Royal Club |
26-4-2010 17:28 |
Posts: 60390 |
was het geen 17graden?
en anders denk ik gewoon een afstelkwestie
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 26-4-2010 om 17:28 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
koen007 |
26-4-2010 17:43 |
Posts: 414 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
was het geen 17graden?
en anders denk ik gewoon een afstelkwestie
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 26-4-2010 om 17:28 uur.
in de handleiding staat:
1,7 mm met de micrometer
20 graden bij 4500 toeren voor de stroboscoop
Zou ik dan vroeger moeten gaan zitten?
Dus lager als 1,7
of hoger als 1,7
Dit bericht is gewijzigd door koen007 op 26-4-2010 om 17:43 uur.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
26-4-2010 17:43 |
Posts: 9841 |
originele ontsteking heeft tenminste zn massa van het vliegwiel mee. Kan ook schelen.
Lichter vliegwiel op een motor zetten die te weinig power heeft om er direct doorheen te trekken heeft niet zoveel nut en dan wordt het slechter...
|
|
Too cool for school! |
|
Royal Club |
26-4-2010 17:44 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]
in de handleiding staat:
1,7 mm met de micrometer
20 graden bij 4500 toeren voor de stroboscoop
Zou ik dan vroeger moeten gaan zitten?
Dus lager als 1,7
of hoger als 1,7
Dit bericht is gewijzigd door koen007 op 26-4-2010 om 17:43 uur.
euwja, je heb gelijk
laat maar staan zoals die nu staat.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
koen007 |
26-4-2010 17:47 |
Posts: 414 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
originele ontsteking heeft tenminste zn massa van het vliegwiel mee. Kan ook schelen.
Lichter vliegwiel op een motor zetten die te weinig power heeft om er direct doorheen te trekken heeft niet zoveel nut en dan wordt het slechter...
Die van mij heeft ook massa van het vliegwiel volgens mij hoor, omdat hij ook licht heeft net als de originele ontsteking,
(correct me if im wrong)
|
|
|
|
Sherwin |
26-4-2010 17:52 |
|
Paultje Pils |
26-4-2010 17:53 |
Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]
Die van mij heeft ook massa van het vliegwiel volgens mij hoor, omdat hij ook licht heeft net als de originele ontsteking,
(correct me if im wrong)
Martijn bedoelt het gewicht van het vliegwiel. Nu heb je dat niet/minder. Heeft niks met de massa aan je frame te maken.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
koen007 |
26-4-2010 18:15 |
Posts: 414 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]
Martijn bedoelt het gewicht van het vliegwiel. Nu heb je dat niet/minder. Heeft niks met de massa aan je frame te maken.
Okee, vandaar ja,
Maar in de handleiding staat 1,7mm voorontsteking voor het oude type blok,
Is hier ook nog verschil mee ten opzichten van het nieuwe type blok?
|
|
|
|
Royal Club |
26-4-2010 18:23 |
Posts: 60390 |
neehee. ik zei toch al. lekker laten staan
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
koen007 |
26-4-2010 18:29 |
Posts: 414 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
neehee. ik zei toch al. lekker laten staan
Okee dan
Dus gewoon grote kans dat hij het met de pro race setup beter gaat doen?
en er voordeel uit haald inplaats van juist nadelen?
|
|
|
|
kpotmake |
26-4-2010 19:11 |
Posts: 3065 |
die 1,7mm is bedoeld als je setup mooi op elkaar aansluit (juiste cilinder icm juiste inlaat en uitlaat en alles), als je een goede afstelling van de carburateur hebt, en als je cilinder goed gespoeld wordt.
Is dit niet zo, zou het kunnen zijn dat je een meer vooronsteking nodig hebt, als je cilinder bijvoorbeeld niet goed gespoeld wordt
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Royal Club |
26-4-2010 19:29 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
die 1,7mm is bedoeld als je setup mooi op elkaar aansluit (juiste cilinder icm juiste inlaat en uitlaat en alles), als je een goede afstelling van de carburateur hebt, en als je cilinder goed gespoeld wordt.
Is dit niet zo, zou het kunnen zijn dat je een meer vooronsteking nodig hebt, als je cilinder bijvoorbeeld niet goed gespoeld wordt
ja, maar het lijkt mij onverstandig om dit random te gaan vervroegen. doe dat maar op een testbank.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
26-4-2010 19:31 |
Posts: 14999 |
gewoon carbje opnieuw afstellen
Heeft geen zin om aan je ontsteking te gaan kloten als het probleem ergens anders zit
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
koen007 |
26-4-2010 19:53 |
Posts: 414 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
gewoon carbje opnieuw afstellen
Heeft geen zin om aan je ontsteking te gaan kloten als het probleem ergens anders zit
Dat lijkt me niet aangezien hij gewoon goed afgesteld is,
hij reed vanmiddag met die andere ontsteking nog perfect,
|
|
|
|
Royal Club |
26-4-2010 19:55 |
Posts: 60390 |
ja, met een andere ontsteking moet je wel opnieuw afstellen sjef :')
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|