RBN |
25-4-2010 21:02 |
Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tomez
[...]
Maar dat wil ie voorkomen lijkt mij en daarom vraagt ie hoe heet je cilinder kan worden.
@ RBN
AC kan aardig warm worden, en het moet er ook wel tegen kunnen. Als je echt bang bent dat ie te warm word zet je er een maatje grotere sproeier in, maar waarschijnlijk hoeft dat niet, het lijkt mij dat ie daarvoor ook al zo warm werd? 100 graden ofzo kan je je handen niet echt bepaald lang ophouden, terwijl het voor je cilinder nog niet echt warm is.
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 25-4-2010 om 20:56 uur.
Nee met de standaard uitlaat werd hij echt wel minder warm.
Maar maakte toen ook maar max 8000 toeren en was veel trager.
Maar de eerste 3 minuten dat ik rijdt stottert hij nog aardig voor de powerband. Dan is de sproeier toch al aan de grootte kant?
En met choke erop stottert hij warm gereden ook.
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
25-4-2010 21:03 |
Posts: 3376 |
misschien heeft de proma een langere tailpipe (had hier ergens gelezen dat een langere tailpipe zorgt voor een hogere temperatuur)
|
|
|
|
Splendid |
25-4-2010 21:14 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tomez
[...]
Maar dat wil ie voorkomen lijkt mij en daarom vraagt ie hoe heet je cilinder kan worden.
@ RBN
AC kan aardig warm worden, en het moet er ook wel tegen kunnen. Als je echt bang bent dat ie te warm word zet je er een maatje grotere sproeier in, maar waarschijnlijk hoeft dat niet, het lijkt mij dat ie daarvoor ook al zo warm werd? 100 graden ofzo kan je je handen niet echt bepaald lang ophouden, terwijl het voor je cilinder nog niet echt warm is.
Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 25-4-2010 om 20:56 uur.
Je zou zeggen dat ie dat na tig antwoorden toch wel moet snappen
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
JB1 |
25-4-2010 21:18 |
Posts: 14881 |
En als je nou eens experimenteerd met een hogere smering, of met een grotere sproeier?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
RBN |
25-4-2010 21:20 |
Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
En als je nou eens experimenteerd met een hogere smering, of met een grotere sproeier?
Ja zou ik kunnen doen.
Alleen vraag ik me af of ik nog groter moet.
Hij stotter koud, en met choke stottert hij warm ook.
Dus ik vraag me af of hij nog veel groter moet...
Maar kan altijd nog een paar maatjes proberen.
Hoeveel sproeiers staat gelijk aan choke open/dicht?
|
|
|
|
Royal Club |
25-4-2010 21:25 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
En als je nou eens experimenteerd met een hogere smering, of met een grotere sproeier?
met meer smeren word ie alleen maar warmer -_-
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
JB1 |
25-4-2010 21:27 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
met meer smeren word ie alleen maar warmer -_-
Waarom dan?
Dat olie laagje zorgt juist voor warmte overgave naar de wand, zodat ie beter kan koelen...
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
hggf |
25-4-2010 21:28 |
Posts: 1404 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Waarom dan?
Dat olie laagje zorgt juist voor warmte overgave naar de wand, zodat ie beter kan koelen...
Meer olie is minder benzine, en benzine zorgt ook voor koeling.
|
|
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers... |
|
RBN |
25-4-2010 21:28 |
Posts: 858 |
Maar speelt, met een losse oliepomp, het mengsel een grote rol bij de hitte van de cilinder?
Hij wordt namelijk los gesmeerd dus krijgt niet minder smering. De wrijving neemt dus niet toe.
Waarom wordt hij dan toch warmer met een arm mengsel?
|
|
|
|
Pixl |
25-4-2010 21:28 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Waarom dan?
Dat olie laagje zorgt juist voor warmte overgave naar de wand, zodat ie beter kan koelen...
Maar met teveel olie kan de zuiger z'n warmte niet snel genoeg kwijt, word ie sneller (te) warm en dat vind ie niet leuk
|
|
So fuckin' what!? |
|
Royal Club |
25-4-2010 21:29 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Waarom dan?
Dat olie laagje zorgt juist voor warmte overgave naar de wand, zodat ie beter kan koelen...
de olie zorgt voor de smering, benzine koelt de cilinder/zuiger
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
RBN |
25-4-2010 21:29 |
Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]
Meer olie is minder benzine, en benzine zorgt ook voor koeling.
hoezo dat?
de oliepomp werkt toch onafhankelijk van de carburateur?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
de olie zorgt voor de smering, benzine koelt de cilinder/zuiger
olie koelt dus indirect ook. minder wrijving -> minder warmte
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 25-4-2010 om 21:30 uur.
|
|
|
|
JB1 |
25-4-2010 21:29 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
Maar met teveel olie kan de zuiger z'n warmte niet snel genoeg kwijt, word ie sneller (te) warm en dat vind ie niet leuk
Dat is correct, maar ik neem aan dat de TS met 1:50 smeert, dus als hij nou eens 1:48 probeert, zal het enig effect hebben, neem ik aan
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Royal Club |
25-4-2010 21:32 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]
hoezo dat?
de oliepomp werkt toch onafhankelijk van de carburateur?
[...]
olie koelt dus indirect ook. minder wrijving -> minder warmte
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 25-4-2010 om 21:30 uur.
ja, maar het werkt niet zo dat je met meer olie een koelere cilinder/zuiger hebt.
ik snap trouwens niet wat t probleem is, je vind je brommer te warm terwijl je niet eens een meting heb gedaan van HOE warm die wordt.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Pixl |
25-4-2010 21:33 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Dat is correct, maar ik neem aan dat de TS met 1:50 smeert, dus als hij nou eens 1:48 probeert, zal het enig effect hebben, neem ik aan
O, maar dat kleine beetje zal echt niet zo'n verschil maken. En ook mijn TSX word gewoon heet, op de cilinder valt wel een ei te bakken na een tijdje rijden. Niets om je druk om te maken
|
|
So fuckin' what!? |
|