you're wrong! haha je hebt gwn licht omdat je een lichtspoel hebt, en je hebt een aanzienlijk lichter vliegwiel, anders had je niet zo een snelle gasreactie...
 
Paultje Pils 26-4-2010 17:53 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]


Die van mij heeft ook massa van het vliegwiel volgens mij hoor, omdat hij ook licht heeft net als de originele ontsteking,
(correct me if im wrong)



Martijn bedoelt het gewicht van het vliegwiel. Nu heb je dat niet/minder. Heeft niks met de massa aan je frame te maken.
 
If you can't dodge it, ram it.
koen007 26-4-2010 18:15 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Martijn bedoelt het gewicht van het vliegwiel. Nu heb je dat niet/minder. Heeft niks met de massa aan je frame te maken.


Okee, vandaar ja,
Maar in de handleiding staat 1,7mm voorontsteking voor het oude type blok,
Is hier ook nog verschil mee ten opzichten van het nieuwe type blok?
 
Royal Club 26-4-2010 18:23 Print reply

Posts: 60390
neehee. ik zei toch al. lekker laten staan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
koen007 26-4-2010 18:29 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
neehee. ik zei toch al. lekker laten staan


Okee dan
Dus gewoon grote kans dat hij het met de pro race setup beter gaat doen?
en er voordeel uit haald inplaats van juist nadelen?
 
kpotmake 26-4-2010 19:11 Print reply

Posts: 3065
die 1,7mm is bedoeld als je setup mooi op elkaar aansluit (juiste cilinder icm juiste inlaat en uitlaat en alles), als je een goede afstelling van de carburateur hebt, en als je cilinder goed gespoeld wordt.

Is dit niet zo, zou het kunnen zijn dat je een meer vooronsteking nodig hebt, als je cilinder bijvoorbeeld niet goed gespoeld wordt
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Royal Club 26-4-2010 19:29 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
die 1,7mm is bedoeld als je setup mooi op elkaar aansluit (juiste cilinder icm juiste inlaat en uitlaat en alles), als je een goede afstelling van de carburateur hebt, en als je cilinder goed gespoeld wordt.

Is dit niet zo, zou het kunnen zijn dat je een meer vooronsteking nodig hebt, als je cilinder bijvoorbeeld niet goed gespoeld wordt


ja, maar het lijkt mij onverstandig om dit random te gaan vervroegen. doe dat maar op een testbank.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 26-4-2010 19:31 Print reply

Posts: 14999
gewoon carbje opnieuw afstellen


Heeft geen zin om aan je ontsteking te gaan kloten als het probleem ergens anders zit
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
koen007 26-4-2010 19:53 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
gewoon carbje opnieuw afstellen


Heeft geen zin om aan je ontsteking te gaan kloten als het probleem ergens anders zit


Dat lijkt me niet aangezien hij gewoon goed afgesteld is,
hij reed vanmiddag met die andere ontsteking nog perfect,

 
Royal Club 26-4-2010 19:55 Print reply

Posts: 60390
ja, met een andere ontsteking moet je wel opnieuw afstellen sjef :')
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 2771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved